پرواز ۱۶۴ هزار دلاری از عربستان سعودی به جو زمین

مسافران با بالن فضایی در ارتفاع ۳۵ کیلومتری بالای زمین در جو سفر می‌کنند و از غذای خوب و نمای زیبا لذت می‌برند

طرحی از کپسول فضایی که مسافران را به جو زمین می‌برد - Halo Space

تابستان امسال در عربستان سعودی یک بالن، در پروازی آزمایشی، به فضا فرستاده می‌شود تا طلوع شگفت‌انگیز خورشید را از بالای زمین مشاهده کند.

به گزارش نشنال‌نیوز، این پرواز آزمایشی بدون خدمه، بخشی از پروژه آماده‌سازی پروازهای مسافرتی ۱۶۴ هزار دلاری سال ۲۰۲۶ است و یکی از ۴ پرواز تجاری عربستان سعودی خواهد بود.

مسافران قبل از سپیده‌دم برای سفر مجلل ۴  ساعته‌ای از زمین بلند می‌شوند. در این سفر غذای لذیذی در استراتوسفر (بخشی از جو زمین) می‌خورند، سپس به‌آرامی به زمین بازمی‌گردند.

شرکت اسپانیایی «هالو اسپیس» (Halo Space)، پشتیبان این طرح‌ها، در حال مذاکره با برنامه‌ریزان و مسئولان عربستان سعودی است تا در پادشاهی عربستان سعودی برای خدمت به گردشگران فضایی ثروتمند خلیج فارس پایگاهی تاسیس کند.

کارلوس میرا، مدیر اجرایی هالو اسپیس، به «نشنال» گفت، عربستان سعودی آب و هوای خوبی دارد و طلوع خورشید در اینجا خیره‌کننده خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تاثیرگذاری نمای کل زمین»، که فضا‌نوردان آن را تجربه‌ای تکان‌دهنده توصیف می‌کنند، برگ برنده تجارت شرکت هالو به شمار می‌آید.

هالو روز پنج‌شنبه از پروژه طراحی کپسولی به نام «اورورا» (Aurora) رونمایی کرد که ۸ مسافر و یک خلبان را به فضا می‌برد. این کپسول را فرانک استفنسون، طراح خودروهای لوکس و متولد مراکش،  طراحی کرده است. او با نوع طراحی‌اش این سفر را «دلچسب و هیجانی» خواهد کرد.

در این کپسول فضایی، که یک «هواپیمای تجاری» سطح بالا خواهد بود، منوهای غذا و پنجره‌های سراسرنما (پانوراما) موجودند.  

در ارتفاع ۳۵ کیلومتری بالای زمین، بی‌وزنی وجود ندارد و نیازی هم به لباس‌های فضانوردی نیست. در طرح اولیه این پروژه تصاویر مسافران شیک‌پوشی نشان دیده می‌شود که کت و شلوار و کفش‌های پاشنه‌بلند پوشیده‌اند.

تاکنون ۵ آزمایش انجام شده است و آزمایش ششم در ماه ژوئن در ۳۰۰ کیلومتری ریاض انجام خواهد شد که در آن تمامی بخش‌های پروژه با هم آزمایش می‌شوند.

هالو تا سال ۲۰۳۰، ۱۰۰ پرواز در سال ترتیب خواهد داد، چند مکان هم به مهمانان شایسته‌ای که نمی‌توانند بلیط ۱۶۴ هزار دلاری تهیه کنند اختصاص داده خواهد شد.

کارلوس میرا با اشاره به اینکه از شرکت در اولین پرواز این بالن فضایی خوشحال می‌شود، گفت که این بالون هلیومی یا هیدروژنی «ماشین صعودکننده بسیار ایمنی» است که با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و موتورش از کار نمی‌افتد و نیازی به تعویض موتور ندارد.

کپسول فضایی «اورورا» ۵ متر عرض و ۳.۵ متر ارتفاع دارد و از آلومنیوم ساخته شده است و براساس تخمین‌ها وزن آن هنگام برخاستن ۳۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

رقیب هالو در فلوریدا به نام «اسپیس پرسپکتیو» هم روی پروازهای بالن فضایی کار و تحقیق می‌کند و شروع پروازهای تجاری آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

هالو مشتاق است هنگامی که پروازها عملی شدند گزینه‌های جدیدی مانند برخاستن در اسپانیا و فرود در عربستان سعودی یا فرود سریع‌تر برای مهمانان ماجراجو را محقق کند.

بیشتر از جهان