شرح بیماری شاهدخت دایانا در کتاب جدید کودکان

در این کتاب از شاهزاده خانم سابق ولز به‌عنوان نخستین شخص مشهوری نام برده شده است ‏که در مورد پرخوری عصبی صحبت کرده است

این کتاب داستان تبدیل دایانا از یک معلم مدرسه به عضوی از خانواده سلطنتی را برای رده سنی ۴ سال به بالا روایت می‌کند- AFP

یک کتاب جدید کودکان در بریتانیا منتشر خواهد شد که به شرح بیماری شاهدخت فقید ولز دایانا می‌پردازد.

تازه‌ترین جلد از مجموعه کتاب کودکان «آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ» (Little People, Big Dreams)، جزئیات زندگی دایانا و از جمله درگیری با بیماری «اختلال خوردن» را شرح می‌دهد.

 ماریا ایزابل سانچز وگارا در مجموعه داستان‌های مصور زندگی افراد برجسته، از طراحان و هنرمندان گرفته تا دانشمندان و افراد مشهور، را برای کودکان بازگو می‌کند. انتشارات کوارتو (Quarto) در توصیف این مجموعه می‌گوید: «همه این آدم‌ها دستاوردهایی باورنکردنی داشتند، با این‌ حال، هر یک زندگی را در کودکی با رویا آغاز کردند.»

کتاب دایانا از این مجموعه در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ راهی کتاب‌فروشی‌ها می‌شود تا «خوانندگان جوان را با محبوب‌ترین شاهزاده خانم جهان آشنا کند». اکنون می‌توان این کتاب را به قیمت ۱۲ دلار پیش‌خرید کرد.

این کتاب داستان تبدیل شدن دایانا از معلم مدرسه به عضوی از خانواده سلطنتی را برای کودکان رده سنی ۴ سال به بالا روایت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این کتاب آمده است: «اگرچه به نظر می‌رسید زندگی او صفحاتی از یک افسانه پریان باشد، اما خیلی زود متوجه شد که قلب شاهزاده متعلق به شخص دیگری است. با گذر زمان، این غم و اندوه به اختلالی در خوردن، به نام پرخوری عصبی، تبدیل شد.»

این کتاب از شاهزاده خانم سابق ولز به‌عنوان «نخستین شخص مشهوری که در مورد مبارزه‌اش با پرخوری عصبی صحبت کرد و به دیگران کمک کرد تا با آن مقابله کنند» نام می‌برد.

خدمات سلامت همگانی بریتانیا «اختلال خوردن» را نوعی بیماری روانی می‌داند که در آن فرد از غذا خوردن برای مقابله با احساسات استفاده می‌کند. رفتارهای غذایی ناسالم ممکن است شامل خوردن زیاد یا کم یا نگرانی در مورد وزن یا شکل بدن باشد. هر کسی ممکن است به اختلال خوردن مبتلا شود، اما نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۷ سال بیشتر دچار این بیماری می‌شوند.

مشکلات شاهزاده خانم فقید با اختلال غذا خوردن، با تصویری از دایانا نشان داده شده است که روی کف آشپزخانه کنار یک بشقاب خالی نشسته است.

دایانا، که ۳۱ اوت ۱۹۹۷ در تصادف رانندگی در پاریس درگذشت، نخستین بار در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی در برنامه «پانوراما» در سال ۱۹۹۵ آشکارا در مورد پرخوری عصبی‌اش صحبت کرد.

سانچز وگارا می‌نویسد که دایانا از موقعیت خود برای آگاهی‌بخشی در سراسر جهان استفاده کرد، «در حالی‌ که دو پسرش را طوری تربیت کرد که با دنیای خارج از کاخ ارتباط بیشتری داشته باشند.»

لحظه معروفی که او یک بیمار مبتلا به ایدز را در بیمارستانی در نیویورک در جریان همه‌گیری دهه ۱۹۸۰ در آغوش گرفت نیز در کتاب ذکر شده است که بیانگر آگاهی اجتماعی دایانا است. تا پیش از آن، با آنکه گفته می‌شد این بیماری از طریق تماس‌های عادی روزانه منتقل نمی‌شود، بخش زیادی از افراد جامعه حاضر نبودند با بیمار مبتلا به ایدز تماسی داشته باشند.

در کتاب‌های دیگر این مجموعه نیز پیش‌ از این به زندگی افراد خانواده سلطنتی بریتانیا پرداخته شده است، از جمله به زندگی ملکه الیزابت دوم و شاه چارلز سوم.

افراد دیگری از جمله موتزارت آهنگ‌ساز، فردی مرکوری، خواننده گروه کویین، فلورانس نایتینگل، مادر پرستاری نوین، لویی پاستور، دانشمند فرانسوی، نیز در این مجموعه به کودکان معرفی شده‌اند تا زندگی آن‌ها الهام‌بخش نسل جوان باشد.

بیشتر از کتاب