رسانه نزدیک به سپاه از حمله با چاقو به دو طلبه در قم خبر داد

به نظر می‌رسد حملات فیزیکی به روحانیون، پس از سرکوب اعتراضات خیابانی و هم‌زمان با گسترده‌تر شدن فقر در ایران، در حال تبدیل شدن به یک رویه‌ سریالی است

زنان بی‌حجاب در ایران - ایندیپندنت فارسی

پایگاه خبری «صابرین‌نیوز»، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبر داده است که یک شهروند، روز شنبه نهم اردیبهشت‌ماه، دو طلبه را در قم با خودرو خود زیر گرفته و سپس با چاقو به آن‌ها حمله کرده است.

صابرین‌نیوز در توضیح جزئیات این اتفاق نوشته است که؛ «حوالی نماز صبح امروز، خودرویی به دو طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا در قم حمله کرده و پس از زیر گرفتن و مصدومیت آن‌ها، پیاده شده و یکی از طلاب را از ناحیه گردن و پهلو مورد ضربات شدید چاقو قرار داده است.»

این شهروند در ادامه به دست نیروهای پلیس جمهوری اسلامی بازداشت شد. صابرین‌نیوز نوشت: «ضارب سپس به ماموران نیروی انتظامی حمله کرده و قصد خلع سلاح و تصاحب اسلحه ماموران انتظامی را داشته که با شجاعت ماموران دستگیر می‌شود.»

روابط عمومی فرماندهی نیروهای انتظامی قم نیز با تایید خبر فوق، اقدام شهروند قمی را «جنون‌آمیز» توصیف کرد و مدعی شد که ضارب پس از حمله به دو عابر، اقدام به خودزنی کرده است.

شهروند ضارب و دو روحانی مجروح‌شده، حالا در بیمارستان‌های قم بستری‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صابرین‌نیوز از قول شاهدان عینی در محل حادثه نوشته است: «راننده خودرو ابتدا عامدانه طلبه‌ها را زیر گرفت، سپس پیاده شده و با چاقو به یکی از طلبه‌ها حمله کرد و او را با سه ضربه چاقو در ناحیه گردن و پهلو مجروح کرد. در همین حین، ماشین گشت نیروی انتظامی و بسیج از راه می‌رسد. راننده به سمت ماموران حمله‌ور می‌شود تا اسلحه را تصاحب کند، اما وقتی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با چاقو خودزنی می‌کند که ماموران او را دستگیر می‌کنند.»

هنوز انگیزه شهروند قمی از این حمله اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد حملات فیزیکی به روحانیون، پس از سرکوب اعتراضات خیابانی و هم‌زمان با گسترده‌تر شدن فقر در ایران، افزایش یافته است.

 راننده یک خودرو پراید در تهران، روز پنجشنبه هفته قبل، یک روحانی ۳۵ ساله را در بلوار مرزداران تهران زیر گرفت و سپس از محل حادثه گریخت.

پیش از این نیز یک نگهبان در بانک ملی بابلسر، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت، عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان و نماینده علی خامنه‌ای در شهرهای زاهدان، کاشان و بابلسر را به ضرب گلوله‌های ممتد کشت.

نزدیکان محمدرضا حبیبیان، نگهبان حمله‌کننده و بازداشت‌شده، در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی فاش کردند که او از اینکه عباسعلی سلیمانی در حال دریافت وامی به مبلغ زیاد بود، اما بانک با وام ۵۰ میلیونی او مخالفت کرده بود، عصبانی شده و قبل از شلیک نیز «آخوندها» را مسبب اصلی گسترش فقر در ایران معرفی کرده بود.

شهروندان زیادی طی روزهای اخیر و پس از افزایش حملات فیزیکی به روحانیون در ایران، در رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند که پس از ۴۴ سال ایجاد ناامنی به دست حکومت جمهوری اسلامی برای زنان و مردان در خیابان‌ها، حالا از «ناامن شدن خیابان‌ها برای آخوندها» خوشحال‌اند.