واکنش ماجد علم‌الهدی به گزارش ایندیپندنت فارسی: مهدی جوانمرد را نمی‌شناسم!

فرزند علم‌الهدی درباره این موضوع که چرا نام او به‌عنوان سهامدار هلدینگ برادران جوانمرد در وب‌سایت رسمیو به ثبت رسیده بود، پاسخی نداد

درختان قطع شده در منطقه الیمات مازندران‌ و ماجد و احمد علم‌الهدی‌ــ رسانه‌های اجتماعی

ماجد علم‌‌الهدی، فرزند احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، روز پنجشنبه نهم فروردین در واکنش به گزارش تحقیقی ایندیپندنت فارسی درباره مالکیت او بر هلدینگ گردشگری جوانمرد که چهار هزار اصله درخت هیرکانی در استان مازندران را قطع کرده است، مدعی شد که این هلدینگ را نمی‌شناسد و برای شرکت در فعالیت‌های تجاری سرمایه‌ای ندارد.

این در حالی است که بنا بر اسناد و شواهدی که به دست ایندیپندنت فارسی رسیده، ماجد علم‌الهدی برای پنهان ماندن فعالیت‌های گسترده‌اش در ساخت اماکن گردشگری، هتل‌ها و مجموعه‌های تله‌کابین در سراسر ایران این هلدینگ گردشگری را به نام مهدی جوانمرد و اعضای خانواده‌اش کرده است که رابطه صمیمانه‌ای با ماجد علم‌الهدی دارند.

روی وب‌سایت رسمیو، درگاه اینترنتی ثبت شرکت‌ها در ایران، نیز دیده می‌شود که فرزند احمد علم‌الهدی دی‌ماه ۱۳۹۸ سهامش را در این شرکت به اعضای خانواده جوانمرد منتقل کرده است؛ اقدامی که بنا بر اخبار دریافتی از نزدیکان ماجد علم‌الهدی، با هدف پنهان ماندن فعالیت‌های تجاری‌ او انجام شده و مالک واقعی این هلدینگ خود او است.

یکی از کارمندان اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران هم به ایندیپندنت فارسی گفت: «بسیاری از کارکنان مجتمع تفریحی سد الیمالات شهرستان نور از نیروهای وابسته به بسیج و سپاه محسوب می‌شوند و این اقدام دردناک در قطع بیش از چهار هزار اصله درخت هیرکانی برای ساخت پارکینگ این مجتمع نیز بدون مجوز قانونی و تنها با سوءاستفاده از قدرت فراقانونی امام جمعه مشهد و فرزندش انجام شده است. آقای رئیسی هم که داماد این خانواده است و مملکت دستشان است. با وجود مخالفت صریح اداره محیط زیست استان و شهر نور، این درختان را شبانه و با حمایت غیرقانونی مدیرکل منابع طبیعی مازندران قطع کردند و با لودر به جان طبیعت افتادند. این‌ها آن‌قدر قدرت دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند مقابلشان ایستادگی کند و ما فقط می‌توانیم دست به دامن خبرنگاران شویم.»

اما خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه در گزارشش برای حمایت از ماجد علم‌الهدی نوشت: «رسانه انگلیسی ایندیپندنت فارسی در مطلبی که از آن به عنوان خبر اختصاصی نام برده، مدعی شده است که ماجد علم‌الهدی، فرزند آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری جوانمرد است که چهار هزار درخت هیرکانی را نابود کرد.»

در ادامه این گزارش، ماجد علم‌الهدی به خبرگزاری فارس گفت: «من هیچگونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم. تاکنون به هیچ یک از زیرمجموعه‌های گردشگری این هلدینگ نرفتم و شخصا سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم.»

در واکنش به این خبر، شماری زیادی از کاربران ایرانی در اینستاگرام، تلگرام و شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، در بخش نظرهای گزارش خبرگزاری فارس، این تکذیبیه را «خنده‌دار و غیرقابل‌باور» توصیف کردند و با اشاره به تکذیب‌های قبلی مقام‌های جمهوری اسلامی و اعضای خانواده آنان در پرونده‌های فساد مالی محمدباقر قالیباف، کاظم صدیقی یا پرونده معروف چای دبش، سپاه پاسداران و رسانه‌های وابسته به آن را به هواداری بی‌قیدوشرط از «مفسدان اقتصادی» متهم کردند.

هلدینگ گردشگری جوانمرد با مالکیت پنهانی ماجد علم‌الهدی که مجتمع تفریحی «سد الیمالات نور» در مازندران یکی از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود، در زمستان ۱۴۰۲ دست‌کم چهار هزار اصله درخت از جنگل‌های ۵۰ میلیون ساله هیرکانی را قطع کرد تا برای این مجموعه تفریحی پارکینگ بسازد. این هلدینگ مالکیت برخی مجتمع‌های تفریحی و صنعتی دیگر مانند فاز دوم چالیدره طرقبه، تله‌سیژ دربند تهران، پویا پارک کوه‌سنگی، برج برفی مشهد، الماس طلایی چالیدره، توسعه گردشگری کوهستان دربند، ورزش‌های کوهستانی تهران، تولید و صادرات تله‌کابین تله‌سیژ، آژانس مسافرتی سفر ایرانیان شرق، نیکا توسعه کابل راه کیش، زرین چتر توس و مرکز تجاری پرند گلبهار را نیز در اختیار دارد.

