فیلم «آناتومی یک سقوط» برنده بهترین فیلم «جوایز فیلم اروپا» شد

به نظر می‌رسد هولر، بازیگر «آناتومی یک سقوط» بخت اول نامزدی در جوایز اسکار سال آینده باشد

کارگردان فرانسوی جاستین تریت (چپ) و بازیگر آلمانی ساندرا هولر (راست) جوایز بهترین «کارگردان اروپایی» و «بهترین بازیگر زن» سی و ششمین مراسم جوایز فیلم اروپا را برای فیلم «آناتومی یک سقوط» گرفتند-AFP

در مراسم اهدای جایزه‌های «جوایز فیلم اروپا» (EFA)، در برلین، شنبه‌شب، ۹ دسامبر (۱۸ آذر)، فیلم «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه، رقیبان خود را شکست داد و چهار جایزه از پنج جایزه اصلی را به خانه برد.

فیلم  تریه که حول محور سقوط مرگباری از طبقه بالای کلبه‌ای در کوه‌های آلپ فرانسه شکل گرفته است، معادل اروپایی جوایز ارزنده اسکار را برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌نویسی، و نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای ساندرا هولر، بازیگر نقش اصلی فیلم، به دست آورد.

روایت فیلم درباره زاندرا فلنگمن، نویسنده مشهور آلمانی، است که تلاش دارد بی‌گناهی خود را در ماجرای مرگ همسرش ثابت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گاردین، هولر، هنرپیشه آلمانی که برای بازی در فیلم «منطقه موردعلاقه» (The Zone of Interest) ساخته جاناتان گلازر، نامزد جایزه شده بود، دیگر برنده بزرگ این شب بود. پس از بردن جایزه بهترین بازیگر زن برای کمدی کالت تونی اردمان در ۲۰۱۶، ساندرا هولر ۴۵ ساله نیز اینک به ژولیت بینوش، ایزابل هوپر، کارمن ماورا و شارلوت رمپلینگ در حلقه نخبگانی از زنان بزرگ سینما می‌پیوندد که بیش از یک بار برنده این جایزه شده‌اند.

هولر، بازیگری که تریه گفته بود «آناتومی یک سقوط» را با درنظرداشت او برای بازی در آن نوشته است، اینک به نظر می‌رسد بخت اول نامزدی در جوایز اسکار سال آینده باشد. تریه در پاسخ به پرسشی درباره آرزوهای اسکاری فیلمش گفت: «البته ما اینک در حال رقابتیم، و این راه را تا آخر ادامه می‌دهیم.»

هولر در طول سخنرانی پذیرش جایزه خود در برلین از حضار درخواست کرد که با یک دقیقه سکوت، «صلح را تصور کنند»؛ هرچند، مشخص نکرد که منظورش صلح در کدام جنگ است.

مدز میکلسن، بازیگر دانمارکی، نیز برای بازی در درام «سرزمین موعود»، ساخته نیکولای آرسل، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

مراسم اهدای جایزه‌های «جوایز فیلم اروپا » که در برلین در کنار رودخانه اسپری برگزار شد، در وهله نخست رقابتی سه‌جانبه بین «آناتومی یک سقوط»، «منطقه موردعلاقه» و «برگ‌های ریزان» (Falling Leaves) به کارگردانی آکی کائوریسماکی فنلاندی بود که دو فیلم اخیر، هر یک نامزد دریافت جایزه در پنج بخش اصلی شده بودند.

این جوایز با هدف قدردانی از بهترین فیلم‌های ۱۲ ماه گذشته قاره اروپا اهدا می‌شود؛ به این معنا که آثار کشورهای این قاره، هم اعضای اتحادیه اروپا و هم کشورهای غیرعضو، در آن شرکت داده می‌شوند.

برخی از برندگان مهم‌ترین جوایز مراسم شب گذشته عبارتند از:

بهترین فیلم: آناتومی یک سقوط

کشف اروپایی (جایزه Fipresci): چگونه رابطه جنسی داشته باشیم

بهترین مستند: Smoke Sauna Sisterhood

بهترین انیمیشن: Robot Dreams

بهترین فیلم کوتاه: Hardly Working

بهترین کارگردان: ژوستین تریه، آناتومی یک سقوط

بهترین بازیگر زن: ساندرا هولر، آناتومی یک سقوط

بهترین بازیگر مرد: مدز میکلسن، سرزمین موعود

بهترین فیلمنامه‌نویس: ژوستین تریه، آناتومی یک سقوط

بهترین فیلمبرداری: سرزمین موعود

بهترین تدوین: آناتومی یک سقوط

بیشتر از فیلم