حمله هوایی به جنوب لبنان؛ فرمانده ارشد واحد پهپادی حزب‌الله کشته شد

علی حسین برجی مسئول ده‌ها حمله پهپادی به شمال اسرائیل بوده است

علی حسین برجی، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان که گفته می‌شود مسئول ده‌ها حمله پهپادی به شمال اسرائیل بوده است، بعد از ظهر سه‌شنبه در یک حمله هوایی در جنوب لبنان کشته شد.

به‌گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، خودرو حامل این فرمانده ارشد واحد پهپادی حزب‌الله در حالی هدف قرار گرفت که او از مراسم خاکسپاری وسام الطویل، عضو دیگر حزب‌الله که روز گذشته ترور شد، باز می‌گشت. بر اساس گزارش‌ها، در این حمله هوایی، علاوه بر کشته شدن حسین برجی، سه تن از همراهان او هم مجروح شدند.

چند ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن این فرمانده ارشد حزب‌الله در جنوب لبنان، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن تایید این خبر گفت علی حسین برجی مسئول ده‌ها حمله پهپادی به اسرائيل بوده است. رویترز به‌نقل از دانیل هاگاری نوشت اسرائیل مرگبارترین درگیری‌ها با حزب‌الله را در ۱۷ سال گذشته داشته است.

به‌دنبال انتشار خبر کشته شدن این فرمانده ارشد حزب‌الله در خاک لبنان، آژیر هشدار حمله هوایی در بخش‌های مختلفی از شمال اسرائیل به صدا در آمد.

هم‌زمان ارتش اسرائیل اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه سه‌شنبه چند مرکز دیگر و زیرساخت‌های متعلق به حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر نیز خبرگزاری رویترز از شلیک دست‌کم ۲۰ راکت از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی اسرائیل خبر داده بود.

ادامه ترورهای هدفمند مقام‌های ارشد حزب‌الله و تشدید تنش‌های نظامی در نوار مرزی اسرائیل و لبنان در حالی صورت می‌گیرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، برای دیدار با مقام‌های ارشد اسرائیل در تل‌آویو حضور داشت. «تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ»، از اهداف اصلی سفر منطقه‌ای چهارم بلینکن اعلام شده بود.

در همین حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائيل، شامگاه سه‌شنبه در دیدار با بلینکن تاکید کرد که برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها و درگیری‌های کنونی لازم است که فشارها بر حکومت ایران افزایش یابد.

حکومت ایران حامی اصلی حزب‌الله لبنان به‌حساب می‌آید و نقش مهمی در تصمیم‌گیری رهبران این گروه و سیاست‌های آن‌ها در قبال اسرائیل و ادامه جنگ در غزه دارد.

بیشتر از جهان