حضور زنان میان‌سال در دور جدید رقابت دختر شایسته جهان

در رقابت  ۲۰۲۴ قوانین جدیدی وضع شده است، ازجمله حذف محدودیت‌ سنی شرکت‌کنندگان؛ براساس این قانون همه زنان بالای ۱۸ سال می‌توانند در این رقابت‌ شرکت کنند

آلخاندرا رودریگز، زنی که به‌تازگی تاج دختر شایسته بوینس‌آیرس را بر سر گذاشت، کلیشه‌ها را در هم شکست و همه نگاه‌ها را مجذوب خود کرد.

رودریگز، وکیل و روزنامه‌نگار اهل لاپلاتا، اولین زن ۶۰ ساله‌ای که به چنین عنوانی دست یافت، یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی رقابت‌های زیبایی را رقم زد.

پیروزی او نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در به چالش کشیدن هنجارهای سنتی و بازتعریف استانداردهای جذابیت اجتماعی است.

افزون بر آلخاندرا، هایدی کروز، مادری ۴۷ ساله‌ با دو فرزند، مربی بهداشت و متخصص تناسب اندام است که به نمایندگی جمهوری دومینیکن در رقابت دختر شایسته ۲۰۲۴ شرکت می‌کند.

کروز در گفت‌وگو با وب‌سایت هالو، گفت که مسابقات زیبایی همیشه مورد علاقه‌اش بوده، اما چون در اوان جوانی مادر شده نتوانسته است آرزویش را به واقعیت بدل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کروز پس از تردیدهای فراوان سرانجام تصمیم گرفت در این رقابت‌ها شرکت کند. از سویی، برای برخی این پرسش پیش آمده بود که آیا او، با توجه به سن و سالش، می‌تواند با شرکت‌کنندگان جوان‌تر رقابت کند، و از سوی دیگر، برخی معتقد بودند که شهرت او برتری ناعادلانه‌ای را درمقایسه با چهره‌های جدید و ناشناس نصیبش کرده است. کروز در اینستاگرام بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد.
رقابت‌های جهانی دختر شایسته امسال در مکزیک برگزار خواهد شد، کشوری که در ۴ دوره قبلی در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۳ و ۲۰۰۷ میزبان این رقابت‌ها بوده است.
در رقابت  ۲۰۲۴ قوانین جدیدی وضع شده است، ازجمله حذف محدودیت‌ سنی شرکت‌کنندگان. براساس این قانون  همه زنان بالای ۱۸ سال می‌توانند در این رقابت‌ شرکت کنند.

بیشتر از زندگی