تشدید تنش‌های نظامی با روسیه در دریای سیاه

پهپادهای اوکراین برای دومین بار یک نفتکش روسیه را در آب‌های دریای سیاه هدف قرار دادند

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو۳۰ برای جلوگیری از نقض حریم هوایی از طریق یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمده است.

هم‌زمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه به نقل از منابع دولتی روسیه از دومین حمله پهپادی به یک نفت‌کش روسیه در آب‌های دریای سیاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

خبرگزاری فرانسه عصر روز شنبه پنجم اوت (۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲) در گزارشی به‌نقل از منابع نظامی روسیه نوشت: «یک فروند جنگنده سوخو۳۰ ارتش روسیه، پهپاد نظامی ریپر ام‌کیو۹( MQ-9) آمریکا را بر فراز دریای سیاه شناسایی و رهگیری کرده است.»

به‌ گفته وزارت دفاع روسیه، با نزدیک شدن جنگنده روسی، «پهپاد شناسایی خارجی» تغییر مسیر داد و از منطقه خارج شد. بر اساس گزارش منابع روسی، هیچ نقض حریم هوایی گزارش نشده است و جنگنده روسی هم به سلامت به پایگاه بازگشته است.

تنش‌ها و رویارویی‌ها نظامی میان ارتش‌های آمریکا و روسیه بر فراز دریای سیاه قبلا هم تکرار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه مارس گذشته یک جنگنده سوخو نیروی هوایی روسیه با یک پهپاد نظامی ارتش آمریکا بر فراز دریای سیاه، در حریم هوایی بین‌المللی، برخورد کرد.

از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، تنش‌ها و رویارویی‌های نظامی نیروی هوایی ارتش روسیه با کشورهای عضو ناتو در مناطق مختلف، به‌طور مشخص در آسمان سوریه یا بر فراز دریای بالتیک، افزایش یافته است.

مقام‌های نظامی آمریکا پیش‌تر خلبان‌های روسیه را متهم کرده‌اند که با رفتارها و اقدام‌های غیرحرفه‌ای ممکن است در نهایت زمینه یک درگیری نظامی ناخواسته را فراهم کنند.

وزارت دفاع ایالات متحده تاکنون چند ویدیو از اقدام‌های تحریک‌آمیز و ناامن خلبان‌های روسیه منتشر کرده‌ است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، با تقویت توان نظامی اوکراین در دریای سیاه، این منطقه در حال تبدیل شدن به یک میدان نبرد تازه میان طرفین است.

بیشتر از جهان