ثبت رکوردی دیگر از کریس ۳۸ ساله؛ «به آقای گل تاریخ تعظیم کنید»

در تازه‌ترین خریدهای باشگاه‌های متمول عربستانی، واینالدوم از رم به الاتفاق پیوست، راموس پاری‌سن‌ژرمن را به مقصد الاتحاد ترک کرد و کاراسکو نیز با خروج از مادرید در مسیر پیوستن به الشباب قرار دارد

شادی رونالدو پس از گلزنی مقابل الحزم در لیگ عربستان-AFP

در ادامه مسابقات هفته پنجم لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، شامگاه شنبه، دوم سپتامبر (۱۱ شهریور)، النصر با درخشش فوق‌ستاره پرتغالی‌اش و خارج از خانه، با نتیجه پنج بر یک الحزم را شکست داد، الاهلی در کمال شگفتی و با حضور تمامی ستارگانش، پنج بر یک برابر الفتح تحقیر شد، و الاتفاق نیز با هدایت استیون جرارد و دو گلی که موسی دمبله روی پاس‌های جوردن هندرسون به ثمر رساند، سه بر یک از سد تیم ضمک گذشت.

کریستیانو رونالدو که پیش از بازی مقابل الحزم، با دریافت جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ عربستان سعودی انگیزه زیادی برای درخشش یافته بود، باز هم شفگت‌انگیز ظاهرا شد و با یک گل زده و دو‌ پاس‌گل، بهترین بازیکن زمین شد. کریستیانو رونالدو اینک با شش گل و چهار پاس‌گل، همزمان در صدر بهترین گلزنان و بهترین پاسورهای لیگ عربستان سعودی قرار دارد و در ۳۸ سالگی همچنان می‌درخشد.

برنده پنج توپ طلای فیفا و از دارندگان کامل‌ترین دستاوردها در تاریخ فوتبال، شب گذشته با گلی که وارد دروازه حریف کرد، به رکورد ۸۵۰ گل زده با پیراهن تیم‌های مختلف رسید تا به نخستین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شود که چنین رکورد جذابی را به نام خود ثبت می‌کند، اما او همچنان بلندپرواز است و با تمام این افتخارات و رکوردها، همچنان جویای پیشرفت‌هایی فراتر است.

اعجوبه ۳۸ ساله با انتشار تصاویری از این بازی در صفحه رسمی اینستاگرام خود و در واکنش به رکورد تازه‌اش، نوشت: «یک نمایش تیمی عالی دیگر! ما همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهیم. بزن بریم النصر! ۸۵۰ گل و پیش به سوی [آینده‌ای] فراتر.»

سادیو مانه، اوتاویو، عبدالرحمن غریب و مارسلو بروزوویچ، دیگر ستارگان النصر در مسابقه شنبه‌شب بودند که با گلزنی، پاس‌گل‌های ممتد و بازی‌سازی زیبا، نگرانی‌های یحیی گل‌محمدی و بازیکنان تیم پرسپولیس را برای مسابقه ۲۸ شهریور بیشتر کردند.

رونالدو که پس از بازی شب گذشته، عربستان را به مقصد پرتغال ترک کرد تا در ترکیب تیم ملی کشورش برای مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا بازی کند، در چهار دیداری که در این فصل در لیگ عربستان سعودی با پیراهن النصر انجام داده است، شش گل زده تا نشان دهد که همچنان از قدرت بالایی در زمینه گشودن دروازه حریفان برخوردار است و همان بازیکن توانمندی است که همه حریفانش باید از حضور او در زمین بازی بترسند.

دوران اوج گلزنی رونالدو، در رئال مادرید بود که موفق شد ۴۵۱ گل وارد دروازه حریفان کند و نامش را در جایگاه برترین گلزن تاریخ این باشگاه جاودانه کند. احتمال کامیابی مهاجمان دیگر در شکستن این رکورد در سال‌های آتی بسیار بعید است، اما به نظر می‌رسد که خود رونالدو با این میزان آمادگی بدنی، می‌تواند رکوردش را تا دست‌کم ۹۰۰ گل زده نیز فراتر برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا پایان هفته پنجم لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، اینک الهلال با هشت ستاره نامدارش در رتبه اول قرار دارد و سپس تیم‌های التعاون، الاتحاد، الاهلی، الاتفاق و النصر، به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

باشگاه‌های مختلف حاضر در لیگ عربستان سعودی نیز همچنان به جذب ستارگان دنیای فوتبال ادامه می‌دهند و در تازه‌ترین خریدها، خبر پیوستن جورجینیو واینالدوم به الاتفاق، و توافق کامل سرخیو راموس با الاتحاد و کاراسکو با الشباب، رسانه‌ای شده است.

واینالدوم ۳۳ ساله که با سابقه درخشش در تیم‌های لیورپول و پاری‌سن‌ژرمن، اینک با الاتفاق، تیم پنجم جدول، قراردادی سه ساله امضا کرده و شاگرد استیون جرارد شده است، سابقه مشارکت در ۸۹ بازی برای تیم ملی هلند در رقابت‌های اروپایی و جهانی دارد.

این هافبک گلزن که در اوایل فصل گذشته پایش شکست، شش ماه از حضور در ترکیب رم ایتالیا دور بود، اما پس از بهبود وضعیت جسمی‌اش، در ۲۳ بازی با پیراهن رم به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. واینالدوم اینک بار دیگر کنار جوردن هندرسون، هم‌تیمی سابقش در لیورپول، بازی خواهد کرد که پیش از این در ۲۰۱۹ باهم موفق به بردن لیگ قهرمانان شده بودند.

از سوی دیگر، الاتحادی‌ها نیز پس از دریافت چهار گل مقابل الهلال در هفته جاری، به فکر ترمیم خط دفاعی خود افتادند و قراردادی با سرخیو رامس، مدافع وسط و باتجربه تیم پاری‌سن‌ژرمن که با رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به افتخارات زیادی رسیده است، به ثبت رساندند.

این قرارداد یک‌ساله خواهد بود تا راموس دوباره با کریم بنزما هم‌تیمی شود و همراه با ستارگان دیگری چون کانته، رومارینهو، حمدالله و فابینیو، برای تکرار قهرمانی الاتحاد بجنگد.

در تازه‌ترین اخبار نقل‌وانتقالاتی از لیگ پرستاره و هیجان‌انگیز عربستان سعودی نیز الشرق الاوسط افشا کرده است که الشباب، تیم هفدهم جدول، موفق شده است با کاراسکو، مدافع بلژیکی اتلتیکو مادرید، به توافق برسد تا وضعیت نابسامان خط دفاعی‌اش را ترمیم کند. پیش‌بینی می‌شود که این بازیکن تا دو روز دیگر و پیش از پیوستن به اردوی تیم ملی کشورش، قرارداد خود را با الشباب رسمی کند.

پس از جدایی حسان تمبکتی، مدیریت این باشگاه در حال مذاکره با مدافعان خارجی برای مستحکم‌تر کردن از خط دفاعی تیم است و در این چارچوب، به نظر می‌رسد که با بودجه‌ای خوب، می‌کوشد نینو، مدافع برزیلی و کاپیتان فلومیننزه، را جذب کند که به تیم ملی کشورش هم دعوت شده است. الشباب افزون بر نینو، قصد دارد رومن سایس، مدافع ۳۳ ساله مراکشی را نیز از باشگاه السد قطر به خدمت گیرد.

بیشتر از فوتبال