بریتانیا مهاجران افغان را به پایگاه‌های نظامی منتقل می‌کند

به دلیل بحران مسکن در بریتانیا، اجاره مسکن برای مهاجران سخت شده است

این دو مهاجر افغان در حال رفتن از پاکستان‌ به  کشور سوم‌اند --GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP

مقام‌های وزارت دفاع بریتانیا گفته‌اند به‌زودی صد‌ها مهاجر افغان که پرونده‌های مهاجرتی آنان برای اسکان مجدد در بریتانیا کامل شده است، به این کشور منتقل می‌شوند. اما وزارت دفاع این کشور به‌دلیل بحران مسکن و کمبود خانه‌های اجاره‌ای، به‌ویژه برای مهاجران، تصمیم گرفته است مهاجران را تا زمان پیدا شدن مسکن دائمی، در پایگاه‌های نظامی اسکان دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است به‌زودی ۲۱۷ مهاجر افغان از پاکستان منتقل و در پایگاه نظامی شراپشایر اسکان داده شوند. اد پاتر، عضو شورای شهر شراپشایر، می‌گوید این افغان‌ها در چهارچوب برنامه کمک و اسکان مجدد بریتانیا (‌ARAP) به صورت موقت به پایگاه نظامی نسکلیف در شراپشایر منتقل می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاتر می‌افزاید از چند روز گذشته، فعالیت‌های بیشتری به‌منظور آماده‌سازی منطقه برای اقامت موقت افغان‌های منتقل شده از پاکستان، در حال انجام است. او می‌گوید به من اطمینان داده شده که وزارت دفاع تمام اقدامات لازم را برای پذیرایی درست و تهیه تمام امکانات مورد‌نیاز مهاجران انجام داده است و این پایگاه‌ها به صورت مکان‌های قابل‌سکونت در‌آمده‌اند.

یکی از سخنگویان شورای شهر شراپشایر به بی‌بی‌سی گفت پس از اقامت موقت در پایگاه نظامی نسکلیف، این افراد به‌صورت دائمی در همین منطقه ساکن می‌شوند.

به گفته اعضای شورای شهر، دیدگاه مردم این شهر درمورد افغان‌هایی که سال‌ها با نیرو‌های بریتانیایی و موسسات مربوط به این کشور همکاری داشته‌اند مثبت است و آنان می‌خواهند تا این مهاجران در همین منطقه ساکن شوند. اد پاتر نیز دیدگاه مردم را مثبت ارزیابی کرد، اما گفت آنان میل دارند تا آگاهی بیشتری از این افراد داشته باشند. 

با آغاز روند اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغان از پاکستان، تعدادی از کشور‌هایی که برای اسکان مجدد افغان‌ها برنامه دارند، به اخراج افرادی که جانشان در رژیم طالبان در معرض خطر است واکنش نشان دادند.

آمریکا، بریتانیا، کانادا و آلمان از پاکستان درخواست کردند تا مهاجرانی را که مشمول روند اسکان مجدد می‌شوند، از این کشور اخراج نکند.

دولت پاکستان هم متعهد شد افرادی را که مدارک اسکان مجدد دارند، اخراج نمی‌کند‌. اما وزارت کشور پاکستان بر خلاف تعهد دولت‌، ده‌ها مهاجر را با وجود ارائه مدارک قانونی از این کشور اخراج کرده است.

رسانه‌های آلمانی در چند روز گذشته گزارش دادند که پلیس پاکستان ده‌ها مهاجر افغان را که بررسی پرونده‌های مهاجرتی‌ آنان کامل شده است و تنها منتظر دریافت ویزا و بلیت پرواز بودند، اخراج کرده‌ است. 

به همین دلیل، تعدادی از کشور‌ها، از‌جمله بریتانیا، روند بررسی مدارک مهاجرتی افغان‌ها را سرعت بخشیده‌اند. بریتانیا با توجه به نبود مسکن کافی برای مهاجران، تصمیم گرفته است تا افراد تازه‌وارد را به پایگاه‌های نظامی در این کشور انتقال بدهد.