الهلال ۲-۰ الاتحاد؛ ترسناک‌ترین تیم آسیا در آستانه ثبت رکوردی رویایی

آبی‌ها با دو برد دیگر در لیگ عربستان سعودی و لیگ قهرمانان آسیا، به‌تنهایی رکورد بیشترین پیروزی متوالی در تاریخ فوتبال جهان را ثبت می‌کنند

ژرژ ژسوس، سرمربی الهلال در دیدار مقابل الاتحاد، ۵ مارس ۲۰۲۴ــ صفحه توییتر الهلال

تیم فوتبال الهلال عربستان سعودی به فاصله چهار روز موفق شد دوباره الاتحاد را با اختلاف دو گل شکست دهد و رکورد ۲۶ برد پیاپی را در تاریخ این باشگاه ثبت کند.

پس از برد جمعه شب پرافتخارترین تیم آسیا مقابل زردپوشان جده، آبی‌پوشان این‌ بار در یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند در الکلاسیکو عربستان سعودی هم با نتیجه دو بر هیچ پیروز شوند.

الهلال در این دیدار ظرف دو دقیقه تماشایی، موفق شد با گل‌های الکساندر میتروویچ  از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۴۰ و سپس گل غافلگیرکننده سالم الدوساری در دقیقه ۴۲ از حریف پیش بیفتد و در نیمه دوم، نیز با اداره بازی و تلاش در حفظ توپ، به یک پیروزی شیرین در ورزشگاه خانگی کینگدام آر‌نا دست یابد.

رئیس آسیا و صدرنشین لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی اکنون با پیروزی دو گله در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، علاوه بر اینکه تا حدودی خیالش را از بابت صعود به جمع چهار برتر آسیا راحت کرد، به ثبت رکورد‌های فوق‌العاده در پیروزی‌های متوالی این فصل هم ادامه داد و در سی‌وچهارمین مسابقه پیاپی از ابتدای فصل بدون شکست از زمین خارج شد.

الهلالی‌ها از این حیث حالا با بایرلورکوزن رویایی ژابی آلونسو در آلمان برابری می‌کنند و هر دو تیم که قهرمانی‌ آن‌ها در لیگ‌ داخلی تا حد زیادی قطعی شده، در تلاش‌اند رکورد نباختن‌هایشان را تا آخر فصل حفظ کنند.

برد سه‌شنبه شب الهلال مقابل الاتحاد بیست‌وششمین پیروزی متوالی شاگردان ژرژ ژسوس پرتغالی در دیدارهای این فصل محسوب شد و اکنون آن‌ها برای رسیدن به رکورد ۲۷ برد پیاپی باشگاه نیوسنتز ولز تنها یک برد دیگر لازم دارند و البته با دو برد دیگر، به‌تنهایی صاحب بیشترین پیروزی متوالی تاریخ فوتبال جهان خواهند شد.

آبی‌ها پس از برد احتمالی الریاض در مسابقات این هفته لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، رکورد بیشترین برد پیاپی تاریخ را به‌طور مشترک به دست می‌آورند، اما برای تصاحب اختصاصی آن باید در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم الاتحاد را شکست دهند تا با ۲۸ برد متوالی نامشان در گینس ثبت شود.

در دیگر دیدارهای هفته اول مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز العین امارات در ورزشگاه خانگی هزاع بن زاید موفق شد تیم پرستاره النصر عربستان سعودی و یاران کریستیانو رونالدو را با تک گل سفیان رحیمی و با نتیجه یک بر هیچ شکست دهد و شگفتی‌ساز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برد علاوه بر هواداران فوتبال در عربستان سعودی، برای ایرانیان فوتبال‌دوست هم خبری تلخ محسوب می‌شود زیرا پیروزی العین برابر النصر موجب شد تا امارات در جدول کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین میزان سهمیه کشورها به منظور حضور در رقابت‌های آسیایی فصل آینده، ۱.۵ امتیاز مثبت دیگر کسب کند و شمار امتیازهای آن به ۶۸.۸۷۳ برسد. به این ترتیب باشگاه‌های امارات متحده عربی بالاتر از باشگاه‌های ایرانی که ۶۸.۸۴۰ امتیاز دارند قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه شکست یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا امتیاز منفی برای کشورها در پی ندارد، پس امارات برای دو فصل بعد، در لیگ نخبگان سهمیه ۲+۱ خواهد داشت، اما سهمیه ایران در این رقابت‌ها به ۱+۱ کاهش می‌یابد؛ موضوعی که به هیچ عنوان برای فوتبال ایران خوشایند نیست و به معنای حضور قطعی تنها یک نماینده از ایران در دو فصل بعدی لیگ نخبگان آسیا خواهد بود.

شامگاه سه‌شنبه دو نماینده کره‌ جنوبی هم در دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی آخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که در پایان تلاش‌های بازیکنان اولسان هیوندای و چونبوک موتورز به تساوی یک‌ــ‌یک ختم شد. روز چهارشنبه نیز شاندونگ تایشان و یوکوهاما مارینوس آخرین دیدار دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی را در چین برگزار می‌کنند.

بیشتر از فوتبال