مودریچ، مندی، واسکز و ناچو، در آستانه انتقال از رئال مادرید به تیم‌های سعودی

مدیر لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی می‌گوید این کشور به‌دنبال خرید ده‌ها ستاره دیگر و افزایش سطح فنی این لیگ نسبت به سطح امروز فوتبال اروپا است

روزنامه مارکای اسپانیا خبر داد که مقامات ورزشی عربستان و مدیران باشگاه‌های متمول این کشور، با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، و همچنین مدیربرنامه‌های ۴ ستاره این تیم برای انتقال آنان به لیگ شبه‌جزیره درحال مذاکره‌اند.

مقامات ارشد ورزش عربستان سعودی و دولت این کشور می‌خواهند در تابستان پیش‌رو دومین حرکت بزرگ برای جذب ستارگان و فوق‌ستاره‌های روز فوتبال دنیا را عملی کنند. در همین راستا، کارلو نهرا، مدیر اجرایی لیگ حرفه‌ای عربستان، هفته گذشته و در پاسخ به پرسشی درباره ‏اینکه آیا محمد صلاح، ستاره بزرگ لیورپول، در فصل آینده به لیگ عربستان کوچ می‌کند، گفته بود: «به خدمت گرفتن ستاره‌هایی ‏در سطح محمد صلاح یکی از اجزای اصلی راهبردی ما در لیگ فصل بعد خواهد بود.»

اما حالا مارکا خبر داده است که سعودی‌ها روی باشگاه رئال و مادریدی‌هایی که تمایل به انتقال به لیگ این کشور را دارند تمرکز کرده‌‌اند و به‌دنبال ارائه پیشنهاد و جذب بازیکنان جذاب و تاثیرگذاری مانند فرلاند مندی، لوکاس واسکز، لوکا مودریچ و ناچو فرناندز هستند.

این چهار ستاره که در قهرمانی‌های پیاپی چند فصل اخیر رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نقش اصلی داشتند، اکنون در آستانه پایان قراردادشان با پرافتخارترین باشگاه جهان قرار دارند و از طرفی مدیران رئال هم می‌دانند که با فروش این ۴ بازیکن و قبول کردن پیشنهاد چشمگیر عربستان، به سود هنگفتی خواهند رسید.

رئال مادرید چندی پیش به فرلاند مندی، دفاع چپ سرعتی و تنومند، پیشنهاد تمدید قرارداد داده بود، اما در روزهای اخیر اخباری درباره احتمال ورود آلفونسو دیویس به رئال مادرید مطرح شد که همین امر، با توجه به رقم پیشنهادی نسبتا پایین رئال به مندی، احتمال قبول پیشنهاد یکی از باشگاه‌های الهلال، الاتحاد، النصر یا الاهلی را بیشتر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش مارکا، اگرچه آنچلوتی همچنان از مندی به‌عنوان مهره‌ای کلیدی استفاده می‌کند، اما سیاست رئال مادرید در پایین نگه داشتن میانگین سنی تیم و احتمال پیوستن دیویس به رئال، جدایی مندی را جدی‌تر می‌کند.

همچنین قرارداد ناچو، لوکاس واسکز و لوکا مودریچ هم تابستان امسال به پایان می‌رسد و مدیران رئال تلاش خواهند کرد تا پیش از پایان این فصل فوتبال اروپا و آزاد شدن کامل این بازیکنان، با باشگاه‌های متمول دیگر برای دریافت مبالغی قابل توجه از فروش این بازیکنان به توافق برسد.

از سوی دیگر، باشگاه‌های عربستان نیز در قراردادهایی طولانی‌مدت، دستمزدی حدود ۵ برابر دستمزدی را که این ستاره‌ها در رئال مادرید دریافت می‌کنند به آن‌ها می‌پردازند و همین امر به معامله‌ای کاملا شیرین و دوسر سود برای باشگاه و بازیکنان بدل می‌شود.

در همین رابطه، کایل واکر، ستاره منچسترسیتی، روز گذشته با استقبال از پیشنهاد باشگاه‌های عربستان به ستاره‌های لیگ‌های اروپایی، گفت کریستیانو رونالدو راه حضور در عربستان را برای دیگر ستاره‌ها باز کرده است. اولین ستاره‌ای که به لیگ عربستان سعودی رفت رونالدو بود که در پنجره زمستانی فصل ۲۰۲۲-۲۰۳۳ پیراهن النصر را پوشید و پس از او هم بازیکنانی مانند نیمار، کریم بنزما، ریاض محرز، سادیو مانه، فرمینو، کولیبالی، ساویچ، نوس، میتروویچ و ده‌ها ستاره دیگر همان مسیر را در پیش گرفتند.

کایل واکر در گفت‌وگو با پادکست فایو، درباره این اتفاق و احتمال حضورش در لیگ حرفه‌ای عربستان گفت: «من هرگز نمی‌گویم هرگز. پولی که آنها می‌پردازند و این شرایط، مشخصا عامل مهمی برای حضور بازیکنان در لیگ این کشور است. درواقع رونالدو راه را برای همه باز کرد که به عربستان بروند. اگر آنها به همین شکل به جذب بازیکنان ادامه دهند لیگ بسیار باکیفیت‌تری خواهند داشت و درنتیجه چرا نباید دوست داشته باشیم که به آنجا برویم؟»

پادشاهی عربستان سعودی در ادامه برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری هنگفت خود در حوزه ورزش و گردشگری، چندماه قبل توانست میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ را هم کسب کند؛ اتفاقی که به گفته ریاض محرز، ستاره اسبق منچسترسیتی و بازیکن فعلی الاهلی عربستان، باعث خواهد شد تا «بهترین جام جهانی تاریخ فوتبال جهان» در عربستان برگزار شود.

محرز می‌گوید: «ما از تمامی اتفاقات بزرگی که در این کشور بزرگ رخ می‌دهد خوشحالیم و شک نداریم که مسابقات ۲۰۳۴ نیز به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود، زیرا عربستان سعودی در حال حاضر بهترین قابلیت‌ها و امکانات را دارد. من افتخار می‌کنم که بخشی از این پروژه جاه‌طلبانه و فوق‌العاده خواهم بود. وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم هدفم کمک به رشد لیگ داخلی این کشور بود.»

در همین راستا، کارلو نهرا، مدیر عملیات اجرایی لیگ عربستان سعودی، در هفته جاری گفت: «ما دوست داریم با تک‌تک بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال برای ‏پیوستن به لیگمان مذاکره کنیم و این یکی از هدف‌های ماست. تلاش ما این است ‏که براساس برنامه‌ای بلندمدت، لیگ عربستان را به یکی از قدرتمندترین لیگ‌های دنیا تبدیل ‏کنیم. فوتبال عربستان درحال ‏توسعه است و درحال یادگیری از فوتبال اروپا است، اما این به آن معنا نیست که می‌خواهیم صرفا از آنان تقلید کنیم، بلکه می‌خواهیم ‏نتیجه‌ای بهتر از وضعیت فعلی فوتبال اروپا داشته باشیم.»

بیشتر از فوتبال