هواپیمای دریایی در خدمت گردشگران دریای سرخ عربستان سعودی

پروژه دریای سرخ عربستان سعودی یک ساحلی منزوی و دورافتاده را به یک مرکز گردشگری جهانی تبدیل می‌کند

اولین شرکت هواپیمایی دریایی عربستان سعودی برای انتقال مهمانان به استراحتگاه‌های مجلل جدید این کشور در دریای سرخ راه‌اندازی شد.

 با نزدیک شدن به زمان افتتاح هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی تجاری پروژه دریای سرخ عربستان سعودی، شرکت رد سی گلوبال (RSG) که مسئولیت راه‌اندازی و پیشبرد پروژه‌های ساختمانی این منطقه را بر عهده دارد، روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر، در وب‌سایت خود از شروع به کار این خط حمل‌ونقل ویژه خبر داد.

اولین ناوگان فلای رد سی (Fly Red Sea) با چهار هواپیمای دریایی مدل سنسا ۲۰۸ کاروان (Cessna 208 Caravan) با منبع سوخت پایدار شروع به کار خواهد کرد.

شرکت رد سی گلوبال درباره این خط هوایی دریایی گفت: «هر هواپیما می‌تواند یک خلبان و حداکثر شش مهمان را با چمدان برای جابجایی مهمانان به استراحتگاه‌های آبی، یا حداکثر ۹ مهمان برای تورهای بازدید در سراسر منطقه را در خود جای دهد.»

جان پاگانو، مدیرعامل گروه رد سی گلوبال که اجراکننده یکی از بلندپایه‌ترین پروژه‌های گردشگری جهان در دریای سرخ و آمالا است، می‌گوید: «به‌عنوان یک خلبان، عمیقا در تلاش‌ها برای ساخت فلای رد سی (Fly Red Sea) دخیل بودم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت"«هدف ما ایجاد شرکتی بود که فناوری‌هایی را برای کاهش ردپای کربن در صنعت هوانوردی امتحان کند و اولویتش ارائه دادن فرصت‌های شغلی تخصصی و مفید برای مردم عربستان باشد.»

 پایگاه اصلی خط هوایی فلای رد سی، در فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ در هانک در منطقه تبوک خواهد بود که دارای یک باند هواپیمای دریایی اختصاصی موازی با ترمینال اصلی است.

اولین پرواز این خط هوایی در ۱۱ اکتبر، با ورود اولین مهمانان فرودگاه جدید، هیئتی از وزیران عربستان سعودی و دیگر رهبران در پرواز ویژه عربستان سعودی از ریاض، مصادف شد.

این فرودگاه برای اولین بار در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به بهره‌برداری رسید تا در خدمت پروژه‌های بزرگ توسعه دریای سرخ پادشاهی و گردشگری آمالا باشد.

ظرفیت این ناوگان هوایی تا سال ۲۰۲۸ به ۹ فروند هواپیمای دریایی و تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۲۰ هواپیما، مطابق با مراحل توسعه مقصد، افزایش خواهد یافت.

پروژه دریای سرخ عربستان سعودی، ساحلی منزوی و دورافتاده را به یک مرکز گردشگری جهانی تبدیل می‌کند.

این پروژه چند میلیارد دلاری در بیش از ۹۰ جزیره در سواحل غربی عربستان سعودی در حال ساخت است که برخی از آن‌ها در مراحل نهایی خود قرار دارند و پذیرش مهمان در آن‌ها احتمالا از سال آینده آغاز خواهد شد.

این منطقه گردشگری پس از تکمیل کامل در سال ۲۰۳۰، شامل ۵۰ استراحتگاه خواهد بود که حداکثر هشت هزار اتاق هتل و بیش از هزار اقامتگاه مسکونی را در ۲۲ جزیره و شش سایت داخلی ارائه می‌دهد.

پروژه دریای سرخ بخشی از یک برنامه بزرگ در حال اجرا برای ایجاد صنعت گردشگری عربستان و کاهش اتکای آن به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد است.

بیشتر از سفر