الکلاسیکوی عربستان به سود الهلال؛ به برد عادت کرده‌اند

آبی‌های ریاض تنها ۳ برد تا رسیدن به رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در تاریخ فوتبال جهان فاصله دارند

خوشحالی بازیکنان الهلال پس از ثبت گل سوم برابر الاتحاد -اول مارس ۲۰۲۴-

Instagram/Alhilal

الهلال عربستان، پرافتخارترین تیم فوتبال آسیا، جمعه‌شب در دیداری حساس و تماشایی در مسابقه‌ای که به ال‌کلاسیکوی عربستان سعودی معروف است، موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل الاتحاد، قهرمان فصل پیش لیگ حرفه‌ای این کشور، پیروز شود و جایگاهش را در صدر جدول مسابقات محکم‌تر کند.

شاگردان ژرژ ژسوس با این برد در هفته بیست‌ودوم لیگ ۶۲ امتیازی شدند و فاصله خود را با النصر، تیم دوم جدول و رقیب اصلیشان در تصاحب جام قهرمانی، به ۹ امتیاز رساندند. الهال و الاتحاد ۳ روز دیگر نیز، در دیدار رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف هم خواهند رفت.

الهلال پس از کسب ۳ امتیار در این دیدار، به رکورد خیره‌کننده ۲۴ پیروزی پیاپی در تمامی رقابت‌ها رسید و از رکورد بایرن‌مونیخ در دوره هانسی فلیک عبور کرد. در تاریخ فوتبال تنها دو تیم توانستند رکورد بهتری از آبی‌های ریاض ثبت کنند؛ آژاکس هلند با ۲۶ برد پیاپی در ۱۹۷۲، و نیوسنتز ولز با ۲۷ پیروزی در ۲۰۱۶. اما آمادگی و توانایی بالای بازیکنان الهلال در ماه‌های اخیر نشان داد که آن‌ها می‌توانند به‌آسانی از ۲۷ برد پیاپی هم عبور کنند.

ٰدر این بازی، الاتحاد در غیاب کریم بنزما، فوق ستاره فرانسوی‌اش، همان ابتدا در دقیقه ۱۱ موفق شد با ضربه سر دیدنی انگولو کانته به گل اول برسد. شاگردان گایاردو در ادامه نیز مالکیت توپ را در اختیار داشتند و توانستند موقعیت‌هایی را روی دروازه الهلال خلق کنند، اما درنهایت میزبان توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد.

پس از ارسال یک کرنر در دقیقه ۳۹ به روی دروازه و دفع ناقص المعیوف، توپ به نوس رسید، شوت او در بین راه سد شد و مقابل صالح الشهری قرار گرفت، و شوت این بازیکن با برخورد به یکی از مدافعان الاتحاد تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

اما در نیمه دوم، روند بازی کاملا تغییر کرد و الهلالی‌ها سوار بر بازی شدند. پس از خلق چندین موقعیت، در دقیقه ۵۹ و با همکاری دیدنی سالم الدوسری و ساویچ، ضربه سر مالکوم به گل دوم آبی‌های ریاض تبدیل شد. الهلال در دقیقه ۶۷ هم روی پاس دیدنی ساویچ، ستاره این روزهای آبی‌ها، و سپس دو دریبل زیبا از سعود عبدالحمید و گلزنی‌اش، تیر خلاص را بر پیکر ببرهای جده وارد کرد.

ژرژ ژسوس، سرمربی نامدار پرتغالی الهلال، پس از پایان این مسابقه گفت دیدار این تیم برابر الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان به آن‌ها کمک خواهد کرد تا برای دیدار دوباره برابر زردپوشان در لیگ قهرمانان آسیا، که روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، آماده باشند.

او افزود: «ما برابر رقیب قدرتمندی به نام باشگاه الاتحاد به یک پیروزی فوق‌العاده دست یافتیم. این دیدار برای تماشاگران و بینندگان تلویزیونی مسابقه‌ای زیبا بود. برگزاری متوالی بازی‌های دو تیم باعث می‌شود مربیان تصور دقیق‌تری از حریف داشته باشند و من از این دیدار سود زیادی بردم. من تیم‌هایی را که دربرابر من با پنج مدافع بازی می‌کنند دوست دارم و این تصمیم جدیدی برای الاتحاد بود که به این شکل بازی کند. با این حال سه بار به گل رسیدیم که می‌شد آن را بیشتر هم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین نیمار، فوق‌ستاره برزیلی و مصدوم الهلال، نیز پس از جشن گرفتن در کنار هم‌تیمی‌هایش در ورزشگاه کینگدام‌آرنا، بار دیگر برای ادامه درمانش راهی برزیل شد تا زیر نظر کادر پزشکی الهلال و تیم ملی برزیل مداوا شود.

اما مارسلو گایاردو که تیمش اکنون با ۳۷ امتیار در رده پنجم لیگ عربستان قرار گرفته است و باید برای دست‌یابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش بیشتری کند، پس از پایان بازی با الهلال گفت که شاگردانش باید از بازی دیشب درس گرفته باشند و به جبران شکست برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا فکر کنند.

او ادامه داد: «ما در فصل زمستان هیچ بازیکن خارجی جذب نکردیم. درمورد بازیکنان داخلی هم درخواست ما این بود که بازیکنی بیاید که الگوی پیشرفت باشد. در نقل‌ و انتقالات زمستانی نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت. باید خودمان را به شرایط کنونی عادت دهیم. من از همان کنفرانس اول این را گفتم که به قطاری که سفرش آغاز شده بود ملحق شده‌ام. این تیم در حال طی کردن مسیر است، اما اکنون در فاز ساخت‌و‌ساز قرار گرفته است. امروز با تیمی روبه‌رو شدیم که در میان تمامی تیم‌های لیگ بهترین است، اما این شکست به ما آموخت که در حال حاضر کجا ایستاده‌ایم تا بتوانیم برای پیشرفت تیم در دوره آینده تلاش کنیم.»

سرمربی آرژانتینی، که پس از اخراج نونو سانتوی برزیلی و در میانه فصل هدایت الاتحاد را برعهده گرفته است، افزود: «موانع زیادی مانند مصدومیت‌ها و شلوغی لیگ و برنامه فشرده روی تیم اثر گذاشته است، اما من و بازیکنان باید خودمان را با این مشکلات وفق دهیم. هر سه روز یک بار با همین گروه از بازیکنان بازی خواهیم کرد و سه روز دیگر هم با حریف امشب‌مان بازی داریم، اما باید بعد از این مسابقه ارزیابی کنیم و اشتباهاتمان را اصلاح کنیم.»

بیشتر از فوتبال