نتانیاهو: حمله پیشگیرانه علیه ایران هنوز یکی از گزینه‌های اسرائیل است

«هر کاری لازم باشد برای دفاع از کشور اسرائیل انجام خواهیم داد» 

بنيامين نتانياهو، نخست وزیر اسرائیل-Yoav Dudkevitch / POOL / AFP

نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه در مراسمی به مناسبت یوم کیپور یا روز آمرزش، هشدار داد کشورش هنوز گزینه حمله پیشگیرانه را علیه ایران رد نمی‌کند. 
به گزارش روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو در این مراسم که در اورشلیم برگزار شد گفت: «یک حمله پیشگیرانه کار دشواری است برای انجام دادن.» 
وی با بیان این که اگر ایران می‌خواهد در شمال اسرائیل مستقر شود، «ما آماده مبارزه با آن‌ها هستیم» گفت: «هر کاری برای دفاع از کشور اسرائیل انجام خواهیم داد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


آقای نتانیاهو در ادامه سخنان خود یادآوری کرد که اسرائیل هنوز گزینه حمله پیشگیرانه را علیه ایران رد نکرده است. 

وی این هشدار را به زبان فارسی هم در توییتر منتشر کرد و نوشت: «با این که ایران هنوز به ما حمله نکرده است، اما ما نباید به او اجازه استقرار را در نزدیکی مرزهایمان بدهیم. به همین دلیل ما از تمرکز نیرو جلوگیری و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم.» 


اسرائیل، نفوذ ایران در منطقه، به ویژه حضور نظامی آن کشور را در نزدیکی مرزهای خود در لبنان و سوریه تهدیدی جدی علیه خود می‌داند. 
جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل را به عنوان یک کشور مستقل قبول ندارد و به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها تهدید به نابودی آن کرده است. 
در چند سال گذشته حملاتی علیه مراکز نظامی و پایگاه‌های نیروهای وابسته به ایران در سوریه انجام شده است که برخی معتقدند کار اسرائیل بوده است؛ هر چند اسرائیل به طور رسمی تایید نکرده، اما هیچ‌گاه تکذیب هم نکرده است.