سازمان غذا و داروی آمریکا: خوردن ماست می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به یک بیماری شایع موثر باشد

باکتری‌های مفیدی که در لبنیات تخمیر‌شده موجودند در بهبود سلامت کلی بدن و کاهش خطر ابتلا بیماری‌ها، ازجمله دیابت نوع ۲، نقش دارند

عکس تزئینی -  زنی در حال خوردن ماست است - Canva

آیا گنجاندن ماست در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد؟ پاسخ سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مثبت است.

مرکز بهداشت در ماه مارس اعلام کرد که ادعای شرکت تولیدکننده ماست «دانون» در آمریکای شمالی را رد نمی‌کند. این شرکت مدعی بود که مصرف منظم ماست خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

به گزارش فاکس‌نیوز، سازمان غذا و دارو قصد دارد این پیام را به برچسب‌ مواد غذایی ماست بیفزاید، «‌مشروط بر اینکه به گونه‌ای بیان شود که مصرف‌کنندگان را گمراه نکند و سایر عوامل دخیل در این ادعا هم رعایت شود».

اف‌دی‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از بررسی درخواست و شواهد واجد شرایط بودن این مدعا، سازمان غذا و دارو تایید می‌کند که شواهد معتبر موجود از ارتباط مصرف ماست و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خبر می‌دهد، اما این شواهد محدودند.» این ادعای سلامت، که اخیرا به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است، «یک ادعای واجد شرایط» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شری کلمن کالینز، متخصص تغذیه در آتلانتا، می‌گوید: «این بدان معنا است که شواهد به قدر کافی محکم یا قطعی نیست اما حاکی از مفید بودن آن برای سلامت است.»

مصرف منظم دو فنجان ماست در سه وعده غذایی در هفته، حداقل مقدار برای ادعای «سلامت واجد شرایط» است. کالینز می‌گوید:‌ «من این فرضیه را که یک غذا به‌تنهایی توان کاهش بیماری را دارد نمی‌پذیرم، زیرا خوب می‌دانم که همه‌چیز به الگوی تغذیه مربوط است.»

به گفته او، ماست نیز مانند سایر مواد غذایی سرشار از مواد گیاهی مانند میو‌ها، سبزیجات،‌ غلات کامل، مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت بدون چربی، لوبیا، عدس و سویا و لبنیات تخمیر‌شده بسیار مفید است. او می‌گوید ماست چون زیست زنده و فعالی دارد عامل موثری برای جذب باکتری‌های مفید رژیم غذایی است. وجود میکروبیوتیک‌های متنوع و قوی در روده سالم است که خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

به گفته او، باکتری‌های مفیدی که در لبنیات تخمیر‌شده موجودند در بهبود سلامت کلی بدن و کاهش خطر ابتلا بیماری‌ها، ازجمله دیابت نوع ۲، نقش دارند. او ماست یونانی را با واژه «خارق‌العاده» توصیف می‌کند و می‌گوید که این ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است.

بیشتر از بهداشت و درمان