جدیدترین مدل‌های لباس عروس طراحان عرب

مجموعه‌های عروس بهار و تابستان ۲۰۲۴ روندهای اصلی در لباس عروس سال جدید را معرفی کردند

مدلی لباس عروس رامی العلی را نمایش می‌دهد-Instagram/ramialaliofficial

فصل عروسی‌ در راه است. ما هم با آغاز فصل گرما و درخشش آفتاب، نگاهی می‌کنیم به مجموعه‌های بهار و تابستان طراحان عرب از دبی و پاریس تا نیویورک.

مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۴ طراحان مشهور عرب الی صعب و زهیر مراد در پاریس، طراح لبنانی، ریم آکرا، در هفته مد لباس عروس نیویورک و رامی علی، طراح مستقر در دبی، نمونه‌های برجسته‌ای برای انتخاب یا الهام عروس‌ها است.

 این مجموعه‌ها همراه با مدل‌هایی از مجموعه‌های آماده پوشیدن و ساحلی، هم ادامه‌دهنده سبک سال‌های پیش در کمرهای تنگ و شانه‌های برهنه بودند و هم مدل‌های قدیمی‌تری را از دهه‌های قبل با ظاهری نوگرایانه‌تر احیا کردند.

به گزارش عرب نیوز، مجموعه آکرا با نام بسیار برازنده «هالیوود» یک ارتباط عاطفی با عروس و قصه او برقرار می‌کند. نقوش گل، گلدوزی‌های پرکار و یقه‌های خاص نقش مهمی در جدیدترین مجموعه آکرا دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجموعه زهیر مراد نیز از گچ‌بری‌های سنتی و کاشی‌های دست‌ساز لعابی الهام گرفته شده است. نقوش معماری روی لباس‌های توری با الگو شبیه عدد ۸ یا حرف آ در انگلیسی (A-line) که در برخی مدل‌ها در قسمت کمر با یک پاپیون جداشدنی جمع می‌شوند، گلدوزی شده‌اند.

این مجموعه همچنین پیراهن‌های ارگانزا، مدل‌های پری دریایی (ماهی) و پیراهن‌های مجلسی با آستین‌های پفی، یقه‌های باز و پشت‌ باز برای بازی با عنصر جسارت است.لباس‌ عروس‌ها با طرح‌های گل‌دار، سنگ و مهره‌ کریستال‌ درخشان یا تور تزیین شده‌اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ELIE SAAB (@eliesaabworld)

مجموعه صعب به گفته این طراح در یک پست اینستاگرام «جهانی خیالی از شکوهی بخشنده و وقاری رنگین‌کمانی است که جایی بین آسمان‌ها و زمین معلق است.» لباس‌هایی چین‌دار، ساتن، تزیین شده با مروارید، چسبان و حجیم هم در این مجموعه معرفی شد که هم برای عروس‌های نوگرا و هم برای علاقه‌مندان سبک سنتی مناسب خواهد بود.

مجموعه «سفید پنج» رامی العلی، طراح سوری، نیز شامل ۱۲ لباس عروس با مضامین زنانگی و مدرنیته است که در نیویورک رونمایی شد. این طراح با ایجاد مجموعه‌ای برای عروس امروزی، از زیبایی‌شناسی خاص خود در راستای ساختارشکنی و تجسم مجدد ظاهر سنتی بهره برد.

بیشتر از مُد و زیبایی