برای نخستین‌ بار یک زن رئیس ستاد ارتباطات دولت بریتانیا شد

آن کیست باتلر جانشین سر جرمی فلمینگ می‌شود که شش سال ریاست ستاد ارتباطات دولت بریتانیا را بر عهده داشت

آن کیست باتلر، در سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد - manchestereveningnews

آن کیست باتلر، افسر ارشد سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا (ام‌آی‌۵)، به عنوان رئیس جدید سازمان ارتباطات دولت بریتانیا (جی‌سی‌اچ‌کیو) انتخاب شد. او که قرار است از ماه آینده فعالیت رسمی‌اش را آغاز کند، نخستین رئیس زن ستاد ارتباطات دولت بریتانیا پس از ۱۰۰ سال محسوب می‌شود. او هفدهمین رئیس سازمان اطلاعاتی، امنیتی و سایبری بریتانیا خواهد بود.

آن کیست باتلر که در سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد، در حال حاضر معاون رئیس سازمان ام‌آی۵ است.  

به گزارش وب‌سایت میرور، باتلر مادر سه فرزند و متاهل است و پیش از اینکه به عنوان افسر ارشد به سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا ملحق شود، دو سال در سازمان ارتباطات دولت بریتانیا به عنوان رئیس بخش مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته فعالیت کرده بود.

آن کیست باتلر اکنون قرار است جانشین سر جرمی فلمینگ شود که به مدت شش سال، ریاست ستاد ارتباطات دولت بریتانیا را بر عهده داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این افسر ارشد سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا در واکنش به انتخابش گفت: «چند سال پیش این افتخار را داشتم که در ستاد ارتباطات دولت بریتانیا کار کنم؛ بنابراین می‌دانم که دوباره به تیمی در سطح جهانی می‌پیوندم که از افرادی با پیشینه‌های مختلف و طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها که تمرکز ویژه‌ای بر ایمن‌تر کردن بریتانیا دارند، تشکیل شده است؛ امن‌تر و مرفه‌تر»

باتلر همچنین تضمین داد که با شروع فعالیت تازه‌اش در ستاد ارتباطات دولت بریتانیا، این سازمان را به جایی تبدیل کند که همه بتوانند بهترین عملکردشان را ارائه دهند. او از تلاش‌های فلمینگ، رئیس پیشین این سازمان، هم تقدیر کرد.

فلمینگ نیز انتصاب باتلر به مقام ریاست ستاد ارتباطات دولت بریتانیا را «فوق‌العاده» توصیف کرد و با اشاره به سال‌ها همکاری با او گفت: «او یک انتخاب درخشان با تجربه عمیق اطلاعات و امنیت در دنیای فناوری امروز است.»

آن کیست باتلر فارغ‌التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه آکسفورد است و در یک دهه گذشته، به راه‌اندازی برنامه امنیت سایبری ملی کمک کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، پس از انتشار خبر انتصاب آن کیست باتلر به ریاست ستاد ارتباطات دولت بریتانیا، گفت که او انتخابی «ایده‌آل» برای رهبری این سازمان است، زیرا می‌تواند از تجربه عمیقش برای کمک به حفظ امنیت عمومی در بریتانیا استفاده کند.

مقر اصلی ستاد ارتباطات دولت بریتانیا در شهر چلتنهام است که حدود ۱۶۰ کیلومتر با لندن فاصله دارد. حدود شش هزار کارمند در این سازمان کار می‌کنند.

بیشتر از جهان