جشنواره بین‌المللی فیلم عربستان سعودی برندگان جوایز «بازار دریای سرخ» را اعلام کرد

۲۴ پروژه سینمایی جدید در بخش بازار دریای سرخ به نمایش درآمدند

برندگان جایزه «بازار دریای سرخ» در کنار جمانا الراشد، مدیر اجرایی گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) و رئیس هیئت‌امنای بنیاد فیلم دریای سرخ، - RED SEA FF

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ برندگان جوایز «بازار دریای سرخ» را که شامل بودجه‌ای حیات‌بخش و کمک‌های غیرنقدی به منظور توسعه و تقویت استعدادهای جدید کارگردانی در عربستان سعودی و کشورهای عربی و آفریقایی است، اعلام کرد.

 سه عضو هیئت‌داوران این جشنواره در نهایت ۹ ایده برای فیلم بلند و دو سریال تلویزیونی را برگزیدند تا این دیدگاه‌های خلاقانه از جوایز سخاوتمندانه صندوق دریای سرخ و شرکای آن بهره‌مند شوند.

در مجموع، ۲۴ پروژه سینمایی جدید در بخش بازار دریای سرخ به نمایش درآمدند؛ ۱۲ عنوان از فیلمسازان آفریقایی و عرب، در کنار ۱۲ پروژه دریای سرخ از کارگردانان سعودی، عرب و آفریقایی که سال گذشته در کارگاه‌های آموزشی فشرده و با مشارکت کارگاه فیلم تورین انجام شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حامی مالی جوایز هیئت داوران پروژه بازار دریای سرخ صندوق دریای سرخ است و پنج پروژه سعودی، هشت پروژه آفریقایی و ۱۱ پروژه از منطقه وسیع‌تر عربی در میان گزینه‌ها حضور داشتند.

یکی دیگر از بخش‌های پروژه بازار، نمایشگاه کارهای در حال اجرا است که شش فیلم بلند از کارگردانان آفریقایی یا کشورهای عرب را به نمایش می‌گذارد. همه پروژه‌های در حال اجرای منتخب برای جوایز بازار دریای سرخ که صندوق فیلم دریای سرخ حامی آن است، رقابت کرده‌اند و هیئت داوران نمایشگاه «در حال اجرا» دو برنده از میان آن‌ها انتخاب می‌کند.

محمد الترکی، مدیرعامل بنیاد فیلم دریای سرخ، گفت: «برندگان جوایز بازار دریای سرخ امسال دیدگاه‌هایی غنی، متنوع و جدید در فیلمسازی را نشان می‌دهند که هم از منطقه وسیع‌تر منا و هم از سوی کسانی که در اینجا ریشه دارند، ارائه می‌شوند. این کارگردانان صداهای سینمایی فردا هستند و ما خوشحال‌ایم که در شکوفایی استعداد و داستان‌سرایی آن‌ها که بدون شک موفقیت‌ و شهرت بین‌المللی به همراه خواهد داشت، نقشی ایفا می‌کنیم.»

شیوانی پاندیا مالهوترا، مدیرعامل جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ، گفت: «بازار قلب تپنده این جشنواره است، زیرا خاستگاه پروژه‌های بسیار و نقطه اوج هر کاری است که بنیاد در طول سال انجام می‌دهد و از زمان آغاز به کار ما در سال ۲۰۲۱ همواره در حال رشد بوده است. علاوه بر ۲۶ برنده که با حمایت حیات‌بخش برای کار فوق‌العاده‌شان دست‌ پر از جشنواره می‌روند، بیش از ۵۷۰ جلسه برای پروژه‌های بازار برگزار شد که استانداردی چشمگیر از نحوه ایجاد فرصت در این بازار به شمار می‌رود. ما با حضور شرکت‌کنندگانی از ۳۰ کشور، نمایشی قدرتمند از پروژه‌هایی را شاهد خواهیم بود که بسیار مفتخریم از آن‌ها حمایت کنیم و مشتاقانه منتظر پیشرفت آن‌هاییم.»

بیشتر از فیلم