جامعه اطلاعاتی آمریکا: باید نگران حمله احتمالی حزب‌الله به آمریکا بود

یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفت اگر اسرائیل به روند فعلی در غزه ادامه دهد، حزب‌الله ممکن است درصدد پاسخی قاطع باشد

نیروهای حزب‌الله در مراسم تدفین همقطارانشان که در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند، لبنان، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳‌- Mahmoud ZAYYAT/AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا نگران‌اند تنش‌ها از منطقه به آمریکا کشیده شود و حزب‌الله لبنان حمله‌ای در خاک این کشور صورت دهد.

به گزارش نیویورک پست، چهار مقام اطلاعاتی که نامشان فاش نشده است به پولیتیکو گفتند این گروه شبه‌نظامی احتمالا ابتدا نیروهای نظامی یا دیپلمات‌های آمریکایی در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهد‌- اما ممکن است نگاهش به خاک آمریکا هم باشد.

این چهار مقام آمریکایی به‌طور مشخص نگفتند از چه نوع حملاتی بیمناک‌اند. اما هشدار دادند که حزب‌الله یک شبکه بین‌المللی گسترده دارد، بزرگ‌تر از داعش یا القاعده.

به گفته مقام‌های آمریکایی، انگیزه این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی برای حمله به آمریکا پس از حمله پهپادی سال ۲۰۱۹ و کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقام‌های اطلاعاتی گفت اگر اسرائیل به روند فعلی در غزه ادامه دهد، حزب‌الله ممکن است درصدد پاسخی قاطع باشد.

در پی حمله ۷ اکتبر حماس، حزب‌الله شروع به راکت‌پرانی به سمت اسرائیل کرد و گفت هدف از این اقدام کاهش فشار ارتش اسرائیل به غزه است.

ابتدا، مقام‌های آمریکایی گفتند این گروه شبه‌نظامی سعی می‌کند از هرگونه رویارویی با آمریکا بپرهیزد.

اما از آن زمان تاکنون، تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله تشدید شده است و یک مقام نظامی اسرائیل هشدار داد که ممکن است «جنگی دیگر» در منطقه رخ دهد.

در پی حمله اخیر حزب‌الله که ۴۰ راکت به سمت پایگاه مراقبت پرواز در کوه مرون پرتاب کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به نیروهای ذخیره ارتش اعلام کرد که آماده باشند کشور در صورت نیاز، وارد جنگ با حزب‌الله لبنان شود.

او با اشاره به حمله زمینی به غزه، گفت: «ما به آن‌ها نشان دادیم که چه اتفاقی برای دوستانشان در جنوب افتاد؛ این اتفاقی است که در شمال خواهد افتاد.»

سپس دوشنبه ۸ ژانویه، وسام حسن الطویل، معاون فرمانده یگان رضوان حزب‌الله، در حمله هوایی اسرائیل کشته شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، روز سه‌شنبه نیز علی حسین برجی، فرمانده نیروی هوایی حزب‌الله در جنوب لبنان، در جریان مراسم تدفین الطویل، در انفجاری در شهر خربت سلم کشته شد.

گفته می‌شود که برجی عامل حملات پهپادی به شمال اسرائيل بود.

بیشتر از جهان