گوگوش در آخرین فصل به روی صحنه می‌رود

هنرمند پرآوازه ایران ابراز امیدواری کرد ایستگاه پایانی تور خداحافظی‌اش ایران باشد

گوگوش، هنرمند پرآوازه موسیقی ایران، با انتشار پیام ویدیویی، از تصمیم برای برگزاری آخرین دوره تور کنسرت‌ها خبر داد و گفت که فصل خداحافظی از سرزمین استعدادی‌اش یعنی صحنه فرارسیده است.

این هنرمند مطرح در ویدیو «فصل آخر»، حامیان و دوستداران خود را خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد که از ابتدا بهترین خاطره‌های زندگی‌اش را روی صحنه‌ با آن‌ها تقسیم کرده است. او افزود: «من خودم را از جنس نگاه‌های شما سنجیدم و شناختم تا بلند و بلندتر پریدم.»

گوگوش که حالا پس از ۲۳ سال اجرای کنسرت در شهرهای مختلف دنیا قصد دارد تور خداحافظی‌‌اش را آغاز کند، افزود که تصمیم خداحافظی مانند هر تصمیم درست دیگری منطقی ولی دشوار بود.

این خواننده مشهور ایرانی گفت: «دوباره به دیدارتان می‌آیم. به شهرهایی که در این سال‌ها روی صحنه رفتم و در کنار شما خود را ادامه دادم.»

گوگوش در پیام ویدیویی فصل آخر اعلام کرد که قصد دارد با تمام وجود، برای کسانی که در ۷۰ سال عمر هنری با او همسفر شدند و به هنرمندشان عمر دوباره دارند و او را دیدند و شنیدند، برای آخرین بار ترانه‌های ایران را بخواند.

او گفت که «مشتاق، مضطرب ولی همچنان عاشق» به دیدار دوستدارانش می‌رود و امیدوار است که ایستگاه آخر کنسرت‌های خداحافظی او «همان‌ جایی باشد که باید»؛ جایی که گوگوش هنوز متولد نشده بود اما قمر آواز می‌خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوگوش پیامش را این‌گونه پایان داد: «باشد که آخرین ایستگاه ما فصل آزادی صدای زن و روز آزادی ایران باشد. هنوز، همیشه و تا خود پیروزی، زن، زندگی، آزادی.»

آخرین تور جهانی گوگوش از ۲۲ سپتامبر در یکی از شهرهای شمالی کالیفرنیا آغاز می‌شود اما موعد پایان آن مشخص نیست. گوگوش در حساب شخصی‌اش در اینستاگرام ابراز امیدواری کرد که این تور در یکی از شهرهای شمالی ایران، سرزمین مادری او، به پایان برسد.

گوگوش با نام شناسنامه‌ای فائقه آتشین اردیبهشت ۱۳۲۹ در محله سرچشمه تهران متولد شد. او فعالیت‌های هنری‌ را از کودکی آغاز کرد و با استعداد درخشانی که داشت در این عرصه خیلی زود شکوفا شد. او پیش از انقلاب ۵۷، در علاوه بر خوانندگی در عرصه سینما و تلویزیون هم فعال بود.

بسیاری او را به دلیل تاثیر منحصربه‌فردی که بر موسیقی پاپ ایرانی برجاگذاشت، «شاه‌ماهی موسیقی ایران» می‌نامند. گوگوش با وقوع انقلاب ۵۷ در ایران ماند و سال ۱۳۷۹ در حالی‌ که بیش دو دهه امکان ادامه فعالیت هنری از او سلب شده بود، ایران را ترک کرد. این هنرمند مشهور طی این ‌سال‌ها با اجرا کنسرت در شهرهای مختلف دنیا به دیدار دوستدارانش رفت.

پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و شروع خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، گوگوش یکی از هنرمندانی بود که فعالانه کنار مردم ایران ایستاد و از جوانان معترض حمایت کرد.

بیشتر از موسیقی