دومین جشنواره بین‌المللی اپرای ریاض در عربستان سعودی برگزار شد

هم‌زمان با جشنواره، نمایشگاهی از مجموعه‌ای قدیمی لباس‌ و دکورهای مینیاتوری از صحنه‌های اپرا بر پا شد

سارا برایتمن، خواننده سوپرانو در جشنواره اپرای ریاض- The Official Account of the Music Commission

دومین جشنواره بین‌المللی اپرای ریاض که بازدیدکنندگانش راسه‌ روز از دوم تا چهارم نوامبر، با اجراهای موزیکال در تئاتر سرخ دانشگاه امیره نوره بنت عبدالرحمن ریاض مجذوب کرده بود، به پایان رسید.

این جشنواره به میزبانی کمیسیون موسیقی ارکستر سمفونیک ملی بریتانیا و مجموعه‌ای از اجراهای شبانه نوازندگان بین‌المللی را به نمایش گذاشت.

در شب دوم جشنواره اپرا، اوریل، خواننده و ترانه‌سرا، تماشاگران را با یک مجموعه موسیقی کامل الهام گرفته از فانتزی و عشق مسحور کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به عرب‌نیوز گفت اجرای کل مجموعه موسیقی او برای نخستین بار «فرصتی بود که یک عمر منتظرش بودم. من احساس کاملا شگفت‌انگیزی دارم. من (از خوشحالی) در آسمان هفتم‌ام. چون این اولین اجرای من از یک مجموعه کامل از موسیقی خودم و البته برخی از موسیقی‌ متن فیلم‌ها بود... من قبلا هرگز چنین کاری انجام نداده بودم. خیلی خوب پیش رفت و فکر می‌کنم تماشاگران واقعا خوب واکنش نشان دادند.»

اوریل با اجرای انحصاری آهنگ جدیدش «در پایان جهان» (At the End of the World) که قرار بود سال آینده به عنوان بخشی از چهارمین آلبوم او منتشر شود، از تماشاگران استقبال کرد.

برای قسمت دوم نمایش، آلفی بو و مایکل بال اجراهای موسیقی شادی‌آور و آپ‌بیت شامل آهنگ‌هایی محبوب از «همیلتون»، «بزرگ‌ترین شومن»، «شیر شاه» و «شبح اپرا» را به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره یک گالری به آثار فرانکو زفیرلی ایتالیایی، کارگردان صحنه و فیلم، که به دلیل کارگردانی «رومئو و ژولیت»، «هملت» و بسیاری از تولیدات دیگر شهرت دارد، اختصاص داده‌شد.

این گالری مجموعه‌ای قدیمی از لباس‌ فیلم‌های اپرای زفیرلی، نمایش‌های مینیاتوری از صحنه‌های اپرا و عکس‌هایی از برخی از مهم‌ترین خانه‌ اپراهای در جهان را به نمایش گذاشت.

اولگا یورچنکو، علاقه‌مند به کنسرت‌، گفت که با دوستش جولیا بودنیک که در حال بازدید از ریاض بود، «شبشان را به یک شب اپرا اختصاص دادند».

او گفت: «ما واقعا این افتخار را داریم که اینجا در ریاض از اپرا لذت ببریم و این به نوعی دستاورد پیشرفت است. مردم آن را دوست دارند و من می‌بینم که همه آن‌ها لباس آراسته پوشیده‌اند، خوب آماده شده‌اند و موسیقی را اینجا، در شهرشان، در مکان خودشان گوش می‌دهند و از آن لذت می‌برند.»

این دو گفتند که این اولین بار است که در یک رویداد اپرا در عربستان سعودی شرکت می‌کنند.

بودنیک گفت: «در واقع بسیار زیبا بود. من ارکستر، اجرا، فضا را خیلی دوست داشتم... اجرای اپرا مانند زبان منحصربه‌فرد هنری است که همه مردم را با هم متحد می‌کند و به ترجمه خاصی نیاز ندارد، چون همه آن را درک خواهند کرد.»

جشنواره بین‌المللی اپرا بخشی از تلاش‌های کمیسیون موسیقی برای تقویت صنعت موسیقی در عربستان سعودی، ترویج رشد موسیقی و غنی‌سازی جامعه محلی با موسیقی بین‌المللی است.

بیشتر از موسیقی