طول آلت تناسلی مردان در ۳۰ سال اخیر افزایش یافته است

محققان دریافتند که متوسط اندازه آلت تناسلی در طول تقریبا سه دهه، ۲۴ درصد رشد کرده است

محققان دانشگاه استنفورد، نگرانند که تورم آلت در مردان به خاطر عادت‌های ناسالم، مانند خوردن غذاهای فراوری شده باشد-Canva

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که متوسط طول آلت تناسلی مردان در ۳۰ سال گذشته افزایش یافته است. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این واقعیت ممکن است آن چیزی نباشد که هر مردی آرزوی آن را دارد.

هرچند که برای بسیاری از مردان ممکن است اندازه آلت آنها بسیار مهم است، اما محققان دانشگاه استنفورد، نگرانند که تورم آلت در مردان به خاطر عادت‌های ناسالم، مانند خوردن غذاهای فراوری شده، یا بی‌تحرکی یا حتی آلودگی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر مایکل آیزنبرگ، نویسنده این مطالعه در گفتگو با وبلاگ اسکوپ استنفورد مدیسین گفت: «هر گونه تغییر کلی در رشد نگران کننده است. از آنجایی که سیستم تولید مثل ما یکی از مهمترین بخش‌های زیست شناسی انسان است، اگر چنین تغییر سریعی اتفاق بیافتد، یعنی اتفاق بزرگی در بدنمان در حال رخ‌دادن است.»
در مطالعه دانشگاه استنفورد، اطلاعات ۷۵ تحقیق با بیش از ۵۵ هزار مرد از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۱، با تمرکز بر طول آلت تناسلی در حالت برانگیختگی (نعوظ)، تجریه و تحلیل شد.

محققان دریافتند که متوسط اندازه آلت تناسلی در طول تقریبا سه دهه، ۲۴ درصد رشد کرده است.

آیزنبرگ گفت که طول آلت تناسلی در حالت برانگیخته در ۲۹ سال گذشته از میانگین ۱۲ سانتی‌متر به ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

چیزی که از نظر آیزنبرگ و همکارانش عجیب و احتمالا نگران‌کننده آمد، این است که بر اساس معیارهای سلامت باروری مردان، انتظار کاهش طول آلت تناسلی را داشتند، اما نتیجه این تحقیقات با روندهای دیگر در حوزه‌های باروری و سلامت مردان متفاوت بود.

آیزنبرگ می‌گوید که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از آفت کش‌ها یا محصولات بهداشتی می‌تواند یکی از عوامل مختلفی باشد که باعث رشد سریع می‌شود. این گونه مواد شیمیایی می‌توانند سیستم غدد درون ریز را که به تنظیم هورمون‌ها می‌پردازد، مختل کنند.
طول آلت تناسلی مردان آمریکایی رتبه ۵۹ را در جهان دارد، و تحقیقات دیگر اندازه آن را با برخی از پیامد‌های اجتماعی و سلامتی مرتبط دانسته‌اند.

هرچند مطالعاتی پیرامون ارتباط طول آلت تناسلی و شخصیت مردان صورت گرفته است، اما بسیاری به تحقیقات درباره اندازه آلت تناسلی به ویژه در رابطه با ناباروی که باعث ایجاد ناامنی‌های مردانه می‌شود انتقاد دارند.

بیشتر از زندگی