مردی که عربستان سعودی را به پایتخت بوکس جهان تبدیل کرد

ترکی آل‌الشیخ توانسته است ستاره‌های مانند آنتونی جاشوا، تایسون فیوری، و فرانسیس انگانو را در عربستان سعودی گرد هم آورد

ترکی آل‌الشیخ همراه آنتونی جاشوا، قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان‌ــ Arab News/Social Media

عربستان سعودی این بار با بوکس به تیتر اخبار ورزشی و سرگرمی راه یافته است. نشریه بریتانیایی دیلی میل در مقاله‌ای بلند به تلاش‌ها و دستاوردهای اداره کل رفاه عربستان سعودی می‌پردازد که با مدیریت ترکی بن عبدالمحسن آل‌الشیخ مجموعه‌ای از رویدادهای بوکس و سایر ورزش‌ها را باموفقیت برگزار کرده است.

این مسابقات و مبارزات همگی بخشی از ابرجشنواره شش ماهه «موسم ریاض ۲۰۲۳» بودند. اولی گمپ در دیلی میل می‌نویسد: «چه طرفدار رشد بوکس در عربستان سعودی باشید چه نباشید، سرمایه‌گذاری خاورمیانه چهره این ورزش را برای همیشه تغییر داده است.» او در ادامه می‌افزاید پشت آنچه در این عرصه رخ داده است یک فرد بوده است: ترکی بن عبدالمحسن آل‌الشیخ.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گمپ با اشاره به اینکه عربستان سعودی توانسته است چیزی را به دست بیاورد که بسیاری نتوانسته‌اند، می‌نویسد او به همین بسنده نکرد؛ او بوکس را با نمایش‌های تبلیغی که به تولیدات هالیوود پهلو می‌زند و جوایز هنگفت همراه کرد.

آل‌الشیخ توانست ستاره‌های مانند آنتونی جاشوا، تایسون فیوری، و فرانسیس انگانو را در عربستان سعودی گرد هم آورد.

گمپ می‌نویسد: «ورزشکاران رشته بوکس دلایل زیادی دارند تا به کاری که آل‌الشیخ انجام داده است افتخار کنند. بوکس اغلب به‌دلیل حضور واسطه‌های بسیاری که در مذاکرات مانع ایجاد می‌کنند آماج انتقاد بوده است. اما وقتی پای آل‌الشیخ وسط باشد، برگزاری مسابقات به‌سرعت سروسامان داده می‌شود.»

گزارش دیلی میل همچنین به موفقیت آل‌الشیخ در میزبانی رویدادهایی می‌پردازد که پیش‌تر معمولا یو‌اف‌سی (UFC) و دبلیو‌دبلیو‌ئی برگزار می‌گردند.

در این گزارش آمده است: «بسیاری از تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در رویدادهای موسم ریاض صورت گرفت با هدایت و مدیریت ترکی آل‌الشیخ بوده است، و این نشان‌دهنده جدیت او در تبدیل عربستان سعودی به پایتخت بوکس جهان است. با توجه به شمار مسابقات مهمی که در عربستان سعودی برگزار شده است، حمایت مالی سعودی‌ها چشمگیر بوده است و در رفتارشان جدیت و مسئولیت‌پذیری نشان داده‌اند. بنابراین چرا نباید بوکسورها ترجیح بدهند بیایند این‌جا؟»

توسعه بخش ورزش در عربستان سعودی از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ انجام می‌شود که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مبتکر آن است.

بیشتر از ورزش