درآمد ۱۴۳ میلیون دلاری سینماهای عربستان سعودی در پنج سال

بیش از ۱۰ میلیون بلیت فروخته شد

عربستان سعودی برخلاف برخی کشورهای منطقه که فیلم «باربی» را ممنوع کردند، این فیلم را در سینماها نمایش داد-REUTERS/Ahmed Yosri

کمیسیون رسانه سمعی بصری عربستان سعودی اعلام کرد که بخش سینما از سال ۲۰۱۸ تا کنون ۱۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار درآمد داشته است.

به گزارش عرب‌نیوز به نقل از این کمیسیون، بخش سینما در عربستان سعودی با ۶۴ هزار صندلی و ۶۹ سالن نمایش در ۲۱ شهر فعال است و در پنج سالی که از آغاز نمایش فیلم در عربستان می‌گذرد، ۱۰ میلیون بلیت فروخته است.

پرفروش‌ترین فیلم هم تا کنون درام آمریکایی «Top Gun: Maverick» بوده است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بلیت فروخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش عرب‌نیوز، بخش سینما در عربستان سعودی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد ۲۸ درصدی داشته است.

به گزارش سعودی گزت، شمار فیلم‌های سعودی هم به ۳۳ محصول رسیده است.

عربستان سعودی در راستاری تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای ایجاد تنوع در درآمد اقتصادی و فاصله گرفتن از درآمد نفتی معرفی کرده است، سرمایه‌گذاری کلانی در صنعت سینما انجام داده است.

عربستان سعودی قصد دارد به قطب تولید فیلم و صنعت سینما در منطقه تبدیل شود و امکاناتی بسیار فراتر از هالیوود به فلیمسازان بین‌المللی ارایه کند.

عربستان سعودی در راستای اصلاحات و پیش‌برد چشم‌اندازه ۲۰۳۰، بر خلاف برخی کشورهای منطقه از جمله کویت، فیلم باربی را در سالن‌های سینما نمایش داد.

نمایش این فیلم که پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ لقب گرفته است، موجب شد که سینمادوستان از کشورهای همسایه و منطقه که نمایش این فیلم در آنها ممنوع بود، به عربستان بروند تا بتوانند این فیلم را در سینما تماشا کنند.

عربستان سعودی همچنین فستیوال‌های متعددی در زمینه فیلم و سینما و تئاتر برگزار می‌کند که از جمله آنها جشنوار فیلم دریای سرخ با حضور هنرمندان و سینماگران بین‌المللی است.

بیشتر از فرهنگ و هنر