اختصاصی؛ سرمربی روس به دلیل ترس از جنگ پیشنهاد تراکتور را رد کرد

«گمان می‌کنم فرهاد مجیدی هم به همین دلیل پیشنهاد هدایت تراکتور را رد کرد»

مراسم عقد قرارداد قربان بردیف با تراکتور تبریز در تیرماه ۱۴۰۱‌ــ مهر

یکی از مدیران باشگاه تراکتور تبریز روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که قربان بردیف، سرمربی باسابقه و نامدار روس، به دلیل ترس از حمله نظامی اسرائیل به جمهوری اسلامی و وقوع جنگی فراگیر در ایران، پیشنهاد مالک این باشگاه برای هدایت تراکتور را رد کرده است.

این در حالی است که پیش از این هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور، به خبرنگار روزنامه هم‌میهن گفته بود علت اصلی استعفای پاکو خمز، سرمربی اسپانیایی، از تیم محبوب تبریزی و خروج فوری او از ایران نیز هراس او از درگیری نظامی گسترده جمهوری اسلامی و اسرائیل بوده است.

اکنون این مدیر شاغل در باشگاه تراکتور که نخواست نامش فاش شود، به ایندیپندنت فارسی گفت: «مالک باشگاه با قربان بردیف که قبلا هم سرمربی تراکتور بود، روابط صمیمانه‌ای دارد و به همین دلیل پس از جدایی خمز، با این مربی روس مذاکره کردیم تا هدایت تیم را برعهده بگیرد، چون هواداران هم او را دوست دارند. اما بردیف شب گذشته به زنوزی خبر داد که به دلیل احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران، حداقل تا سه ماه آینده نمی‌تواند به ایران سفر کند و در صورتی که احتمال وقوع جنگ و حمله اسرائیل به‌‌کل از بین برود، برای فصل آینده پیشنهاد تراکتور را قبول خواهد کرد.»

این منبع آگاه همچنین افشا کرد: «گمان می‌کنم دلیل رد پیشنهاد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی هم مشابه دلیل مربی روس باشد، چون پیشنهاد مالی خوبی به مجیدی ارائه شد، اما او غیرمستقیم، وضعیت بحرانی این روزهای مملکت را دلیل بی‌علاقگی‌اش برای بازگشت به ایران و فعالیت در لیگ ما عنوان کرد.»

در همین حال، پاکو خمز، سرمربی سابق تراکتور، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی مارکا، درباره شرایط زندگی در ایران و دلیل اصلی ترک شبانه این کشور به همراه دستیارانش، گفت: «از اتفاق کنسولگری ایران در سوریه مشخص بود که ما باید کاری کنیم. نمی‌توانستم بیشتر از این گریه‌های دخترانم را که نگران حضور من در ایران بودند، تحمل کنم. ما با مدیران باشگاه رابطه‌ای بسیار خوب داشتیم، اما این کشور متفاوت است و مانند کشورهای دیگر نیست که بتوانید آزادانه آنجا زندگی کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «از زمان حمله به اسرائیل به همراه دستیارانم تصمیم گرفتیم ایران را ترک کنیم. آن روز و روز بعد، حریم هوایی ایران بسته بود، اما از طریق باشگاه موفق شدیم پروازی به استانبول بیابیم و ایران را ترک کنیم. تا لحظه آخر هم بابت اینکه شاید این پرواز به دلیل شرایط جنگی لغو شود، استرس داشتیم. انتظاری طولانی و پرتنش را در فرودگاه تجربه کردیم، اما حالا در خانه‌ایم.»

مدیر باشگاه فوتبال تراکتور تبریز که امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی از رد پیشنهاد هدایت این تیم از سوی قربان بردیف خبر داد، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین نیز گفته بود که تلاش‌های مالک و مدیران تراکتور برای عقد قرارداد با یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس به دلیل اظهارنظرهای سیاسی این مربی و انتقادهایش از جمهوری اسلامی به دلیل کشتار وسیع معترضان، بی‌نتیجه مانده و گل‌محمدی با دستور مقام‌های امنیتی ممنوع‌الکار شده است.

او گفت: «بعد از کسب نتایج ضعیف تیم ما با پاکو خمز در هفته‌های اخیر و همچنین اصرار او به استعفا به دلیل بحرانی شدن وضعیت سیاسی ایران، ما با یحیی گل‌محمدی برای هدایت تراکتور گفت‌وگو کردیم و از همه نظر هم به توافق رسیدیم، اما ناگهان از فدراسیون فوتبال تماس گرفتند و گفتند گل‌محمدی به دلیل حمایت‌هایش از اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ و انتقاد از جمهوری اسلامی، در فهرست سیاه دستگاه‌های امنیتی قرار دارد و او را ممنوع‌الکار کرده‌اند. به همین دلیل اکنون داریم با چند سرمربی خارجی مذاکره می‌کنیم، که البته با این وضعیت فعلی و احتمال حمله اسرائیل، بعید است گزینه مناسبی به ایران بیاید.»

پیش از حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک اسرائیل در شامگاه روز یکشنبه هفته جاری، بسیاری از اماکن دیپلماتیک کشورهای جهان در ایران به دلیل احتمال حمله انتقام‌جویانه ارتش اسرائیل به منافع جمهوری اسلامی در خاک ایران، به حالت تعطیل درآمدند و علاوه بر خروج صدها شهروند خارجی از این کشور، چندین خطوط هواپیمایی بین‌المللی نیز پروازهایشان به ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کرده‌اند.

بیشتر از فوتبال