رجزخوانی فرماندهان سپاه برای آمریکا؛ آرزوی حاجی‌زاده برای ترور ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی

حسین سلامی: با موشک‌های کروز می‌توانیم از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنیم

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی، هم‌زمان با منزوی شدن جمهوری اسلامی در جامعه جهانی شروع به تهدید برای ترور پومپئو، مک‌کنزی و همچنین حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه کرد.

حاجی زاده در این گفت‌وگو گفت: «می‌توانیم تا فاصله دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم و این میزان به احترام اروپایی‌ها است که انشاالله احترامشان را حفظ می‌کنند.»

امیرعلی حاجی‌زاده که قصد داشت در‌مورد امکانات نیروی هوافضای سپاه تبلیغات کند، با اشاره به جنگ ایران و عراق، حمله به افغانستان، دو جنگ در عراق، حمله عربستان به یمن و نبرد با داعش گفت: «اگر قوی نباشیم، همین حوادث به داخل ایران کشیده می‌شود. از ابتدا در نیروی هوافضا به‌دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم؛ آمریکایی‌ها تعدادی قدرت برترساز دارند که ما یا به آن ضربه زدیم یا آن را ناکارآمد کرده‌ایم.»

حاجی‌زاده همچنین اشاره کرد که پایگاه‌های آمریکایی گوشت زیر دندان است و هروقت اراده کنیم می‌توانیم آن را بزنیم. او با خط‌‌و‌نشان کشیدن برای ایالات متحده گفت: «در گذشته زمانی می‌گفتند اگر ناوگان آمریکا به سمت کشوری حرکت کرد، حاکم آن کشور سقوط می‌کند، ولی ما الان قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به حمله به پایگاه عین‌الاسد پس از ترور قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: «هدف ما از حمله به عین‌الاسد کشتن سربازهای آمریکایی نبود، ما خواستیم هیمنه نظامی آمریکا را بشکنیم که محقق شد.»

او همچنین ادعا کرد که هدف اصلی انتقام کسانی‌اند که دستور ترور قاسم سلیمانی را صادر کردند و ابراز امیدواری کرد که نیروهای سپاه بتوانند ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی را بکشند.

حاجی‌زاده در ادامه افزود: «ما البته آماده پاسخگویی به تهدیدات آنان پس از این حمله بودیم و با ۴۰۰ موشک در مرحله اول خود را آماده کرده بودیم. آن‌ها اگر ذره‌ای غیرت داشتند به همان تعداد نقاطی که اعلام کرده بودند حمله می‌کردند، اما جوابی ندادند.»

این فرمانده سپاه همچنین مدعی شد جمهوری اسلامی به موشک هایپرسونیک دست پیدا کرده است و گفت: «این موشک قادر است در خارج از جو مانور انجام دهد، یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و شروع به مانور می‌کند. سامانه‌های پدافندی بر اساس پیش‌بینی مسیر و نقطه آینده موشک‌ها عمل می‌کنند که درباره این موشک نمی‌توانند نقطه آینده آن را پیدا کنند.»

حاجی‌زاده با پیش‌بینی اینکه صحبت‌هایش به‌عنوان غلو برداشت شود، گفت: «من با احتیاط می‌گویم و اهل غلو کردن هم نیستم، اما تا ده‌ها سال آینده هم نمی‌توانند سامانه‌ای برای مقابله با آن ایجاد کنند، هرچند می‌توان گفت که اصلا نمی‌توانند با آن مقابله کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که طی سال‌های گذشته بارها عملیات پهپادی علیه جمهوری اسلامی در خاک ایران شکل گرفته و مناطق مهم نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی هدف پهپادها قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده هوافضای سپاه همچنین اعلام کرد که سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ است و موشک ایرانی پاوه نیز موشکی با برد یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر است که وارد سبد موشکی جمهوری اسلامی شده است. حاجی‌زاده همچنین با اشاره به ویژگی‌های پهپاد غزه، گفت: «پهپاد غزه مداومت پروازی بسیار بالایی دارد و هم‌زمان می‌تواند ۹ بمب با خود حمل کند.»

سلامی: موشک‌های کروز مافوق صوت توسعه پیدا می‌کنند

پس از صحبت‌های حاجی‌زاده، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز روز شنبه در اختتامیه مجمع ملی جهادگران، به برنامه موشکی جمهوری اسلامی اشاره کرد و مدعی شد موشک‌های کروز مافوق صوت توسعه پیدا می‌کنند و جمهوری اسلامی قادر به رهگیری ماهواره‌ها با رادار از زمین است.

سلامی نیز به‌طور غیرمسقیم ناوهای آمریکایی را تهدید کرد و گفت: «موشک‌های کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال‌ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند، البته در نوع سوپرسونیک و مافوق‌صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند، اما این‌که چگونه یک موشک بالیستیک را با سرعت مافوق‌صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند، کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.»

او همچنین مدعی شد که سپاه پاسداران می‌تواند از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بدون اینکه خدمه آن آسیب ببینند، مورد هدف قرار دهد.

سلامی همچنین با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی در ساخت ماهواره‌برها، جمعه‌شب گفته بود: «به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدارهای بالاتر هموار کرده است. با کارهای انجام شده در سال‌های گذشته بسیاری از ریل‌گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی انجام شده است و ظرف یکی دو سال آینده جهش‌های بزرگی را خواهیم داشت و موج‌های راه افتاده تبدیل به سونامی خواهد شد.»

او همچنین از دولت رئیسی بابت هماهنگی با سپاه تشکر کرد و گفت در آینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید.