مقامات آمریکایی: نیمی از موشک‌های ایران پرتاب نشدند یا سقوط کردند

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت، این درصد خطا و عملکرد ناموفق برای ظرفیت موشکی ایران بسیار زیاد است

تصویری از موشک سقوط کرده و پرچم جمهوری اسلامی

وال استریت ژورنال به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت که حدود ۵۰ درصد موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران در زمان پرتاب به سمت اسرائیل شلیک نشدند یا اینکه بعد از پرتاب سقوط کردند. تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی از سقوط موشک‌ها در خاک ایران منتشر شده است.

به گفته آنها حدود ۱۱۵ تا ۱۳۰ موشک بالستیک در نهایت توانستند حرکت به سمت اسرائیل را ادامه دهند که رهیگیری و منهدم شدند. به بیان دیگر فقط نیمی از موشک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران قصد داشت در دقایق اولیه بامداد یکشنبه آنها را به سوی اسرائیل شلیک کند، با موفقیت پرتاب شدند. به گفته ارتش اسرائیل ۹۹ درصد آنها پیش از رسیدن به خاک اسرائیل خنثی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرده است که ۹۹ درصد پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده از ایران را پیش از ورود به هاک اسرائیل منهدم کرده است. ارتش‌های کشورهای متحد اسرائیل از جمله آمریکا و بریتانیا نیز در روند خنثی‌سازی موشک‌ها و پهپادها به اسرائیل کمک کردند.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت، این درصد خطا و عملکرد ناموفق برای ظرفیت موشکی ایران بسیار زیاد است.

این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شده‌اند که موفقیت حمله‌های موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه آنها علیه اسرائیل بیش از آن چیزی بوده که انتظار داشتند.

بیشتر از جهان