مصرف ماهی‌هایی که غذای سالمون می‌شوند از سالمون پرورشی مفیدتر است

متخصصان توصیه می‌کنند غذا خوردن را از ماهی سالمون یاد بگیریم

انواع ماهی-وب‌سایت لیان

شاید کمی تعجب‌آور باشد اما بر اساس نتایج یک تحقیق جدید پیشنهاد شده است طوری غذا بخورید انگار یک ماهی سالمون‌ هستید.

طبق این پژوهش جدید که در مجله غذای طبیعت (Nature Food) منتشر شده، مصرف انواع ماهی‌های آزاد که طعمه سالمون می‌شوند مانند ماهی خال‌مخالی (نوعی ماهی تن)، شاه‌ماهی و ماهی آنچوی، مفیدتر از خوردن خود ماهی سالمون پرورشی است.

دکتر دیوید ویلر، نویسنده ارشد این تحقیق از گروه جانورشناسی دانشگاه کمبریج، در بیانیه‌ای گفت که ایجاد چند تغییر کوچک در مورد نوع ماهی که می‌خوریم، می‌‌تواند در بلندمدت به رفع برخی کمبودهای عناصر مغذی، سلامتی سیاره زمین و ساکنان آن منجر شود.

تحقیقات نشان می‌دهد فرایند پرورش ماهی سالمون باعث می‌شود مواد مغذی ضروری در این ماهی از بین برود، بنابراین خوردن ماهی‌های دیگر که غذای ماهی سالمون‌اند، گزینه سالم‌تری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به توصیه ویلر، همچنان که از خوردن ماهی سالمون لذت می‌برید و از رشد پایدار در پرورش آن حمایت می‌کنند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که با مصرف گونه‌های بیشتر و متنوع‌تر ماهی‌های آزاد مانند ساردین، ماهی خال‌مخالی و ماهی آنچوی می‌توانند موادمغذی ضروری بیشتری را مستقیم به بشقاب غذا اضافه کنند.

به گزارش نیویورک‌پست،‌ مصرف این «گونه‌های وحشی مغذی» برای سلامتی مفید است.

دانشمندان مواد مغذی موجود در ماهی‌‌های وحشی خوراکی را با ماهی سالمون پرورشی که از آن‌ها تغذیه می‌کردند، بررسی کردند. آن‌ها در این پژوهش بر ۹ ماده مغذی موجود در غذاهای دریایی که برای رژیم غذایی انسان ضروری‌اند، متمرکز شدند. این مواد مغذی عبارت بودند از: ید، کلسیم، آهن، ویتامین ب۱۲، ویتامین آ، امگا ۳، ویتامین دی، روی و سلنیوم.

محققان با مقایسه مواد مغذی موجود در فیله ماهی سالمون پرورشی با این گوشت این ماهی‌های وحشی متوجه شدند مقدار کلسیم در ماهی‌های وحشی خوراکی بیش از پنج برابر و ید هم چهار برابر ماهی سالمون بود. مقدار آهن، امگا ۳، ویتامین ب۱۲ و ویتامین آ در این ماهی‌ها نیز ۱.۵ برابر بیشتر از ماهی سالمون پرورشی گزارش شد.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد ۲۴ درصد بزرگسالان هر هفته ماهی سالمون می‌خورند، در حالی که تنها ۵.۴ درصد افراد ماهی خال‌مخالی، یک درصد ماهی آنچوی و ۰.۴ درصد شاه‌ماهی مصرف می‌کنند.

بیشتر از بهداشت و درمان