مدل‌های موی پرطرفدار بهار و تابستان امسال

مد به سمت جذابی چرخیده است و مدل‌های بی‌زمان دهه‌های گذشته دوباره محبوب شده‌اند

جنیفر لوپز در مراسم جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴-AFP

مدل‌ موی‌های پرطرفدار بهار و تابستان امسال؛ از میدی زندایا تا چتری‌های کیت میدلتون

با گرم شدن هوا، موها از زیر کلاه‌های زمستانی بیرون می‌آیند و برای درخشیدن زیر آفتاب مهیا می‌شوند. اگر قبل از نوروز مدل موهای‌تان را تغییر نداده‌اید می‌توانید با توجه به نظر کارشناسان زیبایی درباره مدل‌های پرطرفدار امسال راهی آرایشگاه شوید.

مد به سمت جذابی چرخیده است و مدل‌های بی‌زمان دهه‌های گذشته دوباره محبوب شده‌اند. مدل موی باب که هرگز از مد نمی‌افتد، در نسخه ایتالیایی خود مورد توجه پنه‌لوپه کروز، هایلی بیبر و دیگران قرار گرفته است.

امسال چتری پرده‌ای و برکین چهره‌های معروف را قاب گرفت.

در ادامه چند مورد از پرطرفدارترین مدل‌ موهای بهار و تابستان را با هم مرور می‌کنیم:

باب ایتالیایی

مدل موی پنه‌لوپه کروز، هیلی بیبر و ریتا اورا

اندازه موها در این سبک تا زیر چانه است و با باب‌های بلندتر سال گذشته متفاوت است؛ برش نرم سنتی جایش را به برشی تندوتیز داده است که ظاهری سرزنده‌تر را نمایش می‌دهد.

این مدل بهترین گزینه برای کسانی است که نمی‌توانند دائم از موهای‌شان مراقبت کنند یا موهای ضخیم دارند. می‌توانید این سبک را با کم‌ترین مراقبت برای مدت طولانی حفظ کنید. درعین‌حال این مدل یکی از مدل‌های محبوب سبک «ثروتمندهای قدیمی»(Old money) است.

چتری پرده‌ای

مدل موی مارن موریس و ایو ادبیری، شاهدخت ولز، کایلی مینو

چتری پرده‌ای چتری بلندی است که از وسط سر به دو طرف باز می‌شود و مانند «پرده» جلوه می‌کند و به‌نرمی با بقیه موها ترکیب می‌شود. مدلی قدیمی برای تغییر سبک موها با کمترین دردسر. در مقایسه با چتری‌ کوتاه‌تر، این مدل مناسب انواع مختلف طول و جنس مو است.

محبوبیت این مدل، که به نام «فارا فاست» نیز شناخته می‌شود، از دهه ۱۹۷۰ تاکنون کم نشده است.

چتری برکین

مدل موی داکوتا جانسون، جین برکین، تیلور سوئیفت، کیم کارداشیان

چتری پرده‌ای، که نوعی چتری محافظه‌کارانه است، مدل موی سال گذشته کاترین شاهدخت ولز بود. این مدل در سال ۲۰۲۴ جایش را به چتری برکین داد که از مدل موی جین برکین، خواننده و هنرپیشه‌ فرانسوی، الهام گرفته است. این مدل کوتاه‌تر و صاف‌تر از چتری پرده‌ای است و با قاب صورت هماهنگ می‌شود، مثل مدل موی همیشگی داکوتا جانسون، ستاره سینما.

در این مدل چتری موها با خط مژه مماس است و پیشانی و گاهی ابروها را  کامل می‌پوشاند.

مدل موی تگزاسی

مدل موی بیانسه و مایلی سایرس

موهای تگزاسی حجیم، درخشان و جسورند. به لطف تلاش‌های اخیر بیانسه در موسیقی کانتری، مدل موهای دالی پارتون، که چندین دهه موهایش را به همین سبک آرایش می‌کرد، ظاهری مدرن پیدا کرده است.

این ظاهر جسورانه با حجم‌دهی بسیار ایجاد می‌شود و برای حفظ ظاهر زیبا به مراقب و آرایش هفتگی و استفاده از محصولات موی زیادی نیاز دارد. اگر موهای نازک یا آسیب‌دیده دارید سراغ این مدل نروید.

چتری بلند آبشاری طبقه‌ای

مدل موی پریانکا چوپرا، اما رابرتز، سابرینا کارپنتر، ونسا هاجنز و کامیلا مورونه

با فاصله گرفتن از مدل‌های یک‌لایه و هم‌سطح و بلند سال گذشته، «موهای چند لایه و ناهم‌سطح آبشاری» موها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد، اما نگهداری از آن‌ها و مرتب کردن موج‌های زیبای‌شان کمی وقت می‌برد. انتخاب این مدل بستگی به مدت زمان آماده شدن شما پیش از خروج از منزل دارد. اگر همیشه عجله دارید این مدل برای شما مناسب نیست.

مدل پیکسی

مدل موی فلورانس پیو، لوپیتا نیونگو، اما کورین، زوئی کراویتز و وینی هارلو

آرایشگرهای ستاره‌های سینما تنوع بی‌شماری از این مدل کلاسیک را نمایش داده‌اند. کوتاه‌ترین آن‌ها را پیو، کورین و پریانکا چوپرا امتحان کردند که طول موهای‌شان کمی بلندتر از مدل موی «تراشیده‌ی مخملی» بود.

اگر چهره‌ زاویه‌دار دارید این مدل مناسبی برای شماست. این مدل همچنین برای صورت‌های بیضی و گرد و قلبی هم مناسب است.

میدی

مدل موی کلر دینز، زندایا، ریانا و سیدنی سویینی

باب بلند (معروف به «لاب») مدل محبوب فصل‌های گرم است.

حفظ کردن این مدل به کار خاصی نیاز ندارد، بین چانه و شانه قرار می‌گیرد، می‌تواند به شکلی کوتاه‌تر نیز آراسته شود و در صورت نیاز می‌توان آن را پشت سر بست. متعادل، شیک و باوقار است.

بیشتر از مُد و زیبایی