ملانیا؛ «سلاح مخفی» کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ

ملانیا ترامپ ۲۰ آوریل در مارالاگو، اقامتگاه لوکس خانواده ترامپ در فلوریدا میزبان گروه محافظه‌کاران مدافع حقوق +LGBTQ خواهد بود

تصویر آرشیوی از ملانیا ترامپ و دونالد ترامپ

روز شنبه، ملانیا ترامپ، بانوی نخست پیشین ایالات متحده آمریکا در مراسم مرتبط با کارزار انتخاباتی همسرش دونالد ترامپ شرکت کرد. در این رویداد بیش از ۵۰ میلیون دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری شد.

ناظران بر این باورند که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ و داغ‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی، حضور ملانیا ترامپ که از آن به عنوان «سلاح مخفی کارزار انتخاباتی ترامپ» نام می‌برند نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

نیویورک‌پست به نقل از یک منبع مطلع می‌نویسد که کارزار انتخاباتی ترامپ، ملانیا ۵۳ ساله را یک «سلاح مخفی» می‌داند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهره‌ای زیبا، خوش‌پوش و مستقل که به گمان برخی ناظران در تلطیف چهره ترامپ برای رای‌دهندگان آمریکایی موثر است. این گروه از تحلیلگران بر این باورند که دونالد ترامپ می‌داند برای جلب آرای زنانی که ممکن است در مقابل شخصیت او موضع داشته باشند، به ملانیا نیاز دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حضور بیشتر ملانیا ترامپ در کنار همسرش که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان است، روی رای‌دهندگانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند، تاثیرگذار خواهد بود.

نیویورک‌پست می‌نویسد که برخی حامیان مالی کارزار انتخاباتی ترامپ پیش از حضور در رویدادها درباره اینکه ملانیا ترامپ هم شرکت خواهد داشت یا نه سئول می‌کنند. براساس این گزارش، او چهره‌ای محبوب برای این دسته از رای‌دهندگان است.

اهمیت حضور ملانیا ترامپ زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که گروهی از رای‌دهندگان در آستانه انتخابات مقدماتی ماه ژانویه در آیووا، پیام‌هایی حاوی جمله «دلتنگ ملانیا هستیم» پخش کردند.

برخی رسانه‌های منتقد ترامپ نیز در تحلیل نقش ملانیا ترامپ تا آنجا پیش رفته‌اند که به پرونده‌های متعددی که علیه ترامپ در جریان است اشاره می‌کنند و ادعا می‌کنند حضور ملانیا در کنار همسرش می‌تواند این پرونده‌ها را که شامل اتهام تعرض نیز می‌شود در ذهن رای‌دهندگان کمرنگ کند. دونالد ترامپ همه این‌ اتهام‌ها را رد کرده است.

در این بین گاردین به نرخ پایین محبوبیت ملانیا در نظرسنجی‌ها در زمانی که کاخ سفید را ترک کرد اشاره می‌کند اما همچنان تاکید می‌کند که او می‌تواند یک دارایی ارزشمند برای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ باشد.

ملانیا ترامپ اواخر ماه جاری میلادی در مارالاگو، اقامتگاه لوکس خانواده ترامپ در فلوریدا میزبان گروه Log Cabin Republicans خواهد بود که گروهی مرتبط با جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران است که برای حقوق +LGBTQ (یک سرواژه که شامل افراد غیردگرجنس‌گرا و غیرهم‌سوجنسی می‌شود) تلاش می‌کنند. نیویورک‌پست می‌گوید که دونالد ترامپ نیز در این مراسم که ۲۰ آوریل برگزار می‌شود حضور خواهد داشت. براساس این گزارش ملانیا چهره مرکزی و زیر نورافکن رسانه‌ها در این رویداد خواهد بود.

هنوز برنامه‌های اواخر بهار و تابستان ملانیا ترامپ اعلام نشده است اما او جشن فارغ‌التحصیلی بارون، پسرش را در پیش خواهد داشت و پس از آن نیز رویداد کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه در ماه جولای در پیش است.

یک منبع نزدیک به خانواده ترامپ به نیویورک پست گفت که ملانیا باوجود اینکه کمتر در دید افکار عمومی بوده است، به‌واقع در رقابت انتخاباتی حضور داشته است. او می‌گوید که این ازدواج (دونالد و ملانیا ترامپ) یک ازدواج واقعی است و ملانیا به طور کامل بزرگترین حامی دونالد ترامپ است.