رئیس پلیس آگاهی: عامل قتل پلیس در سراوان را پیدا می‌کنیم

رئیس پلیس آگاهی شهری در سیستان و بلوچستان در روز یکشنبه به‌قتل رسید 

به گفته مقام‌ها، سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان، ساعت ۷:۱۰ یکشنبه با خودرو در حال تردد در شهر بود که «ترور شد»- Public Media

رئیس پلیس آگاهی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد فعالیت به‌منظور شناسایی عاملان کشته شدن رئیس پلیس آگاهی در سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان جریان دارد. محمد قنبری در نشست خبری گفت: «موضوع ترور و شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان به طور ویژه در دستورکار قرار گرفته و تحت بررسی است تا عاملان جنایت شناسایی و دستگیر شوند.» 

به گفته مقام‌ها، سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان، ساعت ۷:۱۰ یکشنبه با خودرو در حال تردد در شهر بود که «ترور شد». شهرکی در همان محل تیراندازی جان باخت و همسرش نیز به شدت زخمی شد و پس از مدتی جان خود را از دست داد. به گفته قنبری، شهرکی و همسرش، فرزندشان را به مدرسه برده و در حال بازگشت بودند که هدف حمله قرار گرفتند. 

تصاویری از صحنه ترور نیز در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده است. هنوز انگیزه و عامل این قتل معلوم نیست و کسی به اتهام انجام آن دستگیر نشده است. دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، گفت: «از این شهیدان والامقام یک فرزند دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به جا مانده است.»

پایگاه خبری «حال‌وش» که اخبار منطقه را پوشش می‌دهد، مدعی شد شهرکی در سال‌های گذشته متهم به «برخوردهای به شدت خشونت‌بار» علیه بازداشت‌شدگان بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آذر ماهِ سال گذشته خورشیدی نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد چهار نیروی سپاهی و بسیجی در سراوان کشته شده‌اند. این شهر در جریان جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» بارها شاهد برگزاری تظاهرات‌ اعتراضی بوده است. استان سیستان و بلوچستان از پیشگامان این جنبش بود و ساکنان آن بارها هدف حمله نیروهای انتظامی قرار گرفتند؛ از جمله هشتم مهر ماه سال گذشته که این نیروها به سوی نمازگزاران در زاهدان تیراندازی کردند و چندین کشته بر جا نهادند.

فرمانده انتظامی این استان در چند ماه گذشته چندین بار عوض شده است. جلیلیان حدود دو ماه پیش به این سمت منصوب شد. پیش از او، محمد قنبری فقط چهار ماه در این مسند بود و سپس به پلیس آگاهی رفت و جلیلیان که درجه سرتیپ‌دومی داشت، جایگزین او شد. پیش از قنبری نیز این مقام متعلق به احمد طاهری بود. 

جلیلیان پیش از این مقام، فرمانده انتظامی شهرری در استان تهران بود و البته سابقه عملیات در سیستان و بلوچستان هم دارد. او چند روز پیش از انتصاب به فرماندهی پلیس در این استان، به درجه سرتیپ‌دومی ارتقا یافته بود.