الهلال با درخشش میتروویچ جنگ ستارگان را برد؛ لذت تماشای بازی اروپایی در خاورمیانه

ستارگان الهلال با درخشش فوق‌العاده در این بازی نشان دادند که با اضافه شدن نیمار به جمع آن‌ها، می‌توانند به یکی از باکیفیت‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی در تاریخ آسیا تبدیل شوند

الکساندر میتروویچ، ستاره الهلال مقابل الاتحاد-AFP

الهلال و الاتحاد، دو تیم قدرتمند و پرستاره لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، شامگاه جمعه دهم شهریورماه در هفته پنجم این رقابت‌ها و در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی جذاب و باکیفیت، الهلال با درخشش ستاره صربستانی‌اش توانست بازگشتی رویایی را تجربه کند و با نتجه چهار بر سه الاتحاد را شکست دهد.

اکنون الهلال، با ۱۳ امتیاز در صدر جدول لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی قرار گرفته است و الاتحاد، قهرمان فصل پیش با باخت شب گذشته به رتبه دوم سقوط کرده است.

در این بازی جذاب و دیدنی که کیفیت آن از نگاه بسیاری از کارشناسان فوتبال و خبرنگاران در جهان، هم‌اندازه با رقابت غول‌های اروپایی بود، الاتحاد با ستارگانی همچون کریم بنزما، فابینیو، کانته، حمدالله، کورونادو و رومارینیو در نیمه اول با نتیجه سه بر یک از الهلال پیش بود، اما در نیمه دوم تفکرات ژرژ ژسوس و البته بازی بی‌نقص الکساندر میتروویچ، ستاره سابق سابق فولام موجب شد نتیجه بازی کاملا عوض شود.

در این بازی نیمار، فوق‌ستاره برزیلی الهلال به دلیل عدم آمادگی بازی نکرد، اما میتروویچ ۲۸ ساله که پس از نیمار با انتقالی ۵۸ میلیون یورویی به باشگاه متمول ریاض پیوسته، با هت‌تریک خود پایه‌گذار برد تیمش شد و نشان داد که امسال از سخت‌ترین رقیب گلزنانی همچون رونالدو، بنزما و فیرمینو برای تصاحب عنوان آقای گلی لیگ حرفه‌ای عربستان است.

دیشب در مسابقه‌ای که صدها میلیون نفر از سراسر جهان به‌صورت مستقیم نظاره‌گر آن بودند و برای اولین‌بار به‌عنوان یک مسابقه از لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی در تلویزیون جمهوری اسلامی نیز پخش شد، عبدالرزاق حمدالله به‌عنوان بهترین گلزن این فصل الاتحاد، در دقیقه ۱۶ صاحب توپ شد و در حالی‌که توجه مدافعان الهلال به کریم بنزما بود، توپ را از بین موسی کولیبالی و علی آل‌بلیهی به رومارینیو رساند تا این ستاره برزیلی با یک فرار عالی دروازه یاسین بونو را پس از دو بازی پیاپی بدون گل باز کند.

در ادامه میتروویچ با یک والی تماشایی کار را در دقیقه ۲۰ به تساوی کشاند، اما بار دیگر نوبت به آتش‌بازی شاگردان نونو اسپریتو رسید تا ابتدا کریم بنزما با ضربه زیبای خود و سپس عبدالرزاق حمدالله در واپسین ثانیه‌های نیمه اول الاتحاد را با دو گل پیش بیندازند و با خیال آسوده به رختکن بروند.

اما نیمه مربیان را ژرژ ژسوس از همتای پرتغالی خود برد؛ دقایق ۶۰و ۶۳طوفان میتروویچ گریبان الاتحاد را گرفت و ستاره صرب در ۳ دقیقه، با دو گل که یکی روی ارسال چشم‌نواز سعود عبدالحمید و دیگری از روی نقطه پنالتی بود، نتیجه را با یاران بنزما به تساوی کشاند.

بازگشت الهلال به بازی، در دقیقه ۷۱ تکمیل شد و باز هم یک ستاره صرب در به ثمر رسیدن گل موثر بود. پرواز سرگی میلینکوویچ ساویچ و پاس این بازیکن، سالم الدوساری را در موقعیت گلزنی قرارداد و ستاره عربستانی نیز پیروزی و شادی را برای تیم و هوادارانشان به ارمغان آورد.

