حراج مجموعه‌ای از لباس‌ها، آثار هنری و دست‌نوشته‌های فردی مرکوری

خواننده مشهور گروه «کویین» گفته بود می‌خواست زندگی‌ای ویکتوریایی با مجموعه‌ای از اشیای زیبا داشته باشد

تصویری از فردی مرکوری در نود و یکمین مراسم اسکار در فوریه ۲۰۱۹ - AFP

مجموعه‌ گسترده‌ای از لباس‌ها، آثار هنری و حتی اشعار دست‌نویس آثاری چون «ما قهرمانیم» و «ملکه قاتل»، که به فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه «کویین»، تعلق داشت در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به حراج گذاشته می‌شود.

خواننده مشهور گروه «کویین» گفته بود می‌خواست زندگی‌ای ویکتوریایی با مجموعه‌ای از اشیای زیبا داشته باشد. او در سال ۱۹۹۱، زمانی که در ۴۵ سالگی بر اثر ذات‌الریه مرتبط با ایدز درگذشت، این مجموعه گردآوری‌شده را برای مری آستین، دوست نزدیکش، به جا گذاشت.

مری آستین که این مجموعه آثار را به همان شکلی نگه داشته است که مرکوری در خانه‌اش در محله مجلل کنزینگتون لندن به جا گذاشته بود، گفت به این «تصمیم دشوار» رسیده که زمان فروش همه آن‌ها فرا رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آثار هنری این مجموعه شامل آثار چاپی یا روی کاغذ از پیکاسو و ماتیس است. یکی از آثار این مجموعه، نقاشی «شکلی از زیبایی» جیمز تیسو، هنرمند فرانسوی قرن نوزدهم، از الهه و معشوقه ایرلندی‌اش، کاتلین نیوتن، است که تخمین زده می‌شود بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار پوند به فروش برسد که بالاترین قیمت در بین آثار این مجموعه محسوب می‌شود.

همچنین، تخمین زده می‌شود اشعاری که مرکوری در ۹ صفحه برای قطعه «ما قهرمانیم» نوشته‌ است، و نیز نوشت‌افزارهای خطوط هوایی بریتیش میدلند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پوند به فروش برسند.

فردی مرکوری پس از خواندن «ما قهرمانیم» در «خانه نب‌ورث» در شمال لندن در جریان آخرین کنسرت کویین در ۱۹۸۶، تاجی با جواهرات بدلی‌ بر سر گذاشت و شنل قرمز بر شانه انداخت. او پیروزمندانه روی صحنه رفت و تاج را با دست راست خود بالا برد و جمعیت حاضر، «خدا ملکه را حفظ کند» را همخوانی کردند.

گفته می‌شود این تاج بر اساس تاج سنت‌ادوارد ساخته شده است که ماه آینده در مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، به نمایش درخواهد آمد. برخلاف تاج اصلی که حاوی جواهرات واقعی است، تخمین زده می‌شود که تاج بدلی مرکوری فقط بین ۶۰ تا ۸۰ هزار پوند به فروش برسد.

با این حال، طرفداران مرکوری با بودجه کمتر هم ممکن است بتوانند چیزی از بین مجموعه وسیع او خریداری کنند. شانه نقر‌ه‌ای سبیل مرکوری احتمالا بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند به فروش گذاشته خواهد شد.

برخی از ۱۵۰۰ شی موجود در مجموعه مرکوری که به فروش گذاشته می‌شوند، ژوئن آینده در جریان یک تور در نیویورک، لس‌آنجلس و هنگ‌کنگ به نمایش گذاشته خواهند شد. این مجموعه سپس طی سه روز در سپتامبر به حراج گذاشته می‌شود و بخشی از عواید آن صرف امور خیریه خواهد شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر