ملی‌پوش ووشوی ایران: خواهران منصوریان با پشتوانه امنیتی، رئیس فدراسیون و سرمربی انتخاب می‌کنند

عضو تیم ملی ووشوی زنان می‌گوید شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان پس از اهدای مدال به علی خامنه‌ای، دیدار با فرماندهان سپاه و تمجید از قاسم سلیمانی، به قدرت و نفوذی فراتر از حوزه ورزش رسیده‌اند

دیدار خواهران منصوریان با علی خامنه‌ای - مشرق

یکی از اعضای تیم ملی ووشوی زنان ایران، در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی افشا کرده است که شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان، خواهران ووشوکار ایرانی، به‌دلیل «پشتوانه سیاسی و امنیتی خود» در نظام جمهوری اسلامی، به «همه‌کاره» فدراسیون ووشوی ایران تبدیل شده‌اند و طی سال‌های اخیر، در روند انتخاب رئیس فدراسیون، بازیکنان و سرمربیان تیم‌های ملی زنان و مردان وشو، نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان، سه عضو تیم ملی ووشوی ایران که در سال‌های گذشته موفق به کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات آسیایی و جهانی شده بودند، بارها در دیدار با علی خامنه‌ای و همچنین حضور در مراسم حکومتی، تلاش کردند تا با انجام کارهایی مانند اهدای مدال‌های خود به رهبر جمهوری اسلامی، ارادت خود را به نظام اسلامی نشان دهند.

تمجید از قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس، حضور در منازل «مدافعان حرم» یا «ستایش چادر و حجاب اجباری در دیدار با الهام چرخنده» نیز دیگر اقدام‌های این سه خواهر بود که موجب شد تا به نهادهای امنیتی و نظامی نزدیک‌تر شوند.

روز پنجشنبه اول تیرماه بود که ویدیوهایی از درگیری فیزیکی تازه خواهران منصوریان با پدر دو دختر ووشوکار ایرانی در محل فدراسیون ووشوی ایران در تهران، در رسانه‌ها منتشر شد. وب‌سایت خبرآنلاین به نقل از احسان ده‌پهلوان، پدر دختران ووشوکار، نوشت که او به همراه همسرش، در اعتراض به «ناداوری‌ها و پایمال شدن حق دخترانشان» در مسابقات انتخابی تیم‌ملی جوانان که در زاهدان برگزار شد، به ساختمان فدراسیون ووشو در مجتمع ورزشی آزادی تهران مراجعه کردند که با حمله و توهین‌های خواهران منصوریان که شمشیر تالو در دست داشتند مواجه شدند.

بر اساس گزارش و ویدیوی خبرآنلاین، همسر آقای ده‌پهلوان بر اثر ضربات بیل کارمندان فدراسیون ووشو به سرش، مدتی بیهوش شده است. در ادامه هم، کار به سنگ‌اندازی اعضای خانواده ده‌پهلوان به سمت شیشه‌های ساختمان فدراسیون و دخالت ماموران پلیس انجامید.

احسان ده‌پهلوان همچنین اعتراف کرده است که در روندی غیرقانونی و پنهانی، به حساب خواهران منصوریان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز کرده و حالا خواستار پس‌گرفتن پول خود شده است.

اکنون یکی از اعضای تیم ملی ووشوی زنان ایران، در گفت‌وگویی کوتاه با ایندیپندنت فارسی، ضمن تایید وقوع «اشتباهات عمدی داوری» در مسابقات مختلف انتخابی تیم ملی ووشوی زنان ایران به نفع برخی دختران، افشا کرد که فدراسیون ووشوی ایران در سال‌های اخیر به «حیاط خلوت» خواهران منصوریان تبدیل شده است.

این ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی ووشو که نخواست نامش فاش شود، گفت: «شهربانو، سهیلا و الهه دارای قدرتی فراتر از حوزه ورزش هستند و به‌دلیل ارتباطات سیاسی که با سازمان ورزش سپاه پاسداران و همچنین مدیران دولتی و حکومتی دارند، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که رئیس فدراسیون دلخواه‌شان را انتخاب می‌کنند، سرمربی و مربیان تیم‌های ملی زنان و مردان با نظر آن‌ها انتخاب می‌شوند و حتی به داوران ووشو دستور می‌دهند که چطور قضاوت کنند تا افراد وابسته به این سه خواهر یا کسانی که پولدارتر هستند، برنده نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی شوند.»

او افزود: «این‌ها در ۳ سال اخیر هیچ مدال بین‌المللی کسب نکرده‌اند و هربار حذف شدند، اما فکر می‌کنید چرا همچنان هرسه نفرشان عضو تیم ملی هستند؟ علاوه بر مربیان تالو و ساندای زنان، حتی انتخاب امیر اوجاقی به‌عنوان سرمربی تیم ملی ساندای مردان هم با تایید مستقیم الهه و شهربانو رخ داده است. در همین مورد خانواده ده‌پهلوان، از سال گذشته فدراسیون اعلام کرد که به‌خاطر اعتراض پدر خانواده، دخترانش از حضور در اردوهای ملی محروم هستند! کجای این رفتارها ورزشی و عقلانی است؟ البته که رفتار احسان ده‌پلهوان هم درست نبوده اما منصوریان‌ها هم دیگر رئیس مافیای ووشوی ایران شده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امیر صدیقی، رئیس فعلی فدراسیون ووشوی ایران، خود ید طولایی در تمجید از مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی و همچنین دفاع از حجاب اجباری دارد. در یک نمونه، او آذرماه ۱۴۰۰ به خبرگزاری تسنیم گفته بود که علی خامنه‌ای «اشراف کاملی بر ورزش دارد» و اینکه فدراسیون ووشو «در همه سفرهای بین‌المللی تعداد بیشتری اقلام مربوط به حجاب ورزشکاران زن را با خود به مسابقات می‌برد و در اختیار ورزشکاران دیگر کشورهای مسلمان قرار می‌دهد».

آخرین موردی که موجب آن شد تا حجم زیادی از انتقادهای مردمی علیه خواهران منصوریان سرازیر شود، انتشار ویدیویی از آن‌ها روی موتورسیکلت بود که با چهره‌ای خندان، آهنگ معروف «بارون اومد» از علیرضا طلیسچی را بازخوانی می‌کردند. شهروندان زیادی در ایران در رسانه‌های اجتماعی نوشتند که این حرکت خواهران منصوریان، به معنای تمسخر حمیدرضا روحی، جوان کشته‌شده در اعتراض‌های اخیر، بوده است که ویدیویی از او روی موتورسیکلت همراه با همان آهنگ علیرضا طلیسچی به شهرت جهانی رسید.

علاوه بر دیدارهای گاه و بی‌گاه با علی خامنه‌ای و سرداران سپاه پاسداران، تصاویر و ویدیوهای زیادی از حضور شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان در مراسم حکومتی، مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس در رسانه‌ای ایران منتشر شده است و به نظر می‌رسد خواهرانی که قاسم سلیمانی را «سردار دل‌ها» می‌خوانند یا مجیز علیرضا دبیر، امنیتی‌ترین رئیس فدراسیون‌های ورزشی ایران، را می‌گویند، اکنون به پرنفوذترین و حکومتی‌ترین خانواده ورزشی در ایران تبدیل شده باشند.

بیشتر از ورزش