بنا بر اسناد دیگری که به دست ایندیپندنت فارسی رسیده، مدیران هلدینگ گردشگری جوانمرد با تاسیس یک شرکت زیرمجموعه به نام «نوین پویاگستر سبز نور» در استان مازندران، موفق شدند با استفاده از نفوذ سیاسی خانواده علم‌الهدی، پیمانکاری منطقه نمونه گردشگری الیمالات نور با مساحت ۱۲ هزار و ۲۴۰ مترمربع را در اختیار بگیرند و بخش زیادی از محوطه جنگلی و زراعی نزدیک به سد الیمالات را نابود و آسفالت کنند.

به نظر می‌رسد کوچک‌ترین فرزند نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی صاحب ثروتی افسانه‌ای است، زیرا پیش از این نیز نام او به عنوان سهامدار مجموعه‌های مختلف صنعتی، وارادتی، غذایی و دامپروری برده شده بود.

ماجد علم‌الهدی فعال‌ترین فرزند احمد علم‌الهدی در حوزه‌ اقتصادی محسوب می‌شود و به‌طور رسمی و غیررسمی، سهامدار و مالک بیش از ۳۰ شرکت بزرگ و کوچک تجاری است. او که متولد سال ۱۳۶۲ است، اولین‌ بار نامش در ماجرای دستگیری وحید مظلومین، فعال حوزه سکه و ارز ملقب به «سلطان سکه»، رسانه‌ای شد. بنا بر برخی گزارش‌ها در رسانه‌های ایران، مظلومین پیش از اعدام در اعتراف‌هایش اقرار کرده بود که ماجد علم‌الهدی شریک و همکار رسمی او در بازار طلا و ارز خارجی بود و سپس اخباری مبنی بر بازداشت ماجد در کشور امارات منتشر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرزند علم‌الهدی دی‌ماه ۱۳۹۹ در اینستاگرام، در واکنش به گزارشی که خبرنگار ایندیپندنت فارسی در رسانه اجتماعی ایکس درباره فعالیت‌های اقتصادی گسترده او منتشر کرد، نوشت: «...ماشین هم ندارم، اما این احتمال وجود دارد در آینده مال و ثروت داشته باشم، زیرا مثل هر انسانی به‌ دنبال بهبود و توسعه زندگی خود هستم. این چه تفکری است که بین مردم ما و حتی اقشار جوان و متدین رسوخ کرده که فعالیت اقتصادی و کسب مال و ثروت مذموم است؟ چرا خانه زیبا و مجلل و اتومبیل مدل بالا بد است، ولی همه با این هدف کسب درآمد می‌کنیم! مگر نه این است که درآمد یک‌ سال‌ امیرالمومنین علیه‌السلام کپه‌ای از طلا و زر بود که حاصل تجارت و زمین‌داری و فعالیت اقتصادی‌اش بود؟ مگر نه اینکه امام صادق علیه‌السلام بهترین خانه مدینه را داشت و تجارت و بازرگانی می‌کرد؟»

ماجد علم‌الهدی سال ۱۳۹۷ به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه، عضو هیئت‌مدیره شرکت گلوکوزال شد که از مهم‌ترین شرکت‌های صنایع غذایی ایران محسوب می‌شود و اصلی‌ترین سهامدار آن نیز شرکت معروف «زر ماکارون» است. مرتضی سلطانی، مالک زر ماکارون، همراه با رضا مطلبی کاشانی، مالک «تک ماکارون»، به‌عنوان مافیای بازار ماکارونی ایران شناخته می‌شوند. مطلبی کاشانی با حکم مستقیم احمد علم‌الهدی به عضویت هیئت‌امنای آستان قدس رضوی درآمده و هم‌زمان موسس مجمع خیریه ایران و مدیرعامل خیریه ریحانه است که بخشی از شبکه او در حوزه خیریه‌ها و نهادهای مذهبی‌ فعال‌اند.

از سوی دیگر، ماجد علم‌الهدی در سال ۱۳۹۶ به همراه ژوبین علاقه‌بند، عضو هیئت‌مدیره شرکت «نماداندیش آرین» شد. علاقه‌بند از چهره‌های مهم استارآپی در ایران محسوب می‌شود که مدت‌ها مدیرعامل اسنپ، بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی در ایران، بود. ماجد در همان سال ۱۳۹۶ یک شرکت وارداتی به نام «برایا پارس طلوع فردا» و شرکتی در حوزه دامپروری به نام «کشاورزی دامپروری دامون نوین مصفا» نیز تاسیس کرد.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایندیپندنت فارسی، ماجد علم‌الهدی به‌عنوان مدیر وب‌سایت شخصی داماد خانواده (ابراهیم رئیسی)، پیش از این با اسحاق قالیباف، فرزند رئیس مجلس، در شرکت ساختمانی «بتن صخره البرز»، پیمانکار ساخت‌وسازهای حرم امام هشتم شیعیان در مشهد، شریک بود.