مدیر عامل ایران خودرو: بگذارید شش ماه دیگر هم پژو پارس آدم بکشد

در این فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو با گلایه از اعلام محدودیت زمانی برای تولید پژوپارس تا پایان تیرماه سال جاری، خواستار آن شده این مدت تمدید شود

مدیر عامل ایران خودرو- خبرگزاری مهر

فایل صوتی افشا شده مدیرعامل شرکت ایران خودرو، حواشی جدیدی را برای این شرکت خودروسازی ایجاد کرده است.

این فایل صوتی به نظر مربوط به جلسه‌ای با حضور علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو و کریمی فیروزجایی، عضو هیات رئیسه و نماینده شهر بابل در مجلس شورای اسلامی است. مدیرعامل ایران خودرو در این فایل صوتی ضمن اشاره به مسائلی در مورد تولید یک مدل خودرو این شرکت از افزایش فعالیت نمایندگی ایران خودرو در شهر بابل حمایت کرده است.

در این فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو با گلایه از اعلام محدودیت زمانی برای تولید پژوپارس تا پایان تیرماه سال جاری، خواستار آن شده این مدت تمدید شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عظیمی با انتقاد از مدت تعیین شده با حمله به سازمان استاندارد گفته است: «پژو پارسی که در این شهر تولید می‌شود، فقط تا ۳۱ تیرماه قابل شماره‌گذاری است. من تا ماه ۹ و ۱۰ باید این پژوپارس را تولید کنم. اگر این پارس تا امروز آدم کشته، بگذارید شش ماه دیگر هم بکشد.»

عظیمی در ادامه گفته است ۲۴۷ هزار نفر برای دریافت این خودرو ثبت نام کرده‌اند و اگر مهلت تمدید نشود نمی‌توان جوابی به آنها داد.

مدیرعامل ایران خودرو با طعنه به مسئولان کشور در این فایل اشاره کرده است ساخت خانه ارزان هم در قانون اساسی آمده، چرا در این موضوع مسئله اجرای قانون انجام نمی‌شود.

عظیمی همچنین بارها خود را تابع کامل نماینده شهر بابل اعلام کرده و در حین درخواست از این نماینده مجلس برای پیگیری موضوع تمدید مهلت شماره‌گذاری پژوپارس در اظهاراتی عجیب گفته است: «من از شما اطاعت محض دارم. شما نامه‌ای برای من بزنید صفر تا صد هزینه‌های باشگاه پینگ‌پنگ شهرستان شما را ایران خودرو پرداخت خواهد کرد.»

مدیرعامل ایران خودرو در این جلسه مدعی شده است این شرکت خودروساز در فروش هر خودرو بین ۲۶ تا ۹۲ میلیون تومان ضرر می‌کند.

در همین جلسه مدیرعامل ایران خودرو وعده داده است سایت خودروسازی ایران خودرو در بابل با افزایش نیروی کار فعالیت تولیدی خودروهای خود را به سه شیفت برساند. وعده‌ای که درعمل امتیازی برای نماینده شهر بابل است و به خوبی روند شکل گیری رانت و فساد در جمهوری اسلامی را روشن می‌کند.

به سخره گرفتن مرگ‌های ناشی از ایمنی ناکافی تولیدات خودروهای ایرانی از سوی مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی بیان شده که در کمتر از یک ماه پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی، پلیس راهور اعلام کرد از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۸۱۳ تن از شهروندان ایرانی در ۶۶۷ تصادف منجر به فوت جان خود را از دست داده‌اند.

یکی از دلایل مهم تصادفات رانندگی در ایران نقص فنی خودروها، مشکلات استاندارد ایمنی مربوط به ساخت است. بر اساس آمارهای رسمی طی ده سال گذشته، از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۹ هزار شهروند ایرانی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به نظر می‌رسد توقف شماره‌گذاری پژو پارس در پایان تیرماه سال جاری پس از آن صورت گرفته است که در دی ماه سال ۱۴۰۱ رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد طبق توافق با وزارت صمت خودروهای بی‌کیفیت از رده خارج می‌شوند.

در این میان نکته مهم در سخنان عظیمی مسئله خودروهای ثبت نامی است که مشخص نیست با وجود اطلاع از توقف شماره‌گذاری چرا این شرکت اقدام به ثبت نام برای فروش خودرویی کرده است که آگاه بوده است توان تولید و تحویل آن تا زمان اعلام شده را ندارد.