جشنواره دریای سرخ با داستانی از عشق «جن و انسان» از راه می‌رسد

عربستان سعودی با برگزاری این جشنواره استعدادهای نو در صنعت سینما از سراسر جهان عرب را گرد هم می‌آورد

نمایی از فیلم حوجن به کارگردانی یاسر الیاسری- instagram/@redseafilm

سومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ در جده برگزار می‌شود. این جشنواره از ۳۰ نوامبر آغاز می‌شود و با رقابت فیلم‌های منتخب از خاورمیانه و شمال آفریقا تا ۹ دسامبر ادامه خواهد یافت.

اولین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ سال ۲۰۱۹ و در شهر جده – غرب عربستان سعودی – برگزار شد. این جشنواره به‌طور کلی بر استعدادها‌ی نوظهور عربستان سعودی و جهان عرب متمرکز است.

به گزاش عرب‌نیوز، فیلم افتتاحیه این جشنواره، «حوجن» (HWJN)، به کارگردانی یاسر الیاسری خواهد بود.

آنتوان خلیفه، مدیر برنامه‌های عربی و فیلم‌های کلاسیک جشنواره، در بیانیه‌ای گفت: «افتتاح جشنواره با فیلم حوجن یک رویداد مهم است.»

این فیلم که از یک رمان پرفروش نوشته ابراهیم عباس اقتباس شده، داستان یک جن کنجکاو را روایت می‌کند که عاشق زنی شده است. فیلم در واقع روایتی از داستان‌های برگرفته از فرهنگ عامه و قلمرو اسرارآمیز جن‌ها و پری‌ها است.

این جشنواره هفته گذشته از موضوع اصلی خود که «داستان تو، جشنواره تو» نام دارد، رونمایی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزار‌کنندگان جشنواره می‌گویند: «اینجا مکانی منحصر‌به‌فرد برای ستایش فیلم‌ها، پیوند فرهنگ‌ها و گشودن افق‌های تازه به روی شرکت‌کنندگان و دوست‌داران سینما است. ما به استقبال داستان‌ها می‌رویم که جنبه‌های بسیاری از زندگی را در برمی‌گیرند.»

جشنواره دریای سرخ گوناگونی و تنوع در همه جنبه‌های سینما را به‌خوبی آشکار و بسیار فراتر از نمایش فیلم‌ها عمل می‌کند.

عربستان سعودی با برگزاری این جشنواره استعدادهای نو در صنعت سینما از سراسر جهان عرب را گرد هم می‌آورد و پیشرفت‌های اخیر این پادشاهی در زمینه‌های مختلف و طی سال‌های اخیر را برجسته می‌کند.

چهره‌های مشهور بسیاری در حوزه کارگردانی، بازیگری، تهیه فیلم و مد و زیبایی بر فرش قرمز جشنواره فیلم دریای سرخ خواهند درخشید.

محمد الترکی، مدیر عامل بنیاد فیلم دریای سرخ، در‌این‌باره می‌گوید: «افتتاح جشنواره در سومین دوره با یک فیلم از کشور عربستان سعودی، گواه پیشرفت چشمگیر این صنعت در این مدت کوتاه است.»

او با تحول‌آفرین خواندن صنعت سینما در پادشاهی سعودی، تاکید کرد: «باعث افتخار است که مرکز رشد این صنعت در خاورمیانه باشیم و در سطح جهانی با دیگر کشورها رقابت کنیم.»

بیشتر از فرهنگ و هنر