کیف لوازم آرایش می‌تواند انبار آلودگی باشد

برس‌ و ابزارهای استفاده شده حاوی میکروب‌ و باکتری‌هایی‌اند که باعث عفونت قارچی یا عفونت دستگاه تناسلی و ادراری می‌شوند

با هر بار استفاده از ابزارهای آرایشی، مخلوطی از روغن، سلول‌ مرده و آلودگی‌ پوست روی الیاف برس‌و سطح اسفنج جمع می‌شوند-Matthew Doogue, BEAUTY PIE

آخرین باری که لوازم آرایشی را تمیز کردید، کی بود؟ البته نه اینکه آن‌ها را فقط با دستمال پاک کنید؛ سوال اصلی این است که آیا آن‌ها را از آلودگی‌ها پاک کرده‌اید یا کیف لوازم آرایش شما به انباری از میکروب، باکتری و سلول‌های مرده تبدیل شده است؟

اگر برای به خاطر آوردن آخرین باری که برس‌های آرایشی‌ را شسته‌اید مشکل‌ دارید، احتمالا تنها نیستید. مطالعه‌ای که اخیرا از طرف سایت بیوتی پای (Beauty Pie) انجام شد، مشخص کرد که از هر شش بریتانیایی که در این نظرسنجی شرکت کرده، یک نفر هرگز اسفنج، برس، دستکش و بالشتک و غلطک آرایشی مخصوص صورت و بدن را تمیز نکرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه نشنال، این وب‌سایت تخصصی فروش لوازم‌ آرایش، در تلاشی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به رعایت نظافت، در یک همکاری مشترک با عکاسی به نام متیو دوگ، آلودگی‌هایی را که روی ابزارهایی که به‌درستی تمیز نشده‌اند، جمع‌ می‌شود، ثبت کرد.

با هر بار استفاده از ابزارهای آرایشی، مخلوطی از روغن، سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست به‌سرعت روی الیاف برس‌ها و سطح اسفنج‌ها جمع می‌شوند که ممکن است با چشم دیده نشوند.

بر اساس یک نظرسنجی، ابزارهای مراقبت از پوست مانند سنگ گوا شا از کثیف‌ترین محصولات زیبایی‌اند و ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتراف کرده‌اند که آن را هرگز تمیز نمی‌کنند.

در همین حال، ۵۳ درصد گفتند که بیوتی بلندر (اسفنج آرایشی همه‌کاره) آن‌ها علی‌رغم اینکه برای تمیز کردنش از مایعات تمیزکننده استفاده کردند، آن‌طور که می‌خواهند تمیز نمی‌شوند و ۴۵ درصد هم اذعان کردند که برس زیرسازی (foundation brush) خود را هرگز نمی‌شویند.

به گفته آکادمی پوست آمریکا، برس‌ها و ابزارهای کثیف حاوی میکروب‌ها و باکتری‌هایی‌اند که می‌توانند باعث عفونت‌هایی مانند عفونت قارچی یا عفونت دستگاه تناسلی و ادراری شوند که می‌تواند به عوارض بسیار جدی‌تری منجر شود.

برای کاهش این خطرات، توصیه می‌شود برس‌ها و ابزارها «هر هفت تا ۱۰ روز» شسته شوند تا باکتری‌ها را از خود دور نگه دارند.

بیشتر از زندگی