حضور سالیوان اسطوره‌ای در مسابقات جهانی اسنوکر در عربستان سعودی

توپ طلایی ۲۰ امتیازی، که به‌عنوان توپ فصل ریاض معرفی شده است، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد میز مسابقات اسنوکر در ‏ریاض خواهد بود

رونی سالیوان، قهرمان اسنوکر جهان-ژانویه۲۰۲۴-AFP

رونی سالیوان، پرافتخارترین اسکونرباز تاریخ و نفر اول رنکینگ جهانی این رشته ورزشی، یکی از ۱۰ اسنوکرباز برتر جهان است که به مسابقات جهانی اسنوکر در عربستان سعودی دعوت شده است.

نشریه بریتانیایی میرور با تایید این خبر نوشته است که عربستان سعودی در ادامه بلندپروازی‌هایش در رشته‌های گوناگون ورزشی و میزبانی رویدادهای معتبر جهانی، این‌بار سراغ رشته پرطرفدار و جذاب اسنوکر رفته است و در اولین گام، توانسته است میزبانی افتتاحیه تور جهانی اسنوکر در سال ۲۰۲۴ را کسب کند و تقویم ورزشی‌اش را پربارتر کند.

 بدین ترتیب، مسابقات جهانی اسنوکر در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، از چهارم تا ششم ماه مارس امسال در ورزشگاه بولوارد آرنا برگزار خواهد شد. رونی سالیوان، جاد ترامپ، و لوکا برسل از جمله ستارگانی‌اند که برای شرکت در این مسابقات به ریاض سفر می‌کنند.

سالیوان انگلستانی، ملقب به «موشک»، از نظر بسیاری از کارشناسان اسنوکر شناسنامه این رشته ورزشی و برنده هفت دوره قهرمانی اسنوکر جهان است. هفته گذشته، او در مسابقات اسنوکر مسترز انگلستان، که در کاخ الکساندرا در لندن برگزار شد، در مسابقه نهایی توانست علی کارتر را  شکست دهد و به مقام قهرمانی این مسابقات برسد تا سال ۲۰۲۴ را نیز موفقیت‌آمیز آغاز کند.

به گزارش میرور، در مسابقات جهانی ریاض در ماه مارس، هر مسابقه بر اساس قوانین استاندارد تور جهانی اسنوکر برگزار می‌شود، اما یک توپ طلایی با شماره ۲۳، که به‌عنوان توپ فصل ریاض معرفی شده است و ۲۰ امتیاز دارد، نیز جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد میز مسابقات اسنوکر در ریاض خواهد بود. با این حال، تا زمانی که همه توپ‌های دیگر از روی میز بیرون نروند، نمی‌توان توپ طلا را- که امتیاز را از ۱۴۷ به ۱۶۷ می‌رساند- وارد گلدان‌ها کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکی بن عبدالمحسن آل شیخ، رئیس اداره سرگرمی‌های عربستان سعودی، درباره کسب میزبانی این دوره از مسابقات جهانی اسنوکر به رسانه‌ها گفته است: «ما به‌خاطر میزبانی نخستین تورنمنت اسنوکر حرفه‌ای در پادشاهی سعودی هیجان‌زده‌ایم. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اسنوکر تماشا و بازی می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر استقبال آن‌ها از تور ریاض هستیم. خوشبختانه، بزرگ‌ترین بازیکنان و همچنین طرفداران اسنوکر در جهان از برگزاری مسابقات جهانی اسنوکر در کشور ما و سفر به اینجا استقبال کرده‌اند.»

استیو داوسون، رئیس تور جهانی اسنوکر، نیز گفته است: «این امتیازی بزرگ برای تور جهانی اسنوکر است تا با همکاری و موافقت ترکی آل شیخ، این مسابقات را برای نخستین بار در عربستان سعودی برگزار کند. این پیشرفتی بزرگ برای اسنوکر و ورود این رشته به قلمروی جدید است. این رویداد آغاز تحولی جدید در ورزش ما در حاشیه خلیج‌ فارس است. مشتاقانه منتظر حضور در ریاض و برگزاری این رویداد فوق‌العاده و جدید با حضور بهترین بازیکنان جهان هستیم. مفتخر خواهیم بود که رشته ورزشی خودمان را به شهر شگفت‌انگیز ریاض بیاوریم تا هواداران محلی اسنوکر در عربستان نیز برای نخستین بار برخی از بزرگان تمام ادوار اسنوکر را از نزدیک ببینند.»

نشریه میرور می‌نویسد اسامی ۱۰ شرکت‌کننده برتر اسنوکر جهان که در تور ریاض حضور خواهند یافت و همچنین برنامه دقیق این مسابقات در هفته‌های آینده به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. اما بنا به تایید مسئولان تور جهانی اسنوکر، بیشتر قهرمانان این رشته که در مسابقات ریاض شرکت خواهند داشت، جزو ۱۰ اسنوکرباز برتر جهان در جدیدترین رنکینگ ۱۰ هستند.

عربستان سعودی علاوه بر میزبانی دیگر مسابقات جهانی و تورهای بین‌المللی رشته‌های گوناگون ورزشی در سال ۲۰۲۳، به‌تازگی موفق به کسب میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ و همچنین جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ شده است. همچنین، در هفته گذشته، مسابقات سوپرجام فوتبال اسپانیا نیز به میزبانی عربستان سعودی و با رقابت رئال مادرید و بارسلونا در فینال این مسابقات برگزار شد. در پایان این مسابقه، شاگردان آنچلوتی جام قهرمانی را در ریاض بالای سر بردند.

بیشتر از ورزش