سه تفنگدار دریایی آمریکایی در یک تمرین نظامی در استرالیا کشته شدند

عملیات امداد و نجات سرنشینان هلی‌کوپتر سقوط‌کرده در سواحل شهر داروین ادامه دارد

آمریکا و استرالیا در سال‌های اخیر همکاری‌های نظامی خود را افزایش داده‌اند_ AFP

در پی سقوط یک فروند هلی‌کوپتر وی‌ــ۲۲ اوسپری (V-22 Osprey) ایالات متحده آمریکا که در حال تمرین نظامی بر فراز سواحل شهر داروین استرالیا بود، سه تفنگدار دریایی ارتش آمریکا کشته شدند.

حادثه حدود ساعت ۱۱ صبح یکشنبه به وقت استرالیا رخ داد. 

خبرگزاری فرانسه  به نقل از مقام‌های ارتش آمریکا گزارش داده که در مجموع ۲۳ نیروی نظامی در هلی‌کوپتر حضور داشتند که مرگ سه نفر از آن‌ها تایید شده است و پنج نفر هم با شرایط وخیم به بیمارستان رویال داروین منتقل شدند.

وسپری ترکیبی از هلی‌کوپتر و هواپیما است که قابلیت فرود عمودی دارد و در عین حال بسیار سریع‌تر از هلی‌کوپتر حرکت می‌کند و در تمرین‌‌های نظامی مشترک با حضور هزاران سرباز ایالات متحده، استرالیا و همچنین ارتش‌های دیگر مانند اندونزی و فیلیپین شرکت داده می‌شود.

به گزارش اسکای‌نیوز، این هلی‌کوپتر در جریان تمرین‌ مشترک نیروهای استرالیا، ایالات متحده، اندونزی، فیلیپین و تیمور شرقی سقوط کرد. عملیات جست‌وجو برای امداد و نجات سرنشینان این هلی‌کوپتر نظامی آغاز شده و در همین حال، نیروی دفاعی استرالیا تایید کرده است که هیچ‌یک از نیروهای استرالیایی در این هلی‌کوپتر حضور نداشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در این تمرین نظامی مشترک شرکت دارند و ۵۰۰ نفر از ایالات متحده، ۱۲۰ نفر از فیلیپین، ۱۲۰ نفر از اندونزی و ۵۰ نفر هم از تیمور شرقی در آن شرکت کرده‌اند.مقام‌های آمریکایی با بیان اینکه تحقیقات درباره علت این حادثه آغاز شده است، گفتند: «تلاش‌ها برای نجات نیروهایمان ادامه دارد.»

خبرگزاری رویترز  نیز در گزارشی نوشت که هلی‌کوپتر در جزایر دورافتاده تی‌وی (Tiwi) سقوط کرده است و نیروهای امدادرسان استرالیا در تلاش‌اند مجروحان را از این منطقه به بیمارستان رویال داروین‌ برسانند.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، سقوط این هلی‌کوپتر را «حادثه‌ای غم‌انگیز» توصیف کرد.

ایالات متحده آمریکا و استرالیا به عنوان متحدان کلیدی در اقیانوس آرام، در سال‌های اخیر همکاری‌های نظامی خود در مواجهه با چین را به‌طور فزاینده‌ای افزایش داده‌اند.

این حادثه پس از آن رخ می‌دهد که چهار سرباز استرالیایی ماه گذشته در جریان تمرین‌های بزرگ دوجانبه بر اثر سقوط هلی‌کوپتر در سواحل کویینزلند جان باختند.

بیشتر از جهان