بارسلونا به فینال سوپرجام رسید؛ تکرار ال‌کلاسیکوی اسپانیا در عربستان سعودی

ژاوی از آمادگی کامل بازیکنانش برای شکست رقیب سنتی در مسابقه حساس شامگاه یکشنبه سخن گفت

دیدار تیم‌های بارسلونا و اوساسونا در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا، یازدهم ژانویه ۲۰۲۴ در ریاض-AFP

در دیدار دوم از مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا که به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شود، دو تیم بارسلونا و اوساسونای اسپانیا در ورزشگاه اول‌پارک ریاض به مصاف هم رفتند که در پایان بارسلونا با نتیجه دو بر صفر رقیب خود را شکست داد و به فینال رسید.

پیش از این و در دیدار مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا، رئال مادرید با نتیجه پنج بر سه مقابل اتلتیکو مادرید پیروز شده بود تا شامگاه یکشنبه ۲۴ دی‌ماه، چشمان صدها میلیون هوادار فوتبال در دنیا به ریاض و ال‌کلاسیکوی دیدنی میان رئال و بارسلونا باشد.

در مسابقه شامگاه پنجشنبه میان آبی‌واناری‌پوشان با نماینده شهر پامپلونا، دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل دست یافتند، اما بلوگرانا در نیمه دوم نیز توانست مانند ۴۵ دقیقه اول کنترل توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و به همین دلیل در دقیقه ۵۹ با شوت لواندوفسکی به گوشه دروازه، به اولین گل خود رسید.

همچنین ژئو فلیکس در دقیقه ۳+۹۰ از سمت چپ حرکتی زیبا را آغاز کرد، بازیکنان حریف را به‌هم ریخت و سپس یامال را در سمت راست صاحب توپ کرد تا ستاره جوان بارسا با شوت به گوشه چپ دروازه، گل دوم شاگردان ژاوی را به ثمر برساند.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، پس از این دیدار گفت امیدوار است تیمش در فینال سوپرجام امسال هم بتواند مانند ال‌کلاسیکوی سال قبل در ریاض، رئال مادرید را شکست دهد.

او گفت: «ما در همه دقایق بازی درخشانی انجام ندادیم، اما جدی و کنترل‌شده در زمین ظاهر شدیم. در بسیاری از مواقع تسلط کامل به بازی داشتیم. با گوندوگان و فرنکی در مرکز زمین همه‌چیز عالی بود و وقتی پدری وارد زمین شد، اوضاع بهتر هم شد. او مالکیت توپ را از دست نمی‌دهد و موقعیت‌سازی می‌کند و به تیم برتری می‌دهد. حالا خوشحالم، چون هدف ما صعود به فینال بود و این کار را انجام دادیم. موقعیت‌های کافی ایجاد کردیم و شایسته برد بودیم.»

ژاوی همچنین ال‌کلاسیکوی شامگاه یکشنبه را «یک فینال عظیم» خواند و به کری‌خوانی با حریف سنتی پرداخت: «ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و از بازی آتی لذت خواهیم برد. ما انگیزه بیشتری نسبت به سال قبل داریم و این یک فینال عظیم است. ما باید نشان دهیم که می‌توانیم خوب بازی کنیم، بر آن‌ها مسلط و برنده شویم. وقت آن است که یکشنبه بهترین فوتبال خود را به نمایش بگذاریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی بارسلونا که در این دیدار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد نیز پس از پایان مسابقه گفت: «ما امروز در زمین بازی در مورد همه‌چیز جدی بودیم. قبول دارم که نیمه اول خیلی خوب بازی نکردیم، اما نیمه دوم بهتر شدیم و بازیکنان تعویضی نیز به ما کمک زیادی کردند. ما به‌عنوان یک تیم کامل درحال بهتر شدن هستیم و این بسیار خوشحال‌کننده است. ما در نیم‌فصل اول از مصدومیت‌های زیادی رنج بردیم.»

او درباره پیش‌بینی خود از مسابقه حساس با رئال مادرید در فینال سوپرجام ریاض هم گفت: «دو روز زمان برای آماده شدن تا فینال وجود دارد که زمانی کافی است. این خوب است که ما امشب در وقت اضافه بازی نکردیم و مجبور به سفر هم نخواهیم بود. پس به موقع برای این بازی آماده می‌شویم. فینال مقابل مادرید زیبا خواهد بود و آن‌ها همیشه رقبای فوق‌العاده‌ای بوده‌اند. این همان چیزی است که همه می‌خواستند ببینند.»

اما این دیدار حواشی خاص خود را نیز داشت و شماری از بازیکنان اوساسونا در پایان مسابقه به نحوه قضاوت داور اعتراض کردند؛ ازجمله در دقیقه ۵۹ و پس از گل اول بارسلونا که کادرفنی و بازیکنان اوساسونا مدعی بودند که گل باید به دلیل خطای آندریاس کریستنسن بر روی خوزه آرنایز مردود اعلام شود.

اما در نهایت این تیم پرافتخار ایالت کاتالان بود که توانست بار دیگر به فینال سوپرجام اسپانیا برسد و اکنون باید در فکر انتقام از رئال مادرید به‌‌دلیل شکست در ال‌کلاسیکوی هفته یازدهم در لالیگا باشد، مسابقه‌ای که در ورزشگاه خانگی تیم النصر عربستان سعودی در ریاض برگزار خواهد شد و کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال نیز مهمان ويژه آن است.

بیشتر از ورزش