سفر هیئت بلندپایه اسرائیل به آمریکا برای گفت‌وگو درباره ایران

«این هیئت قرار است مدارکی ارائه کنند که نشان می‌دهد ایران به سمت توسعه برنامه هسته‌ای نظامی و طرح‌های موشک‌های بالستیک، حرکت می‌کند»

هیئت اسرائیلی شامل آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش، یوسی کوهن رئیس موساد (سمت راست تصویر)، و مئیر بن شبات رئیس شورای امنیت ملی خواهد بود- GALI TIBBON / AFP

یک هیئت بلندپایه اسرائیل برای دیدار با همتایان آمریکایی خود و گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، در هفته‌های آینده راهی ایالات متحده خواهد شد.

به گزارش الشرق الأوسط، هیئت اسرائیلی شامل آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش، یوسی کوهن رئیس موساد، و مئیر بن شبات رئیس شورای امنیت ملی خواهد بود.

این روزنامه از قول یک منبع آگاه در تل‌آویو بدون ذکر نام او نوشت، مقام‌های ارشد اسرائیلی درباره خطرات برجام برای اسرائیل، با آمریکا و متحدان در خاورمیانه و اروپا گفت‌وگو خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منبع الشرق الأوسط، هیئت اسرائیل اواخر این ماه برای مشورت با مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی آمریکا، از جمله مقام‌های کاخ سفید، به واشینگتن خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، آنها قرار است مدارکی را ارائه کنند که نشان می‌دهد ایران به سمت توسعه برنامه هسته‌ای نظامی و طرح‌های موشک‌های بالستیک، با هدف سلطه بر منطقه، حرکت می‌کند.

هیئت اسرائیلی همچنین تصاویری از آخرین تحولات مربوط به این موارد را به طرف آمریکایی ارائه خواهند داد.

اسرائیل از ابتدا با گفت‌وگوهای قدرت‌های جهانی با ایران و توافق حاصل شده از آن در سال ۲۰۱۵ مخالف بود و می‌گوید این توافق فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را دربر نمی‌گیرد.

سفر هیئت بلندپایه اسرائیلی به آمریکا، در صورت تایید این خبر، در حالی صورت خواهد گرفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای بازگشت به برجام و وادار کردن تهران به پیروی کامل از تعهدات هسته‌ای خود، مذاکرات غیرمستقیمی را در وین با ایران آغاز کرده است.