وزیر دفاع آمریکا در واکنش به اقدامات جمهوری اسلامی به خاورمیانه جت جنگی و ناوشکن اعزام کرد

این اقدام پس از دو رویداد در اوایل ماه جاری میلادی انجام می‌شود که در آن شناورهای جمهوری اسلامی ایران قصد توقیف شناورها در تنگه هرمز و دریای عمان را داشتند

ناو توماس هادنر و جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ به فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه اعزام شدند-U.S. Air Forces Central Command

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در واکنش به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز، دستور اعزام جت‌های جنگی اف-۳۵ و اف-۱۶ و ناوشکن یو‌اس‌اس توماس هادنر به خاورمیانه را صادر کرد.

سابرینا سینگ، سخنگوی معاون پنتاگون در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت: «وزیر دفاع در واکنش به شماری از رویدادهای هشداردهنده در تنگه هرمز دستور داده است که ناو توماس هادنر و جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ به فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه که مسولیت حفاظت از منافع آمریکا و امنیت دریانوردی را بر عهده دارد، اعزام شوند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، این اقدام پس از دو رویداد در اوایل ماه جاری میلادی انجام می‌شود که در آن شناورهای جمهوری اسلامی ایران قصد توقیف شناورها در تنگه هرمز و دریای عمان را داشتند.

نیروی دریایی آمریکا در هر دو مورد وارد عمل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سینگ گفت:‌ «باتوجه به ادامه تهدید‌ها و در هماهنگی با شرکا و متحدان، حضور خود را برای افزایش توان نظارتی در تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن بیشتر می‌کنیم.»

او همچنین از ایران خواست که فورا این اقدامات بی‌ثبات‌کننده که مختل کننده امنیت تجارت آزاد در آب‌های استراتژیک تنگه هرمز است را متوقف کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، هفته پیش یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی در وزارت دفاع گفته بود که نیروی هوایی و دریایی ایالات‌متحده به همکاری برای نظارت بر آب‌های منطقه ادامه می‌دهند و اخیرا گشت‌زنی ۱۰ هواپیمای تهاجمی بر فراز تنگه هرمز را آغاز کرده‌اند.

براساس این گزارش، هواپیماهای تهاجمی A-10 اوایل ماه مارس به منطقه اعزام شدند.

آمریکا همچنین در ماه مه به دنبال اقدامات بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خلیج فارس، نیروهای خود را در خاورمیانه تقویت کرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا در آن زمان گفت: «آمریکا به قدرت‌های خارجی یا منطقه‌ای اجازه نمی‌دهد آزادی دریانوردی در آب‌های خاورمیانه شامل تنگه هرمز را مختل کنند.»

او تاکید کرد، هیچ توجیهی برای اقدامات و مداخله و حمله‌های جمهوری اسلامی علیه کشتی‌های تجاری وجود ندارد.

بیشتر از جهان