خانه کیم کارداشیان سرد و بی‌روح است یا ساده و شیک؟

سادگی بیش ‌از حد این ساختمان باعث شده است کاربران فضای مجازی ویدئوی کریسمس کیم کارداشیان را ‏بی‌روح و عجیب توصیف کنند

کیم کارداشیان و فرزندانش در کنار درخت کریسمس - facebook/kimkardashian

اگر ستاره تلویزیونی باشید که با نمایش زندگی خصوصی و خانوادگی به شهرت رسیده‌اید، بسیار دشوار است که جزئیات خانه‌ و زندگی را از چشم میلیون‌ها نفر پنهان نگه ‌دارید. این دقیقا کاری است که کیم کارداشیان کرد، هرچند به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این نگاه سخت‌گیرانه را کنار گذاشته است و جزئیات بیشتری از فضای خصوصی خانه‌اش را به دیگران نشان می‌دهد.

کیم کارداشیان در حالی که میزبان خانواده‌اش در مهمانی سالانه شب کریسمس در عمارت ۶۰ میلیون دلاری‌اش در کالاباساس بود، لباسی از گنجینه «موگلر» به تن داشت. کیم فقط به یک درخت کریسمس بسنده نکرد و راهروها و اتاق‌های خانه را با ده‌ها کاج که ظاهری برفی داشتند پر کرد. اما گویا این هم کافی نبود و او حیاط خانه را هم به جنگل نورانی کریسمسی تبدیل کرد تا با برف مصنوعی، ظاهری زمستانی به زمستان نه‌چندان خنک کالیفرنیا بدهد.

بنیان‌گذار ۴۳ اسکیمز عکس‌هایی از خودش به اشتراک گذاشت که در کنار درخت کریسمس تزیین‌شده زیبایی ایستاده و لباس آبی کم‌رنگ باشکوهی به تن دارد.

دنی لوی، طراح شخصی کیم، این لباس را از مجموعه مد لباس پاییز/زمستان ۱۹۹۷-۱۹۹۸ این برند تجملی انتخاب کرده بود.

این پیراهن، که از پارچه خاکستری-آبی روشن با تزیینات خز مصنوعی آبی کم‌رنگ دوخته شده است، اندام ساعت شنی معروف این مادر چهار فرزند را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. این لباس، با بالاتنه کرستی و یقه دکلته، بر تن کیم بسیار جذاب به نظر می‌رسید. کیم با گردن‌بندهای الماس خیره‌کننده لورن شوارتز و گوشواره‌های میخی الماس ظاهرش را تکمیل کرده بود.

کیم موهای مشکی بلندش را باز گذاشته بود و سایه چشم دودی قهوه‌ای، رژگونه هلویی، با لب‌های نود براق و مقدار زیادی پودر برنزه برای آرایش به کار برده بود.

 اما چیزی که از عکس‌ها و ویدئوهای منتشرشده از این جشن به چشم کاربران اینترنت آمد ظاهر کیم نبود، بلکه خانه‌اش و به‌طور خاص طراحی داخلی آن موضوع اظهارنظر بسیاری شد.

خانه‌ای را که درباره‌اش صحبت می‌کنیم کیم کارداشیان و همسر سابقش کانیه وست در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۰ میلیون دلار خریدند. کارداشیان در جریان طلاق از کانیه وست خانه و تمام وسایل آن را به قیمت ۲۳ میلیون دلار از وست خرید تا با چهار فرزندش نورت، سینت، شیکاگو، و سام در آنجا زندگی کند.

در آوریل ۲۰۱۸، زمانی که کانیه وست تصاویری از فضای داخلی خانه‌شان در تپه‌های پنهان «هیدن هیلز» را در توییتر به اشتراک گذاشت، با همسرش کیم کارداشیان کمی مشکل پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم در پیامی که بعدا گفت جنبه شوخی داشته نوشت که «قرار نبود» خانه‌مان را در شبکه‌های اجتماعی نشان دهیم.

از زمان توییت وست در سال ۲۰۱۸، کارداشیان ظاهرا سخت‌گیری کمتری برای نشان دادن این عمارت به دنیا داشته است.

این خانه، که در ویدئوهای تبلیغاتی کیم کارداشیان برای معرفی لباس‌های زیر اسکیمز یا لوازم آرایشی نیز سری به داخلش زده است، دور از کلیشه و زرق‌وبرق، فقط یک شعار دارد: سادگی. این بنای صومعه‌مانند و بدون تزيینات چشمگیر با ایده «کمینه‌گرایی»، البته گران‌قیمت، را طراح بلژیکی اکسل وروورد (Axel Vervoordt) با همکاری و مشارکت معمار هم‌وطنش وینسنت ون دویسن طراحی کرده است. سادگی بیش‌ از حد این ساختمان باعث شده است کاربران فضای مجازی ویدئوی کریسمس کیم کارداشیان را بی‌روح و عجیب توصیف کنند که خانه‌ای را تداعی می‌کند که بیشتر شبیه به اداره و فضای کار است.

این سادگی گران تمام شده است. هر قطعه‌ای که در خانه کیم کارداشیان می‌بینید کار دست یک طراح یا نمونه‌ای منحصربه‌فرد با طراحی سفارشی است. حتی گلدان‌های روی میز آشپزخانه هم با وسواس از کارهای هنرمند ژاپنی Shiro Tsujimura انتخاب شده‌ است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این عمارت، راهروی بزرگی است که سقف‌های قوسی و پنجره‌‌دار دارد.

کیم کارداشیان همیشه طرفدار سادگی و رنگ‌های خنثی نیست، اما می‌توان گفت جنبه سادگی و طراحی حداقلی بارنگ‌های خنثی در سبک لباس، خانه، و به‌مخصوص کسب‌وکارش نمود دارد، مانند لباس‌های زیر اسکیمز و اغلب چیزهایی که کیم می‌سازد و می‌فروشد. خانه مد بالنسیاگا و انتخاب‌هایش از این مارک و حمایت و حضورش در کارزارهای تبلیغاتی آن، این وجه از سلیقه کیم را نشان می‌دهد. دختر پر شر و شوری را که عاشق رنگ و ظرافت و طرح‌های شلوغ است در رابطه او با دولچه گابانا می‌بینیم. به نظر می‌آید او این وجه از سبکش را بیشتر شخصی نگه‌ داشته است و در دنیای کسب‌وکار، و آنچه کیم کارداشیان از خودش به ما نشان می‌دهد، همچنان شاهد دنیای ساده‌تری خواهیم بود.