تایم: اوباما در دو ملاقات خصوصی با بایدن درباره احتمال پیروزی ترامپ ابراز نگرانی کرد

به گزارش تایم، اوباما به بایدن توصیه کرده تهاجمی‌تر عمل کند و انتخابات را به رفراندومی برای ترامپ تبدیل کند

اوباما، بایدن و ترامپ-AFP , AP

مجله تایم گزارش داد که باراک اوباما، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا در دست‌کم دو دیدار خصوصی با جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کرده است.

براساس این گزارش اوباما به بایدن هشدار داده است که «این‌بار شکست ترامپ دشوارتر خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تایم، اوباما در ماه ژوییه با بایدن به‌طور خصوصی ملاقات کرد تا به او درباره فرصت‌هایش برای انتخاب دوباره صحبت کند و به او توصیه کرد که تهاجمی‌تر عمل کند و انتخابات پیش‌رو را به رفراندومی برای ترامپ تبدیل کند.

ترامپ در حال حاضر درگیر پرونده‌های حقوقی متعددی است که به گفته او، دمکرات‌ها برای جلوگیری از حضورش در انتخابات به راه انداخته‌اند. با این حال او بخت نخست جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو است و در همه نظرسنجی‌ها از جو بایدن جلوتر است.

تایم می‌گوید که اوباما در جریان دیدار خصوصی با بایدن به او گفته است که کارزار انتخاباتی‌اش باثبات نیست و راضی کردن رای‌دهندگانی که از او رضایت ندارند، در مقایسه با سال ۲۰۲۰ دشوارتر خواهد بود.

تایم می‌گوید که اوباما در شش ماه پس از این دیدار خصوصی شاهد پیشرفت خاصی نبود و دوباره با او ملاقات کرد و هشدار داد که اگر تغییر محسوسی در کارزار انتخاباتی‌اش ایجاد نکند، ترامپ می‌تواند در ایالت‌های چرخشی پیروز شود و پیروزی خود را در انتخابات تضمین کند.

باراک اوباما پیش‌تر هم درباره احتمال پیروزی ترامپ ابراز نگرانی کرده بود.

همسر او میشل اوباما همهگفته است که کابوس احتمال پیروزی ترامپ خواب شبانه را از او گرفته است.

اوباما اخیرا برای دیدار با نخست‌وزیر بریتانیا به لندن سفر کرده بود.

بیشتر از جهان