بهترین لحظات مد فرش قرمز هشتادمین جشنواره فیلم ونیز

بسیاری از آن‌ها سبک‌های  زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند: از لباس‌های دراماتیک آرمانی پریو یوجنیا سیلوا، مدل اسپانیایی، گرفته تا کت‌و‌شلوار سفید ساده پیرپائولو پیچیولی، طراح ایتالیایی

یوجنیا سیلوا، مدل اسپانیایی در پیراهنی از آرمانی پریو-AFP

جشنواره فیلم ونیز امسال، شنبه‌شب، نهم سپتامبر، با معرفی چهره‌های برگزیده، به کار خود پایان داد. 

فیلم «بیچارگان» به کارگردانی یورگوس لانتیموس، کارگردان یونانی، جایزه «شیر طلایی» این جشنواره را به دست آورد. این فیلم گونه‌ای «بازسازی‌ فمنیستی از فرانکشتاین» است و منتقدان، آن را «کلاسیک ناگهانی» نامیده‌اند. 

کیلی اسپینی، بازیگر ۲۵ ساله آمریکایی، برای بازی در فیلم «پریسیلا» جایزه «بهترین بازیگر زن» این جشنواره را از آن خود کرد، و پیتر سارسگارد، بازیگر آمریکایی، به جایزه «بهترین بازیگر مرد» برای بازی در فیلم «حافظه» دست یافت. 

هشتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در حالی پایان یافت که اعتصابات بازیگران و نویسندگان هالیوود، بر یکی از پر‌زرق‌و‌ برق‌ترین فرش‌های قرمز صنعت سینما سایه افکنده بود.

بنا به سنت تاریخی، هنرپیشه‌ها، عوامل فیلم‌ها و افراد هر سپتامبر به جشنواره فیلم ونیز می‌روند تا هم در نمایش فیلم‌ها حضور یابند و هم در مقابل لنز دوربین‌هایی که منتظر ثبت لحظه ورود آن‌ها به جشنواره‌اند، ژست بگیرند. 

اما امسال با توجه به اینکه انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFRA) درگیر اختلافات بر سر هزینه‌ها، دستمزدهای بالاتر و نحوه و گستره استفاده از هوش مصنوعی‌اند، هنرپیشه‌ها از تبلیغ فیلم‌ها منع شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در غیاب آن‌ها، مدل‌ها، چهره‌های تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی، طراحان و چهره‌های سینمای مستقل اروپا در کانون توجه ونیز قرار گرفته‌اند، و بسیاری از آن‌ها سبک‌های  زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند: از لباس‌های دراماتیک آرمانی پریو یوجنیا سیلوا، مدل اسپانیایی، گرفته تا کت‌و‌شلوار سفید ساده پیرپائولو پیچیولی، طراح ایتالیایی. 

البته همه هنرمندان درجه‌یک هالیوود هم از این فرش قرمز دور نماندند. آدام درایور، از قانون «SAG-AFTRA» که به بازیگران اجازه می‌دهد پروژه‌های مستقل را تبلیغ کنند، استفاده کرد و در نخستین نمایش فیلم جدیدش، «فراری»، که در آن نقش انزو فراری را بازی می‌کند، شرکت کرد. 

از دیگر بازیگرانی که در این دوره از جشنواره فیلم ونیز حضور داشتند، می‌توان به جورج و امل کلونی، پاتریک دمپسی و جیلیان فینک، سیدنی سوونی، اما کورین، لیلی رینهارت، کامیلا مندس و جسیکا چستین اشاره کرد. 

اینجا نگاهی می‌اندازیم به بهترین سبک‌های فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز که هرچند مثل دوره‌های گذشته درخشان نبود، با حضور مدل‌ها و کسانی که در غیاب ستاره‌های بزرگ فرصت درخشیدن داشتند، همچنان حرف‌هایی برای گفتن داشت. 

 

 

بیشتر از مُد و زیبایی