الانان؛ بهشت گردشگری عربستان سعودی

الانان جدیدترین مقصد گردشگری نئوم است و به مجموعه‌ای از مراکز دیگر این طرح در خلیج عقبه می‌پیوندد

عکس تزئینی - نمایی از طرح منطقه گردشگری الانان - NEOM

عربستان سعودی به تلاش‌‌های بلند‌پروازانه‌ برای تبدیل چشم‌انداز بیابانی وسیع این کشور به بهشت گردشگری ادامه می‌دهد و در این میان، به تازگی از طرح گردشگری «الانان» رونمایی کرده است.

به گزارش نیواطلس،‌ این طرح همچون واحه‌ای (مرغزار) بسیار مجلل و سرسبز در دل کویر برای پذیرایی از مهمانان ثروتمند آماده می‌شود.

الانان که به دست معماران «مارک فاستر گیج» طراحی شده، در خط ساحلی خلیج عقبه واقع شده است؛ همان منطقه‌ای که طرح‌های عظیم «زینور»، «سیرانا» و «زاردون» در آن اجرا می‌شوند.

ایده پشت این همه پیشرفت، تبدیل کل منطقه به مرکز سلامت با امکانات مجلل است.

این مرکز تفریحی بر چشمه طبیعی موجود ساخته می‌شود و تصویری از باغ مخفی با فضای سبز فراوان از جمله باغ‌های متعدد را که در تقابل با صخره‌های طبیعی است، خلق می‌کند. علاوه بر این، مجموعه‌ای مجلل از بناهای طلایی را می‌توان در آن مشاهده کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مجموعه ۸۰ اتاق و سوئیت سفارشی خواهد داشت و علاوه بر آن رستوران‌ها، آبشارها، استخرهای شنا، و برجی برای تماشای مناظر اطراف و آسمان شب احداث می‌شوند.

در بیانیه مطبوعاتی نئوم آمده است که الانان رویکردی مدرن به سلامت دارد و فناوری‌های جدید را به خوبی در محیط مجلل آرامی به کار می‌‌گیرد تا آرامش و تامل را به ارمغان آورد.

چشم انداز معماری الانان بر نوآوری و هماهنگی با طبیعت استوار است و با استفاده از تکنیک‌های زیبایی فوق‌ مدرن، طرح‌های پیچیده و استادانه‌ای خلق می‌کند که به ظرافت با زیبایی‌های طبیعی اطراف ترکیب می‌شود. به این ترتیب، هم‌افزایی با طبیعت حفظ می‌شود و تجربه معماری منحصربه‌فرد برای لذت همگان رقم می‌خورد.

هزینه این طرح سر به فلک می‌گذارد و در واقع به حدی است که حتی مبالغ هنگفتی که برای آن کنار گذاشته شده، همگی کاهش یافته‌اند.

الانان جدیدترین مقصد گردشگری نئوم است و به مجموعه‌ای از مراکز دیگر این طرح در خلیج عقبه می‌پیوندد.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در چشم‌انداز ۲۰۳۰، برای گردشگری ارزش و اهمیت ویژه‌ای قائل شده و پروژه تجاری و گردشگری ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم عربستان سعودی نیز بر همین مبنا ایجاد شده است.

بیشتر از سفر