در این مسابقه ۱۱۴ دقیقه‌ای و به‌یادماندنی، دو تیم دائما به دروازه‌های یکدیگر یورش می‌بردند و خلق موقعیت‌های بی‌شمار در کنار دوئل‌های ستارگان و برخوردهای فیزیکی، جذابیت آن را دوچندان کرد تا همگان شاهد یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین مسابقات فوتبال در تاریخ قاره آسیا باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با ادامه این روند و تکرار چنین بازی‌های باکیفیتی میان پنج تیم پرستاره الهلال، الاتحاد، النصر، الاهلی و الاتفاق، بی‌شک در آینده‌ای نزدیک تعداد هواداران ثابت لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی چندین‌برابر خواهد شد، چراکه علاوه بر حضور فوق‌ستاره‌ها و اسطوره‌های دنیای فوتبال در شبه‌جزیره، بازی‌های بسیار باکیفیتی که هم‌سطح با رقابت‌های حساس اروپایی هستند نیز برای فوتبال‌دوستان به نمایش گذاشته می‌شود.

نکته جالب در خصوص الاتحاد این است که آن‌ها در حالی دیشب ۴ گل دریافت کردند که در ۴ مسابقه ابتدایی فصل هیچ گلی نخورده بودند. ستارگانی همچون مالکوم، کولیبالی، نوس، میلینکوویچ ساویچ، یاسین بونو و میتروویچ نیز در ترکیب الهلال طی بازی شب گذشته، بار دیگر اثبات کردند که پرافتخارترین تیم قاره آسیا بی‌جهت دست به صرف هزینه‌های هنگفت برای جذب آماده‌ترین ستارگان فوتبال اروپا نزده است.

ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی و باتجربه الهلال پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:‌‌ «بازی را آن‌طور که لازم بود خوب شروع نکردیم و سطح قابل قبولی ارائه نکردیم، اما با تمرکز ذهنی و کار تاکتیکی در نیمه دوم موفق به بازگشت شدیم. الهلال معمولا چنین اشتباهاتی را که در نیمه اول رخ داد نمی‌بیند و برای اصلاح آن‌ها تلاش می‌کنیم. فوتبال عربستان توانسته پیشرفت بزرگی داشته باشد و این را به همه دنیا ثابت کرده است. همه از دیدن نمایش دو تیم لذت بردند. ما مقابل یکی از بهترین تیم‌های عربستانی بازی کردیم. الاتحاد تیم قدرتمندی است، ولی ما شایسته برد بودیم.»

اما هم‌وطن ژسوس، یعنی نونو سانتو سرمربی الاتحاد، باخت در کلاسیکو مقابل الهلال را ناشی از اشتباهات و خروج ایگور کورنادو به دلیل مصدومیت و عدم کارآمدی تعویض‌هایش دانست.

سانتو در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «باخت به خاطر تاکتیک نبود، بلکه به دلیل اشتباه بود. مصدومیت ایگور روی ما تاثیر گذاشت و بازیکنان تعویضی نتوانستند به تیم کمک کنند. بازی را از نظر بازی و گل زدن خوب شروع کردیم و نیمه دوم را با اشتباهات پی در پی شروع کردیم و حریف به ما گل زد.»

سرمربی سابق تیم‌های تاتنهام و والنسیا، همچنین با اذعان به عدم واکنش مناسب تیم خود پس از گل‌های الهلال گفت: «باید پیشرفت کنیم و ترکیب مناسبی پیدا کنیم. مهم این است که روی بازیکنانی که اکنون در تیم هستند کار کنیم و تا پایان فصل نقل‌وانتقالات تابستانی صبر کنیم و سپس منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

در ادامه هفته پنجم لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، روز شنبه و از ساعت ۲۱.۳۰ به وقت ایران، تیم النصر با رونالدو، مانه، بروزوویچ، لاپورت، اوتاویو و تالیسکا مهمان تیم الحزم خواهد بود و الاهلی نیز با ستارگانی همچون مندی، ایبانیز، کسیه، ریاض محرز، سن‌ماکسیمین، فیرمینو، مریح دمیرال و ویگا به مصاف الفتح می‌رود.

الاهلی که در هر چهار مسابقه قبلی خود رقبایش را شکست داده، در صورت پیروزی در این دیدار به تنهایی با ۱۵ امتیاز به صدر جدول تکیه می‌کند. النصر ۶ امتیازی نیز در صورت برد مقابل حریف آسانش و در صورت شکست الاتفاق در بازی دیگر، به رده پنجم صعود خواهد کرد. یاران رونالدو تاکنون با دو برد و دو باخت رتبه‌ای بهتر از ششمی کسب نکرده‌اند.

بیشتر از فوتبال