با آنچه در کمد لباستان دارید مد روز باشید

به نظر می‌رسد پولک‌، پارچه لمه و درخشش فلزی آن هرگز از مدار مد خارج نمی‌شوند

تصاویر ترکیبی از چند مدل‌ Self-Portrait/Loewe/ZARA

خبر خوب این است که در بهار و تابستان امسال نیاز نیست برای مد روز بودن وقت زیادی را در فروشگاه‌های لباس و لوازم جانبی بگذرانید. الی پیترز، نویسنده نشریه ووگ، می‌گوید اگر از لباس‌ها و کیف و کفشتان به‌خوبی نگه‌داری می‌کنید و هنوز از سال‌های قبل آن‌ها را در کمدتان دارید می‌توانید بسیاری از عناصر کلیدی مد فصل بهار را از میانشان انتخاب کنید.

سبک سفید

پیراهن سفید دوست دارید؟ طراحان مجموعه‌های بهار و تابستان سخاوتمندانه از سفید بهره برده‌اند و در هر مدلی آن را ارائه کرده‌اند. از پیراهن‌های نازک و باز بهاری گرفته تا کت‌وشلوارهای صاف و برش‌خورده با پارچه توییت.

شلوارهای فاق‌بلند

در تعریف الگوی فصل به جاناتان اندرسون اعتماد کنید. این طراح ۱۰ سالگی همکاری‌اش با خانه مد اسپانیایی لوئه‌وه را با ارائه شلواری فاق‌بلند جشن گرفت. کمر این شلوار آن‌قدر پهن است که داخل آن  کرستی گذاشته‌اند تا شلوار را نگه دارد. خوبی این مدل این است که، همان‌طور که همتایان اندرسون در آلایا، هرمس، لویی ویتون و سن‌لورن گواهی می‌دهند پاها را بلند و کشیده نشان می‌دهد.

گل رز

در چهار شهر اصلی مد (نیویورک، لندن، میلان و پاریس) در مجموعه‌های بهار و تابستان گل رز با خودنمایی حضور داشت. اولیویه روستینگ، پس از به سرقت رفتن بیشتر مجموعه بالمِین، چند روز قبل در رونمایی از مجموعه‌ای با تزئینات گل‌دار، جمله معروفی از شعر «امیلی مقدس» گرترود استاین را خواند: «یک رز به هر حال یک رز است». سارا برتون نیز با مجموعه‌ای که از رز سرخ خونی و آناتومی زنانه الهام گرفته بود با الکساندر مک‌کوئین خداحافظی کرد.

طرح‌ گل رز، تزیینات گلی، تکه‌دوزی‌های سه‌بعدی و طرح‌های گلبرگ‌شکل در کار طراحان بسیاری ازجمله ری کاواکوبو تا ریچارد کوین به چشم می‌آید.

بلوز سه دکمه

اگر خانم پرادا بگوید که وقت دوباره پوشیدن بلوز سه‌دکمه (بلوز چوگان یا پولوشرت‌) است، ما که باشیم که مخالفت کنیم؟ با همراه شدن میومیو، یکی از تاثیرگذارترین نمایش‌های مد، برای دیدن بسیاری از مدل‌های یقه‌دار نخی که با همه‌چیز از شورت مردانه گرفته تا دامن‌های مینی ژولیده هماهنگ می‌شوند آماده‌ شوید.

دامن‌های بدن‌نما

پس از پشت سر گذاشتن چندین فصل از پیراهن‌های مجلسی بدن‌نما و پارچه‌های نازک که پهلو به پهلوی لباس‌زیر می‌زد، ترکیب دامن‌ میله‌ای نازک با ژاکت‌ یقه‌دار در کارولینای هررا، کوپرنی، ژیوانشی و لویی ویتون ظاهر شد. اگر عریانی آن را نمی‌پسندید، لایه‌های نازک را دو برابر کنید و با یک کاپشن خلبانی و کمربندی ضخیم، همان‌طور که در لویی ویتون دیده می‌شود، به آن شکل دهید.

انعکاس فلزی پارچه‌های لمه

به نظر می‌رسد پولک‌ها، لباس‌های لمه و متالیک هرگز از مدار مد خارج نمی‌شوند و دوباره در فصل بهار، که پاریس میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است، جذابیت جدیدی پیدا خواهند کرد. مطمئنا مقداری از این جذابیت حاصل کار سوپرمدل‌ها است: در رالف لورن، کریستی تورلینگتون با لباس طلایی الهه‌وار ظاهر شد، و در ورساچه، کلودیا شیفر با لباسی شطرنجی و متالیک چشم‌ها را به خود خیره کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی