حزب‌الله لبنان ده‌ها موشک به شمال اسرائیل پرتاب کرد

دست‌کم سه موشک به شهر کریات شمونا برخورد کردند و خسارت‌ها و تلفاتی به جا گذاشتند

تصویری از آوار به‌جامانده از حمله هوایی حزب‌الله به اسرائیل‌ــ  REUTERS

وزارت دفاع اسرائیل صبح چهارشنبه ۲۷ مارس (هشتم فروردین) از شلیک دست‌کم ۳۰ موشک حزب‌الله لبنان به شمال این کشور خبر داد. منابع خبری در این کشور هم اعلام کردند که در پی حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهر کریات شمونا در شمال اسرائیل، یک مرد جوان کشته شده است.

به گزارش رویترز، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به حملات هوایی مرگبار سه‌شنبه شب اسرائیل به خاک لبنان انجام داده است.

حزب‌الله لبنان ادعا می‌کند که اسرائیل در حملات هوایی سه‌شنبه، یک مرکز امدادرسانی در شهر الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داده و هفت نفر را کشته است. انجمن اورژانس لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای حمله هوایی اسرائیل به مرکز امدادرسانی را محکوم کرد و آن را «جنایت و نقض آشکار فعالیت‌های بشردوستانه» خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، ارتش اسرائیل می‌گوید که یک ساختمان نظامی را در شهر الهباریه هدف قرار داده است و در این حمله، یکی از اعضای «جماعت اسلامی لبنان» و شش شبه‌نظامی دیگر کشته شده‌اند.

بر مبنای گزارش وزارت دفاع اسرائیل، سامانه دفاع هوایی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین روز چهارشنبه موفق شد بیشتر موشک‌های شلیک‌شده از سوی حزب‌الله را سرنگون کند اما دست‌کم سه موشک به اهدافی در شهر برخورد کردند و خسارات‌ و تلفاتی به جا گذاشتند که برخورد یکی از این موشک‌ها به ساختمانی صنعتی، به وقوع حریق و مرگ یک فرد منجر شد.

تبادل آتش بین گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان و اسرائیل، یک روز پس از یورش شبه‌نظامیان تحت رهبری حماس به جنوب اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته شروع شد. درگیری‌ها بین دو طرف از آن زمان تاکنون پیوسته ادامه یافته و در آن‌ها ۹ غیرنظامی و ۱۱ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. در این مدت بیش از ۲۰۰ جنگجوی حزب‌الله و حدود ۴۰ غیرنظامی هم در لبنان جان باخته‌اند.