احتمال دارد بایدن از رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالت اوهایو حذف شود

کارزار انتخاباتی بایدن می‌گوید بر وضعیت نظارت دارد

جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا ـ ‌AFP 

جمهوری‌خواهی که در سمت بالاترین مقام مسئول انتخابات اوهایو قرار دارد هشدار داده است که به‌دلیل زمان‌بندی برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات در سال جاری، شاید جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از لحاظ قانونی اجازه پیدا نکند در فهرست نامزدهای انتخابات ایالت اوهایو حضور داشته باشد.

به گزارش روزنامه کلمبوس دیسپچ (Columbus Dispatch)، دفتر فرانک لاروز، دبیر ایالت اوهایو، در ۵ آوریل نامه‌ای به رئیس حزب دموکرات اوهایو فرستاد تا به این موضوع اشاره کند که به‌موجب قانون اوهایو، هر حزب باید نامزدش در انتخابات ریاست‌جمهوری را تا ۷ اوت، ۹۰ روز پیش از انتخابات سراسری، معرفی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نامه که از سوی پل دیسانتیس، وکیل ارشد لاروز، فرستاده شد در پی پاسخی برای «مغایرتی آشکار طبق قانون اوهایو» میان زمان‌بندی برگزاری مجمع و مهلت قانونی بود که دفتر لاروز باید نامزدهای حزب برای ریاست‌جمهوری و معاونت ریاست جمهوری را تایید کند.

او گفت: «من به این نتیجه رسیده‌ام که یا کمیته ملی دموکرات باید تاریخ مجمع معرفی نامزد را جلو بیندازد یا مجلس شورای ایالتی اوهایو باید تا ۹ مه ۲۰۲۴ وارد عمل شود (۹۰ روز پیش از تاریخ اجرایی شدن قانونی جدید) تا یک استثنا در این الزام قانونی ایجاد کند.»

در صورتی که مجلس شورای ایالتی اوهایو اقدامی برای لغو مهلت تعیین‌شده صورت ندهد، به این معنا است که دموکرات‌ها وقتی در ۱۹ اوت برای معرفی رسمی نامزد حزب در شیکاگو تشکیل جلسه می‌دهند که مهلت تمام شده است.

قانون‌گذاران ایالت اوهایو پیش‌تر نیز وقتی تاریخ برگزاری مجمع‌های حزبی پس از ۷ اوت بوده است، در مهلت تعیین‌شده استثنا قائل شده‌اند. در سال ۲۰۱۹، نمایندگان مجلس شورای ایالتی به‌دلیل زمان‌بندی مجمع‌های حزبی سال‌ بعد، این قانون را یک بار تغییر دادند و مهلت پیش از انتخابات را از ۹۰ روز به ۶۰ روز کاهش دادند.

سخنگوی کارزار شرکت مجدد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت «روی وضعیت نظارت دارد» و «اطمینان» دارد که بایدن «در رای‌گیری هر ۵۰ ایالت» حضور خواهد داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان